Vakantie aanvraag werk issue

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamavan2SE, 21 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Zo gaat dat in de meeste supermarkten, zeker bij collega’s zonder functie. Die zijn nl door iedereen over te nemen, het moet dus geen probleem zijn.
     
    Mamavan2SE vindt dit leuk.
  2. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon het overleg even afwachten. Zal je altijd zien dat je je nu super druk loopt te maken en dat het uiteindelijk gewoon wordt opgelost. Laat gewoon zien dat je bereid bent in oplossingen te denken en ga er niet gelijk te hard in, dan komen jullie er vast met z’n allen wel uit :).
     
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.686
    9.652
    113
    Jij zegt dat een vakantiekracht makkelijk je werk over kan nemen. Doe je jezelf dan niet tekort? Ik denk dat ze toch altijd een bepaalde hoeveelheid ervaring en autoriteit op de werkvloer willen hebben rondlopen?
     
  4. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Nee je moet niks natuurlijk :)
    En tuurlijk mag je dat vreemd vinden.
    Het is alleen dat je op een bepaalde manier door blijft drammen en het lijkt alsof je de andere kant niet ziet of wil zien.
    Zoals ik al zei: c’est le ton qui fait la musique.
    Overigens moeten wij ook overleggen hoor. Niet met de manager maar binnen ons basisteam. Dus ik zit er zo’n beetje tussenin: niet met het MT, wel met je directe collega’s.
     
  5. Aries

    Aries Niet meer actief

    Ik val vooral een beetje over "lijkt me niet meer dan normaal om te overleggen/goedkeuring af te wachten" denk ik. Alsof het asociaal zou zijn om dat niet te doen, terwijl er genoeg functies zijn waarbij het totaal niet van belang is of je wel of niet tegelijkertijd op vakantie gaat (liever wel soms, want dan ben je er op andere momenten tegelijkertijd juist wel voor overleg en vergaderingen), omdat je toch elkaars werk niet kunt doen en het minder van belang is wanneer het gebeurt, als het maar af komt.
     
  6. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.236
    2.639
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Maar de aanvraag heeft ze toch 1 januari ingediend schreef ze. Na 2 weken staat het dan vast. Dus ongeacht of ze wel of niet eerder geboekt had, heeft het management de spelregels aangepast nadat haar vakantie volgens de regels al is goedgekeurd. Ik snap dus niet waarom je daarin blijft hangen.

    Ik heb nog nooit toestemming hoeven vragen voor verlof. Niemand is zo afhankelijk van mijn werk dat dat nodig is en het is aan mij om in te schatten hoe ik het beste verlof in kan plannen zonder m’n werkzaamheden in t honderd te laten lopen. Ik zou dus echt de mist in gaan als het management opeens gaandeweg de regels aanpast zonder vroegtijdige aankondiging.

    @ts: goed dat jullie het gesprek aangaan morgen. Eens met wat anderen zeggen: een constructieve houding dat het voor dit jaar niet meer lukt, maar volgend jaar conform de nieuwe regels zal gaan en dat jullie graag meedenken over een oplossing voor die ene week, lijkt me toch tot een goed gesprek met een positieve uitkomst te moeten kunnen leiden.
     
    Athina, suus1983, Zeebra en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Nee hoor, zo werkt dat in de meeste supermarkten. Zolang er altijd maar iemand van het kader team aanwezig is is dat prima. Er zijn hulpkrachten zat, er worden dan gewoon extra vakantiekrachten aangenomen, en bij de bestaande hulpkrachten wordt er gekeken wie er geschikt zijn voor extra werkzaamheden (open en sluit procedures, tht/tel werkzaamheden enz).
     
    Mamavan2SE vindt dit leuk.
  8. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Probleem van management dus en niet schuld van ts.

    Collega's van ts hebben óók vakantie gepland zonder overleg. Omdat dat nou eenmaal de normale gang van zaken was, altijd al. Zoals je zelf al aangaf, management had eerder hiermee moeten komen. Dan hadden ts EN haar collega's kunnen overleggen.

    Wij hebben onze vakantie begin november al geboekt. Heb ik ook niet overlegd, dat hoeft namelijk niet en is niet gangbaar bij ons. Nu zijn er bij ons ook veranderingen doorgevoerd. Helemaal prima, ga ik me aan houden. Maar niet voor de aankomende zomervakantie. Die staat allang. Had de baas eerder moeten zijn.
     
  9. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    klopt ben geen leiding
     
  10. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    908
    1.438
    93
    Vrouw
    Totaal offtopic, maar waarom gebruik je een Franse vertaling van een prima bekend Nederlands gezegde?:oops:
    En leuk dat je het herhaalt, maar niet iedere zp'er spreekt Frans he:p (ondanks dat deze aardig makkelijk vertaalbaar lijkt, ook zonder kennis van de Franse taal)
     
    NiVa0230 en Iertje81 vinden dit leuk.
  11. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Weet je dat ik die altijd zo gebruik :roflmao:
    Ik sta er niet eens meer bij stil. Misschien juist omdat hij zonder (Franstalige) kennis ook makkelijk te raden is.
    Maar in principe heb ik dat met al mijn teksten hier. Iemand die ik heel goed ken, is een vrij actief lid en zegt altijd dat ik in werkelijkheid precies hetzelfde ben. Misschien komt het daardoor. Ik typ hoe ik ben. Geen idee. Ik zal erop letten :p
     
  12. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Maar wat staat er nu dan, ik kan dus echt geen Frans :eek::D:D
     
    Ansel, Mamavan2SE en Iertje81 vinden dit leuk.
  13. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.135
    4.352
    113
    Home
    Ik ben niet anders gewend dan pas zomer vakantie boeken als ons rooster rond is
    Dat is vaak pas in december want iedereen wil vaak dezelfde weken dus een hoop geschuif

    Als je al geboekt hebt zonder aanvraag of zonder goedkeuring dan kunnen ze dat terugdraaien
     
  14. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Het is de toon die de muziek maakt....
    Gok ik!
     
    masami vindt dit leuk.
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.652
    21.159
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het is de toon die de muziek maakt!
     
    masami vindt dit leuk.
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Sorry :oops:
    Ton = toon
    Musique = muziek.
    Spreekwoord: het is de toon die de muziek maakt.
     
    masami vindt dit leuk.
  17. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    gevoelsmatig heb je natuurlijk een punt. Maar feitelijk heb je geen poot om op te staan. Ervan uitgaande dat het wel ergens is vastgesteld.
     
    Sandy01 vindt dit leuk.
  18. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.936
    1.664
    113
    Vrouw
    De juiste persoon is er vandaag niet dus later deze week maar bespreken
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  19. Aries

    Aries Niet meer actief

    Is het al gelukt? :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  20. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Bedankt dames, voor het antwoord.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina