Volgens mij is er niets ingediend… er is gewoon geboekt. Lullig maar ik denk ook niet dat je een poot hebt om op te staan. Dit zullen jullie onderling op moeten lossen. Je zegt dat het kassa werk is. Wat zegt jullie cao dan over het aanvragen van vakanties?
Geen regel over buddy Alleen dat na 2 weken na aanvraag geen antwoord het definitief is voor werknemer
Maar als je het 1-1 ingediend hebt en hun 18e zeggen dat je het met je buddy moet regelen is het toch goedgekeurd. Ze zijn namelijk te laat met afwijzen.
nou sorry, maar dat vind ik echt de kat op het spek binden. Maar de vraag is, is de vakantie ingediend voordat de boeking is gedaan? Of hen je je vakantie ingediend en daarna heb je geboekt. Maar goed, als ze zeggen regel het met je buddy lijkt het me zaak om het dan ook met je buddy te regelen. Anders heb je kans dat als jullie er niet uitkomen, je werkgever een beslissing gaat nemen en dan is er waarschijnlijk niemand blij. Jullie kunnen toch ook gewoon onderling proberen dingen te regelen ipv keihard te roepen dat een ander het maar oplost? Maar goed ik heb duidelijk andere ideeën over communicatie en samenwerking met een werkgever.
Werkgever is hier toch net zo fout in? Die komt , te laat, met de mededeling vecht het maar uit met je buddy. Het zou de werkgever sieren om wijzigingen op tijd in te laten gaan en geleidelijk.
Dat is in deze niet relevant meer. De 2 weken zijn verstreken. Of zij nu binnen die periode geboekt heeft of niet, het management heeft niets laten horen gedurende die 2 weken. Wij hadden 2 jaar terug dezelfde situatie op het werk van mijn man, alleen was daar de vakantie in augustus al aangevraagd voor het jaar er op. Nog 2 keer nagevraagd, maar geen reactie. In November besloot de nieuwe leidinggevende dat iedereen zijn vakantie in moest dienen voor een bepaalde datum en dat ze er dan naar zouden kijken. Ja toedels, wij hadden dus al geboekt. We hebben dit toen via personeelszaken aangekaart en kregen daarin gewoon gelijk (gelukkig alles via mail gedaan, dus konden zo alles laten zien). 2 weken is 2 weken. Nu rommelt het daar steeds hoor, iedere keer als er een nieuwe leidinggevende komt, veranderen de regels ook weer, erg vermoeiend. Eigenlijk zou zoiets gewoon vastgelegd moeten zijn middels bedrijfsregels of via de CAO waar je dan tezamen met je contract voor tekent. Kunnen er ook geen misverstanden ontstaan.
Ts gaf aan dat nieuwe management blijkbaar niet weet hoe het eerst geregeld was. Ik lijk uit de berichten op te maken dat het in de rest van de keten ook zo geregeld is. Zij zijn zich er dus waarschijnlijk niet van bewust dat het om een nieuw beleid gaat. Je kan er met gestrekt been in gaan en stellen dat ze een dag of 3 te laat waren met hun bericht. Ligt er net aan met hoeveel plezier je er nog wil werken. Zo'n houding roept natuurlijk ook een bepaalde houding op van het management in de toekomst.
Ik vind 3 maanden en herhaaldelijk vragen nog wel iets anders dan een nieuw management en 3 dagen “te laat”. maar ts moet het zelf weten, je hebt de keuze om er keihard aan je “rechten” te houden en daarmee een werkrelatie op scherp te zetten of gewoon zelf ook even meebuigen en kijken wat er mogelijk is…
Je eerste alinea lees ik nergens terug, dus geen idee of die invulling van jou klopt. Dat de werkgever 4 dagen te laat is, is niet perse iets waar TS het gesprek mee hoeft te openen uiteraard. Volgens de Cao heeft ze echter wel gelijk, dus als er in goed overleg geen andere manier mogelijk is, dan is het fijn voor TS om te weten dat ze niet akkoord hoeft te gaan met een "jammer dan voor je" vanuit het management. TS geeft aan dat het kassawerkzaamheden zijn die het weekend personeel ook gewoon uitvoeren in het weekend en dat er juist in de vakanties veel weekendpersoneel beschikbaar is doordeweeks. Die ene week overlap lijkt me toch prima op te lossen op die manier, zeker als dat in het verleden altijd zo gedaan is.
