Wat heb jij met de trap gedaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Tijger4, 17 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    174
    71
    28
    Vrouw
    Hier een nieuwbouw huis gekocht 4 jaar geleden. Had het prachtige idee om een witte trap te doen. Super mooi, maar dan mag er niemand overheen lopen. Zo'n mooie zwarte baan in het midden door het lopen, soms met schoenen ( ook ik en mijn man zijn daar debet aan ) haren, stof... totaal niet ideaal. Toen geverfd met speciale trappen lak, nou dat is helemaal een drama. Doordat het ruw is blijft er nog meer stof en vuiligheid op liggen.

    Oké witte trap van de baan, maar wat dan...

    - trap zwart verven ( maar hoor daar ook negatieve ervaringen mee)
    - vloerbedekking ( vind man oubollig)
    - trap laten doen door zo'n traprenovatiebedrijf ( hell no dat ik daar 5000 aan uit geef )

    Dus wat hebben jullie? Wat modern is, betaalbaar en praktisch.

    Ik denk dat we een lift nemen...
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Wij hebben de trap ook wit met van die ruwe antislipverf. Maar lopen eigenlijk nooit met schoenen in huis, dus ik herken alleen het stof. Met mijn dyson is dat niet heel veel werk, dus ik vind het niet zo’n pobleem. En voor mij is het wel goed, want in het vorige huis stofzuigde ik de trap te weinig. ;)
     
    Nic1976 vindt dit leuk.
  3. Lovieyou

    Lovieyou Fanatiek lid

    3 sep 2021
    1.122
    851
    113
    Vrouw
    Wij hebben de trappen mat zwart. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee, maar stofzuig de trap ook regelmatig en ga er regelmatig met een doek overheen. Is een paar minuten werk.
     
  4. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.254
    1.682
    113
    Vrouw
    Toevallig dat vandaag onze trap bekleed word met pvc. Dezelfde als de vloeren boven. Morgen nog half dagje zijn ze klaar. Koste wat maar nog niet de helft van 5000 wat jij zegt want dat zou ik nooit voor betalen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Lamode, Eefje00 en ButterflyPassion vinden dit leuk.
  5. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Wij hebben 14 jaar geleden de trap door Upstairs laten doen en dit ziet er nog steeds netjes uit. 1x per week stofzuigen en daarna met een vochtige doek er overheen.
     
  6. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hier gewoon wit geverfd met normale binnenlak. Strenger zijn, ook voor jezelf dus, op geen schoenen naar boven. Hier 6 jaar geleden geschilderd , en geen zwarte of versleten 'loop' . En anders eens in de zoveel tijd een nieuw lakje geven? Stofzuigen gebeurd hier 1x per week, en is echt met 5 minuten gebeurd van zolder tot beneden.

    Ja welke kleur die trap ook maakt.. en of je hem nu bekleed of niet.. die stof en haren liggen er toch wel. Het verschil is alleen dat je het dan niet ziet.. Maar toch alleen maar fijn dat je het goed ziet? Een beklede trap stofzuigen lijkt me een veel zwaardere klus... en daar krijg je ook een 'loop' in.

    Edit: met een vochtige doek schoonmaken doe ik denk 1x per jaar... :oops::|
     
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Ik kan je niet helpen want wat wij hebben is ruim boven jouw budget maar wij hebben overzettredes laten plaatsen ( ala upstairs) en dat was inderdaad 6000 euro maar nog iedere dag heel gelukkig met de investering.
     
  8. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.700
    113
    't Gezellige Brabant
    Onze trap is ook aan renovatie toe. Tijdens de verbouwing is deze wel ingepakt, maar met het loshalen van het karton bleef er lak aan het plakband plakken. Dus hij is gewoon echt niet mooi meer. Hij is bruin (echt nog uit de 80's) en wij gaan 'm wit maken. De spijlen er uit en deze vervangen voor zwarte van gietijzer of metaal. Wat voor verf we gaan gebruiken moet ik nog uitzoeken. Ik wil nl. niet over 3 jaar weer moeten verven. We hebben wel vast een deel van de leuning weggehaald. We zagen dit bij buren en het gaf optisch zo veel meer ruimte. Dus ook gelijk de zaag erin gezet :D

    20220111_153454.jpg
     
    Zeebra en Cobon vinden dit leuk.
  9. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Wij hebben beide trappen wel laten renoveren. Als je de foto's ziet, hoef ik niet uit te leggen waarom :o::rolleyes:
    IMG_20220117_194353.jpg
     
    Rizzoli, owly, Lamode en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wij hebben de trap ook mat zwart geverfd...hiervoor was de trap wit. Op beide zie je evenveel is mijn ervaring.
     
