Vakantie 2024

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Krabje, 2 jul 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.289
    1.313
    113
    Vrouw
    Ik ben projectleider en als ik met vakantie ben ligt mijn werk gewoon vrijwel stil (behalve zaken die doorgang moeten vinden maar die kan ik altijd wel bij iemand beleggen) ik heb 1 collega waarmee ik liever niet vol 3 weken tegelijk weg ben maar ook overlap mag. Plus dat wij de de enige 2 zijn die überhaupt kinderen hebben en in de zomer willen…

cowgirl80 vindt dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.534
    113
    Vrouw
    Ik ben afhankelijk van 1 vaste collega. Zij heeft geen kinderen dus gaat altijd buitenom de schoolvakanties weg..
    M'n man moet wel onderling overleggen, maar vaak ook geen probleem. Hij heeft veel oudere collega's die ook buitenom de schoolvakantie weg gaan.

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.367
    30.663
    113
    Vrouw
    Wij gaan in de voorjaarsvakantie een week naar hof van Saksen.

Zomer zijn we aan het denken aan Corsica.
    Is een ideetje wat me vandaag inviel. Nog geen idee hoe of wat. Wel met auto en tent. Dus wie ervaringen, tips of ideeën heeft is welkom.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik zou nu nog geen eens willen boeken. Dan zit je er nu al aan vast terwijl en mogelijk nog zoveel leuke dingen langs komen. Hier boeken we pas januari op zn vroegst. Dan is ook pas mijn vakantie goedgekeurd. Meestal geen probleem, maar zit wel met collega s met schoolgaande kinderen of partner in de bouwvak.

Spectre vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.819
    18.534
    113
    Vrouw
    Ik las vandaag over bosbranden in Hawaii, had ik hier niet ergens gelezen dat iemand daar nog heen zou gaan?? Hopelijk alles in orde.

6. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Hoe gaat het met jullie?

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Wij hebben globaal het volgende gepland staan het komende (school)jaar:

herfstvakantie: weekje Eifel (zo mooi daar in de herfst

Ergens in het voorjaar: paar dagen
    Efteling Bosrijk

Meivakantie: dit is onze ‘echte’ vakantie. Ik denk dat het 2 weken ergens in Italië wordt, ik ben aan het zoeken naar iets leuks rond de meren of in de Dolomieten. Maar twijfel nog ivm het weer, we hebben wel vaak redelijk geluk gehad in die regio, maar het blijft een gok. Zou ook nog Noord-Spanje kunnen worden, of misschien wel Oostenrijk. We willen in ieder geval met de auto, en houden erg van comfortabele huisjes, dus de keuze is wat dat betreft enigszins beperkt. Leuke tips zijn altijd welkom (ook voor andere bestemmingen in de meivakantie):D.

Zomervakantie: Nog een klein tripje, een weekje of zo, ik denk na over Rugen, Denemarken of Zuid-Zweden. En dan gewoon simpel in een huisje en lekker in de omgeving rondtoeren.

8. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Klinkt super

9. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ik wil graag in de meivakantie naar Schotland. Dit stond al op de planning, maar is toen geannuleerd wegens Corona. Zomervakantie denk ik aan Kreta of een ander grieks eiland of eventueel met de auto naar Italië/ Frankrijk.

We gaan straks naar Mallorca maar we gaan maar 9 dagen. Dat vind ik eigenlijk te kort, dus wil sowieso volgend jaar langer weg.

nelta vindt dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn nu in Schotland. Echt een aanrader wat ons betreft. Waar willen jullie heen?

Rozebeer vindt dit leuk.
  11. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Ooh gaaf! Wij willen graag een rondreis maken, waarbij Isle of skye ook op het lijstje staat. Kids willen graag met de "harry potter" trein. We moeten nog weer een route uitstippelen.
    Er waren toen ook wel georganiseerde reizen met kids (volgens mij via de jong intra) maar die kan ik helaas niet terugvinden. Dus ik ga alles los boeken denk ik

12. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hebben wij ook gedaan. Wij wilden ook naar skye, maar deze periode echt te duur en te druk. Wat dat betreft is mei wel goed. Wij hebben argyll, ullapool, aberdeen en edinburgh gedaan. Ullapool ipv skye en dat was ook echt super mooi en veel minder druk.