Ik vind het vrij duidelijk uit deze post blijken. (onderaan bericht). Heeft volgens mij dus niets met mijn invulling te maken. En natuurlijk hoef ze niet akkoord te gaan of wat dan ook. Maar als je als werknemer niet flexibel bent kun je ook verwachten dat je werkgever dat in de toekomst ook niet bent en zich ook hard opstelt als het gaat om regels. Ligt natuurlijk aan welke relatie je met je werkgever wil hebben in de toekomst.
Dat is misschien wel zo, maar ik vind het een vreemde manier van doen om eerst je vakantie te boeken en daarna pas je verlofaanvraag indienen. Dat is toch echt de omgekeerde wereld, ook al ben je dat jaren gewend. En ik zou zeker niet met een gestrekt been het gesprek in gaan, want daar los je niets mee op. Het zou mooi zijn als er van beide kanten wat water bij de wijn wordt gedaan en dat het wordt opgelost.
Dat laatste is absoluut waar. Is het het waard om een werkrelatie te hebben die er anders uit zal zien als voorheen?
Dat is al te laat. Termijn is 2 weken. Zover ik weet wettelijk geregeld. Het had netjes geweest als ze hadden laten weten welke regels er zouden veranderen. Ik snap het wel van beide kanten
Ik zou sowieso even in je personeelsgids kijken wat er staat over verlof aanvragen. Wij hebben bijv een uitzondering op de 2 weken reactie termijn voor zowel de zomer als de kerstperiode. Als daar nergens iets over staat dan is je verlof in principe goedgekeurd 2 weken na datum van schriftelijk indienen. Als je daarvoor hebt geboekt en het wordt binnen die 2 weken afgekeurd is het sowieso pech voor je…
O, wat vreselijk irritant dit TS. Laat ik voorop stellen dat ik vind dat als je in een team werkt waarbij er veel vader en moeder zijn, dat dit niet hoeft te betekenen dat zij automatisch ‘recht’ hebben op de schoolvakanties. Ik heb zo’n oud-collega gehad die dat vond en ondanks dat ik zelf toen ook al kinderen had, vind ik dat niet helemaal fair. Vorig jaar hebben wij een beetje hetzelfde gehad. Binnen onze instelling zijn twee regio’s samengevoegd. In april was dat. Maar ja, toen had iedereen wel zijn of haar vakantie al gepland en geboekt. Gerommel natuurlijk en veel mensen die zich druk maakten. Binnen een team van onze instelling werk je in een x-aantal kleine teams. En in dat kleine team regel je je vervanging voor je vakantie enz. Onze manager bemoeit zich hier ook totaal niet mee. Maar toen werden al die kleine teams gehusseld in maart/april. Wij hebben het toen zo geregeld dat iedereen elkaar mocht vervangen. Dus het hele team en niet je kleine team. Als uitzondering dat jaar: dit jaar moet het weer ‘gewoon’ geregeld zijn. Kan er bij jou ook niet zoiets? Omdat het nu zo gelopen is als het is door een veranderend management?
Wij vragen het altijd eerst aan en na goedkeuring boeken wij pas.. Het is eigenlijk vrij normaal dat vakanties op elkaar afgestemd worden. Wat als 9vd 10 tegelijk met vakantie zijn, je kunt niet van je werkgever verwachten dat hij hiermee akkoord gaat. Wij hebben op het werk trouwens een online systeem waar we kunnen inzien wie wanneer met vakantie is, zo weten we of we nog vrij 'kunnen' nemen die dagen / weken.