  11. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.382
    6.921
    113
    Vrouw
    Onze trap ziet eruit zoals jouw linkerkant ;) maar dan met grijze vloerbedekking. De trap kraakt ook behoorlijk dus we willen er tzt ook wat mee, maar ik hoorde idd veel hoge prijzen langskomen en dat vind ik zo zonde voor 'maar een trap'.
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  12. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    We woonden hier nog geen week, maar na iedere dag 2 x die verrekte trap stofzuigen vanwege de toen nog 2 katten was ik er al zó klaar mee :o: Dus ja, het is een investering maar ben er nog iedere dag blij mee :roflmao:
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.256
    7.822
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 713340
    Ik weet niet of je een dichte trap hebt maar ik vind dit heel mooi en volgens mij ideaal en niet zo duur als een gehele renovatie.

    Wij hebben een open zwarte trap en ik vind de kleur ideaal maar ik zou dus graag een dichte trap willen en dan zo Bekijk bijlage 713342
     
    Lamode en Lovieyou vinden dit leuk.
  14. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.435
    1.607
    113
    Onze trappen heb ik antraciet gelakt en daarna op de treden met glitsa afgelakt. Is antislip en sterk. Verder alleen stofzuigen en dweilen 1x per week ofzo. Trap Is ook wit geweest, maar daar zag je veel meer op.
     
  15. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Wij hadden in ons vorige huis een witte trap. Deze met binnenlak gedaan, maar was idd wat glad. Daar hebben we uiteindelijk van die halve maantjes op gedaan. En toen was t prima.

    Nu in een oudere woning. Deze trap kraakte erg en had heel dun tapijt er op liggen. Deze recent laten bekleden. Wij hebben er voor gekozen om het te laten stofferen met een geluiddempende laag. In plaats van dat de hele trap kraakt, hebben we nu in één trede nog een lichte kraak. Het ziet er misschien niet hip uit, maar wij zijn er zeer blij mee.
     
  16. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Ik heb een witte trap met van die halve maantjes erop lichtgrijs. Dus geen sporen van het lopen. Maar ik heb binnen nooit schoenen aan. Wel stof idd.
     
  17. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    838
    520
    93
    Mijn man heeft de trap naar zolder zelf bekleed met pvc. Strap naar de eerste verdieping hebben we laten doen voor 1500 euro. Ik zie geen verschil. Je kunt bij de bouwmarkt een spil kopen waarmee je de trede kunt uitmeten en dan kun je dat op het pvc plaatsen en uitsnijden. Vervolgens op de trede lijmen. Het is even een rotklusje, maar het was wel goedkoop en ziet er dus net zo mooi uit als wat we hebben laten doen.
     
    Lamode en Kindje3 vinden dit leuk.
  18. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wij hebben de trap geverfd met speciale lak van Sigma. Het is net geen zwart. Ik ben er blij mee. Je ziet erg weinig. 1x in de week even de stofzuiger erdoor en het is prima.

    Bekijk bijlage 713349
     
    frummelke86 en Lamode vinden dit leuk.
  19. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.591
    10.487
    113
    Toevallig vorige week heel ouderwets ;) gestoffeerd. Ik vind dat het meest veilig, het is geluidsdempend en het ziet er allemaal heel mooi afgewerkt uit! O en onderhoudsarm.
     
  20. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Bij ons wordt de trap in maart (als we de planning redden) met overzetreden bekleed.

    Inclusief geluiddemping en antislip inclusief stootbord.. Wij zijn voor 1 trap 2500 euro kwijt.
     

Deel Deze Pagina