Familievakantie (met piepjonge baby)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Johannal, 7 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Graag even jullie mening/ervaringen:

Mijn ouders willen graag met het hele gezin (drie dochters waarvan ik er 1 ben en hun mannen en hun kinderen) op vakantie naar Turkije/Egypte.

We zouden dan echt naar zo (walgelijk hihi) resort gaan. Ik zie dat op zich enorm zitten want ik ben wel toe aan een weekje zon en al een tijdje niet geweest. Nu is het alleen zo dat we planningstechnisch kunnen kiezen tussen eind april 2012 of eind april 2013.

Het liefste gaan we allemaal natuurlijk al volgend jaar maar tja... ik ben dus half februari uitgerekend. Op zich heb ik er (denk ik) niet zo'n problemen mee om met zo'n kleintje te reizen maar tja.... maar ik twijfel. Ik ben in zijn algemeenheid de moeilijkste niet en pas me makkelijk aan maar tja hoe gaat dat zijn? 6/8 borstvoedingen op een dag? Misschien krijg ik wel een keizersnee (heb ik bij mijn zoontje ook gehad) en tja dan ben ik eigenlijk na 2 maanden pas weer net lekker op de been... enz enz

Graag jullie ervaringen.

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Het is wel erg lekker om daarna lekker op vakantie te gaan....
    En op zich in de kleine dan ongv 2 / 3maanden oud.
    Dus dat zou wel moeten lukken.

Alleen de warmte daar zou mij tegenhouden.

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben toen de kleinste bijna 3 maanden was, een weekje naar Lanzarote (Canarische Eilanden) geweest. Ging hartsikke goed!

Maarrrr in Turkije en vooral Egypte moet je uitkijken met eten/drinken. Ik geef sowieso bv dus geen 'risico' met water en zo.

4. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ik ben wel van plan dan nog borstvoeding te geven ja...
    Ons meisje is dan ongeveer 9 weken oud....

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    mij lijkt het heerlijk en prima te doen

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk had ik 2 maanden na de bevalling wat vroeg gevonden voor een vakantie naar bijv. Egypte of Turkijke. Niet voor m'n baby, maar voor mezelf. Had niet graag met m'n net bevallen lijf in een bikini/badpak of zomerkleding rondgelopen. Ook was ik na 6 weken pas net gestopt met vloeien, zat nog volop met mijn bekkenpijn en de heerlijke melklekkages.. Neuh, ik had me niet echt op m'n gemak gevoeld :)

Nou weet ik dat dat allemaal heel erg persoonlijke redenen zijn, dus als jij dat allemaal niet zo'n issue zou vinden: waarom niet?! Kan ook heerlijk zijn om even wat bij te komen en lekker te genieten..

7. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    mmm ja precies die melklekkages... lekker dan in je bikini? Hahahaha stap je het zwembad in krijg je zo'n waas achter je aan hahaha nee dit zijn precies de redenen waarom ik ook twijfel... aan de andere kant kunnen opa en oma en ooms en tantes onze zoon mee op sleeptouw nemen en kunnen wij wat extra slapen... met ons dochtertje...

Iemand ervaringen met nachtvoedingen op vakantie? Bij Seph hadden we die na een week of vijf al niet meer maar daar durf ik nu niet vanuit te gaan...

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

heel eerlijk. Ik zou er niet aan moeten denken, maar dat is mijn gevoel. Zou dat veel te snel vinden voor de kleine en te warm, zou eerst mijn lichaam wat herstel kans willen geven en zou dus liever weekendje met zijn allen willen doen en dan jaar erop op vakantie.

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Tja ik heb geen kinderen dus heb er geen ervaring mee. Maar het lijkt mij juist heerlijk om na de bevalling even bij te tanken. Voor je zoontje ook erg leuk! Succes met beslissen. Groetjes

10. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar 'vakantie'.

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    met 9 weken zou ik het wel zien zitten.
    Heb twee keer een ks gehad en last van mijn bekken maar met de meiden was na 9 weken alles wel weer een beetje op de rit. Had me heerlijk geleken. Inderdaad lekker bijslapen en anderen lekker laten tutten met de oudste
    Normaal ga je een week later ook weer aan het werk.

12. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Mag je dan eigenlijk alweer zwemmen na 9 weken weken (als ik dus weer een keisersnee zou krijgen)

Deel Deze Pagina