Vakantie aanvraag werk issue

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 21 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Dus omdat jij zonder toestemming of overleg hebt geboekt, moet een ander zijn of haar vakantie maar schuiven. Lekkere collega ben jij. Dan had je aan mij echt een verkeerde gehad.

    Het is inderdaad niet fijn dat het management dit niet heeft gezegd, maar je zult het ermee moeten doen. En nogmaals, je hebt geen poot om op te staan. Want wat ga je doen als jullie er onderling niet uitkomen en het gesprek van maandag loopt op niets uit? Zet je dan gewoon door omdat het al jaren zo gaat en je hebt al geboekt?
     
  2. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    De collega die in juni al een vakantie heeft en in augustus haar tweede neemt, ja die mag dan schuiven. Ik ben de enige met kinderen. Dus ik moet ik de zomervakantie mijn vakanties doen.
     
  3. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    De anderen hebben hun vakantie ook al vastgelegd. Ben niet de enige hierin
     
  4. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Het zou netjes zijn maar het is geen verplichting. Waarom zou je zonder kinderen geen vrij kunnen krijgen in de zomervakantie?
     
    maartje84, Oilell, SuperWokkel en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik zeg niet dat je geen vrij kunt krijgen in de zomervakantie zonder kinderen
     
  6. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Dat is natuurlijk onzin. Je hebt 6 weken zomervakantie, dan ga je eerder zodat jullie vakanties aansluiten. Of je gaat 2 weken en neemt in de herfstvakantie een week. Dat jij kinderen hebt en dan recht zou hebben op de zomervakantie, dat werkt niet zo.

    En ik snap dat je hierin niet de enige bent, maar nogmaals ik vind het zeer onverstandig dat jullie je vakanties al hebben vastgelegd of geboekt zonder dat deze is goedgekeurd. En dat jullie het al jaren zo doen, daar heeft het nieuwe management echt geen boodschap aan.

    Ik hoop dat jullie er maandag uitkomen, maar zou wel rekening houden dat zij er niet mee akkoord gaan. En dan zullen jullie het toch anders moeten oplossen.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  7. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Wij moeten altijd voor 30 december de zomervakantie aanvragen, ze adviseren om nog niet te boeken tot je goedkeuring hebt.
    Nu moeten wij ook 2 keuzes doorgeven, dat geldt voor alle vakanties.

    Ze hadden dit misschien beter eerst zo kunnen laten en dan later dit wijzigen.
     
  8. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Heb je bij een touroperator geboekt? Anders kijken wat ze wel nog vrij hebben en dan omboeken.
     
  9. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Nee maar wel dat ze zich dan maar aan jou moet aanpassen.
     
    Sandy01 vindt dit leuk.
  10. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    Nee bij camping zelf
     
  11. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.552
    7.367
    113
    De zomervakantie duurt toch 6 weken, dan kun jij toch ook schuiven?
    Ik moest eerder altijd met een collega de zomervakantie verdelen, in overleg 1e 3 of 2e 3 weken.
    Bij een eerdere baas waren er meerdere vrouwen met mannen in de bouw, je raadt het al, mijn man werkt niet in de bouw en ik had geen kinderen op school, dus kon dan zeker altijd vooraf of nadien mijn weken inplannen. Daar zijn toen ook woorden over gevallen en werd het aangepast. Want omdat iemand niet afhankelijk is van de bouwvak, betekent dat niet, dat iemand dan geen recht heeft op vakantie in het hoogseizoen.
    Idem wat betreft kinderen.
    Jouw collega neemt al 2 weken op in juni voor de zomervakantie, dat ze maar 1 week in de zomervakantie wil is toch al heel fijn?
     
    Oilell, Gewooniemand en Zeebra vinden dit leuk.
  12. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Dan had je aan mij echt een verkeerde.
    Het valt me op....en wellicht bedoel het het niet zo (vandaar dat ik het even afcheck).....dat je er een beetje met gestrekt been ingaat. Klopt dat? Je vraagt vooral of het wel mag etc ipv de vraag te stellen: heeft er iemand advies, hoe regelen jullie vakanties?
     