Wij willen nog wel een keer terug en dan ook naar de Hybrids. Sowieso is het VK goed bevallen, aardige mensen, goedkope boodschappen enz.

Rozebeer vindt dit leuk.
  13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    vraagje over Spanje. Hoe zit het daar met roken? Ik weet dat je op veel stranden niet mag roken. En dat is ook op terrassen geloof ik. Maar hoe zit het bijvoorbeeld bij het zwembad van je hotel? Ik heb zitten googlen, maar ik kom er echt niet eenduidig uit.

Voor mijn vriend is op het strand niet roken niet zo erg, maar op een terrasje of bij het zwembad wil hij niet steeds naar een rookruimte moeten. Dan gaan wij liever naar een ander land.

14. Rozebeer

Rozebeer Fanatiek lid

4 mei 2023
    2.375
    380
    83
    Vrouw
    Ik zit ook alweer te kijken voor volgend jaar. Zo lastig maar ook zo leuk...

Denemarken lijkt me ook zo leuk en dan een eiland of gewoon de kust. Ook hier zijn tips voor welkom. Maximaal 6 uur rijden vanaf de grens Nederland duitsland in noord Nederland

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    #175 consider, 12 aug 2023
    Laatst bewerkt: 12 aug 2023
    Wij zouden vandaag naar Maui vliegen. Helaas hebben we besloten daar niet heen te vliegen, vanwege de ramp die daar gaande is :( Maar zo blij dat we daar nog niet waren, ons hotel lag vlakbij de branden.
    Wij vliegen nu morgen naar huis. Kunnen verder terug kijken op een prachtige reis in Amerika :)

Rozebeer vindt dit leuk.
  16. ClaireDeLune

ClaireDeLune Fanatiek lid

12 okt 2021
    1.156
    1.962
    113
    Nederland
    Oh wat balen voor jullie, maar wat een geluk dat jullie daar nog niet zaten! En wat verschrikkelijk voor de mensen daar, niet te bevatten.

17. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij hebben de zomervakantie al weer geboekt voor 2024. Wij hebben bij Roan geboekt. Je kan dan 'kosteloos' annuleren (kost je 10 euro zoiets) of wijzigen tot 1 februari. Mijn man hoort ook pas in januari wanneer zijn vakantie is. Alleen krijgen wij komend jaar vroeg vakantie (regio zuid) en willen we eigenlijk gelijk gaan. Scheelt ons 500 euro met als we 2 weken later zouden gaan. Ook was er nog maar 1 caravan beschikbaar. En anders zoek ik tzt wel wat anders of gaan we omboeken. Maar hij werkt in een klein bedrijf, verwacht niet veel problemen.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Gaaf! Wij zijn vorig jaar in de meivakantie geweest. Heen en terug met het vliegtuig op Edinburgh - daar de bus gepakt naar Liverpool omdat we daar een campertje gehuurd hadden. En toen 10 dagen rondgereden door schotland, waarbij we ook Skye hebben gezien. 2 nachten op een camping gestaan - 1x nog bij een manege op een camper plaats - verder wild gekampeerd-. Het was zó geweldig... maar wel slopend, uiteraard te veel gepland in te weinig tijd. We eindigde in Edinburgh waar we 1 nachtje in een hotel hebben geslapen. De trein hebben wij niet gedaan overigens.
    Ik zou het zó weer doen... maar nu we alles gezien hebben kunnen we bepaalde dingen overslaan zeg maar.. en iets rustiger aan doen.

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    onze zeer grove planning voor komend jaar op dit moment:

herfstvakantie: 1 week camping de Flaasbloem in chaam met familie met de caravan
    weekend weg tussendoor misschien met de caravan in nederland
    meivakantie: Europapark - en extra? caravan - huisje - hotel? 8 tot 10 dagen.
    zomer: rugen - eventueel met bornholm? met de caravan 2 weken of 2,5 week.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  20. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Moet je dan ook al wat aanbetalen?

Deel Deze Pagina