Horseshoebend gaan we zeker heen! Wat leuk dat jullie naar de f1 gaan. Mijn man is dit jaar ook geweest maar dan in Oostenrijk. Voor volgend jaar zomer hebben wij Bali op het programma staan, zijn we 4 jaar geleden ook geweest. Zijn jullie er al eerder geweest?
Hebben jullie in Page ook een Antelope Canyon tour geboekt? Wij zijn van de week in de Lower Canyon geweest. Echt zo prachtig! Nu zitten we in Moab, vandaag Arches gedaan en morgen Canyonlands. Overmorgen door naar Bryce en daarna Zion.
Wij hebben ook de lower antelope canyon geboekt. Daar gaan we morgen heen. Wij zijn op dit moment in Bryce, gisteravond naar een rodeo geweest, echt een aanrader!! Vandaag gaan we paardrijden door Bryce. Zion was ook echt fantastisch mooi!
Geniet van de canyon, het is echt geweldig en de meeste gidsen laten je ook zien hoe je de mooiste foto's kunt maken op bepaalde plekken of maken ze voor je. De onze had ook mooie verhalen erbij. Ik verheug me ook erg op Bryce en Zion (en alles wat er nog na komt).
normaal boeken wij pas ergens in januari een reis voor volgend jaar. maar we zijn nu aan het kijken naar een rondreis door de USA, het noord westen: washington, Oregon, Montana, Wyoming.
Ja, mijn partner gaat dit jaar ook naar Zandvoort. Nee, Bali is voor ons nieuw. Maar hoor goeie verhalen, heb benieuwd! Tips? Altijd welkom
Kunnen jullie nu al boeken voor volgend jaar? Kan dat ivm werk bedoel ik? Bij ons wordt pas in januari besproken wie wanneer vakantie zou willen en dat kan echt niet allemaal tegelijk. Dus nu al boeken zou ik nooit durven!
Ik ga morgen eerst eens beginnen aan de vakantie van 2023 Volgend jaar heeft onze regio als eerste vakantie...behalve het HBO. Zoon heeft die eerste week nog tentamens. Ik krijg of de eerste 3 of de laatste 3 weken vrij. Dus ik moet dat eerst met mijn collega overleggen. Wil graag de laatste 3. Als dat niet kan dan moeten we creatief worden
Ik werk in een heel jong team, ben 1 van de weinige met schoolgaande kinderen. Eigenlijk is september en juni veel geliefder om vrij te nemen en dus lastiger plannen qua bezetting bij ons, dan de schoolvakanties. Dus die kan ik altijd zonder overleg gewoon inpikken Mijn man zit dan juist weer in een team met oude knarren en die willen ook zelden vrij in de schoolvakantie.
Wij zitten beiden in het onderwijs, dus plannen is niet zo lastig voor ons. Wij kamperen graag en willen altijd de luxere plakken: de plekken aan het water, de premium plekken of met privesanitair op de vaak betere/populairdere campings. Dan moet je vaak wel op tijd boeken. Volgend jaar zouden we eerst naar Oostenrijk willen en daarna naar Kroatië. Allebei de campings zijn te boeken dus dat gaan we aankomende week ook doen.
Manlief kan zeker zelf plannen En ik doe dat meestal ook wel. Maar voor corona planden we pas in maart of zo en waren nog niet zo schoolvakantie gebonden. nu dus wel en door corona hebben we campings geboekt die al vol zitten voordat je met je ogen kunt knipperen. Nu kan ik ook wel redelijk zelf bepalen aangezien ik de enige ben van het vaste personeel dat kids heeft en dus school vakantie gebonden is.
Hier ook op zich wel, al kunnen er alweer zoveel veranderingen zijn qua personeel dat het op zich wel zou kunnen, maar toch wacht ik eerst altijd even af tot we het afgestemd hebben. Nou zijn wij verder ook niet zo heel moeilijk met vakantie, wil het liefst wel echt 2 volledige weken op een camping staan, en er is altijd nog wel iets te vinden naar onze wens. Dit jaar was de vakantie wel al vroeg bekend, maar de reis zelf hebben we pas eind april geboekt.
Zwemmen met (wilde) dolfijnen bij Lovina vond ik echt een aanrader. Sanur is een leuk plaatsje en Ubud vond ik ook erg leuk. Kuta zijn we ook een paar dagen geweest...beetje meer het 'salou' van Bali. Maar de kinderen vonden het erg leuk.
Qua werk kan het niet maar we hebben het er toch op gegokt. Ik hoefde ook maar 25 euro voor een eerste aanbetaling te doen
ja wij hebben geen last van planning, moet wel kijken dat ik ruimte hou voor collega’s om weg te gaan, maar in principe is het vrije keuze. Dus we kunnen altijd boeken.
Bij mijn man en op mijn werk is dat geen probleem. Ik ben soort van eigen baas en hij werkt in een team met weinig schoolgebonden collega’s. Ik heb er zelf alleen nog geen zin in om over na te denken. Eerst de herfstvakantie en wintersport!
Tot nu toe: 1. Bryce Canyon 2. Antelope Canyon 3. Monument Valley, maar deze vooral ook door de gids die we hadden en die prachtige verhalen vertelde. We dachten gewoon een groepstour met nog meer mensen te hebben geboekt maar kregen een privétour. En eigenlijk staan Bryce en Antelope op een gedeelde eerste plek, ik vind het lastig om tussen die twee te kiezen. Maar Sequoia- King's Canyon en Yosemite komen er nog aan. Yosemite ben ik eerder geweest en vond ik ook erg mooi, heel anders weer dan de parken hierboven. Van de steden wordt San Francisco de leukste. Daar ben ik eerder geweest dus dat kan ik al zeggen ondanks dat we daar nu nog naar toe moeten (LA en Las Vegas al gehad).