    Gewooniemand, Zeebra en Sandy01 vinden dit leuk.
  13. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou sowieso nooit geboekt hebben voordat je goedkeuring hebt.
    Ook al is dat de vorige jaren altijd goedgekeurd op het moment dat je het wilde.
    Mijn man zijn vakantie wordt ook altijd goed gekeurd maar wij boeken pas als we groen licht hebben vanaf zijn werk.
    Juist om dit soort situaties te voorkomen.
     
    NiVa0230, lindajl en Gewooniemand vinden dit leuk.
  14. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik vind eigenlijk dat dit een probleem is voor het management. Als het andere jaren nooit een probleem was en iedereen alleen de vakantie door hoefde te geven dan zou ik dat ook gedaan hebben. Wij hebben ook onze vakantie allang geboekt. Als ik in december een nieuwe baas had gehad en die had gezegd: dat mag en kan niet, had ie pech gehad. Omboeken gaat niet, camping zit inmiddels vol. Ook man heeft de vakantie al vastgelegd op het werk.
    In dit geval heeft het nieuwe management zich flexibel op te stellen. Jullie deden zoals jullie het altijd al deden. Iedereen roept hier over overleg en goedkeuring maar als dat anders ook nooit aan de orde was dan is het toch logisch dat iedereen (dus niet alleen ts, ook haar collega's) gewoon de vakanties heeft geboekt.
     
    ClaireDeLune, Cin85, Fennec en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.641
    3.768
    113
    Helemaal als je bedenkt dat het geen enkel probleem is om een weekendmedewerker te vinden om in de vakantie het werk over te nemen! Het gaat maar om 1 week!
     
    Syane en Athina vinden dit leuk.
  16. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik boek altijd zonder goedkeuring. Want bij ons komt er nooit goedkeuring. Ik dien mijn verlofbriefje in en daar hoor ik nooit meer wat van. Conclusie; de baas regelt het - óf hij is te laat want als je na een verlofaanvraag een bepaalde tijd niets laat horen, dan mogen ze het niet meer afwijzen. Maar het is dus ook maar net wat je gewend bent.
     
    Syane en Mamavan2SE vinden dit leuk.
  17. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Hier moet ik altijd in overleg met mijn manager dus ik had in november aangegeven of ik ergens rekening mee moest houden en dat ik laatste week juli/eerste 2 weken Augustus wilde doen. Was ok, week overlap mag bij ons. Dus toen teruggestuurd dat het definitief die weken zijn geworden en geboekt en in overzicht gezet. Maar wij moeten inderdaad dus wel altijd even afstemmen.

    Maar bij mij is het wel makkelijker. Zomer is altijd rustig en ik doe projecten en die leg ik dan gewoon stil/plan om m’n vakantie heen.
     
  18. Aries

    Aries Niet meer actief

    Wij hebben ook nooit goedkeuring nodig. We boeken een vakantie en zetten in de werkagenda wanneer we er niet zijn. Als je dat gewend bent, er komt eind december ineens nieuw management en die besluiten half januari ineens het anders te gaan doen, dan vind ik niet dat je dat als werknemer maar had moeten voorzien. Lijkt me heel normaal om dan in overleg te kijken hoe het dan voor iedereen goed opgelost kan worden en niet per se star vast te houden aan wat je al gepland had, maar dat geldt ook voor het management.
     
  19. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.551
    6.245
    113
    Wanneer heb je je vakantie ingediend? Als je na 2 weken niks gehoord hebt is het automatisch goedgekeurd nl.
     
    Novi vindt dit leuk.
  20. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Wij hebben geboekt met de vakantie weken die ik heb gekregen. Mijn man heeft nog niks aangevraagd maar daar is het nooit een probleem. Ligt er net aan hoe het op je werk gaat en wat voor werk.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina