zondag 24 januari word Gijs gedoopt.. na de dienst gaat de hele bubs mee om koffie te leuten bij ons en lunchen we met soep en broodjes.. Maar welke smaak zal ik maken.. Loop zelf met t idee van groentesoep, maar vind tomaten of kippensoep ook wel njammie!! En voor 18 personen, hoeveel liter zou ik nodig hebben...iemand ervaring met soep-koken-voor-een-grote-groep?
je kunt toch ook 2 soorten maken? je hebt vast geen pan die groot genoeg is voor zoveel mensen dus zit neem ik aan sowieso met meer pannen....en misschien zijn er ook mensen die geen vlees eten? Hoeveel je nodig hebt, dat weet ik eerlijk gezegd niet precies. Ga je t helemaal zelf maken? Want op een blik staat altijd wel hoeveel het is. Ikzelf zou denk ik tomaat en groente doen, of tomaat en broccolicreme (dan mis je het vlees er niet in) Als ik soep maak gebruik ik vaak zo'n flesje maggi basis voor soep: groente en dan mik ik er zelf lekker nog soepgroenten, gehaktballetjes en macaroni door. Succes!
Ik zou zeggen een combinatie van kippen, - en groentesoep. Lekker veel groente, vermicelli en kip erbij in, of natuurlijk soepballetjes. Alvast van harte gefeliciteerd met de doop van je zoontje.
Ik zou lekker twee verschillende pannen met soep maken .. Ik ben zelf fan van tomaten soep maar groenten vind ik ook altijd wel lekker, maak zelf ook altijd twee pannen soep .. Meestal gebruik ik 2 van die glazen boullion flesjes voor ongeveer 10 pers, heb dan voor iedereen een bakje soep .. Maar goed weet me god niet hoeveel boullion daar in zit ...
Oeh, ik ben een echte soepfan, dus ik kan niet kiezen, vind 't allemaal heerlijk. Ik denk dat ik zelf tomatensoep en kippen-groentensoep zou maken, twee soorten dus. Je hebt altijd wel wat mensen die iets niet lusten volgens mij. En ik denk dat je 't toch niet in één pan kan krijgen, voor 18 personen. Hoeveel liter je nodig hebt weet ik echt niet, misschien gewoon eens een soepkop vullen, kijken hoeveel daar in gaat en dat dan maal 18 (of 20, zodat je zeker genoeg hebt). Succes!
hoi ik heb met kerst een pan groetensoep gemaakt voor 18 personen hier het recept. iedereen vond hem heerlijk en was rijkelijk gevuld recept voor 20 personen in een 10liter pan schenkel van 750g mergpijpje 750gr soepvlees 1 kg rundergehakt 1,5 kg (boeren)soepgroenten bouillonblokjes voor 10 liter klein beetje vermicelli soepvlees, schenkel, mergpijpje en bouillonblokjes in 6 liter water aan de kook brengen, 3 uur laten koken. bot van mergpijpje en schenkel eruit halen en soepvlees snijden. groenten erbij soepballetje licht kruiden en erbij doen. 1 uur laten koken vermicelli erbij , indien nodig nog wat water erbij nog 10 minuten laten koken. oh wat ook handig is een dag van te voren maken. spinnekop
pompoen soep heerlijk romig en zoet van smaak , lekker van structuur en vult de maag. nodig, ( 4 a 6 personen ) 1 : pompoen , gemiddelde maat ( de oranje soort )( grote voor meer personen ) 2 : een kleine prei ( of grote als je voor meer maakt ) 3 : twee bullion blokje ) groente smaak 4 : 1 ui 5 : een laurier blaadje ui in stukjes snijden, ook de pompoen ( alleen even de zaadjes eruit scheppen,schil mee koken ) even in de ui in de pan fruiten, pompoen erbij en even door scheppen. water erbij totdat de pompoen onder staan , aan de kook brengen en 10 minuutjes laten pruttelen. daarna blokjes en laurier en prei erbij en nogmaals 20 minuutjes door laten prutten. daarna laurier blaadje eruit halen en even met een staafmixer goed door prutten tot een soepele massa, vind je het te dik doe er nog wat warm water bij een tatata een gezonde vullende soep.. en makelijk te bewaren in de koelkast. xx
Heerlijk recept: * 3 paprika's (3 kleuren) * 3 uien * 3 aardappels; Smoren in boter, dan 1500cc water en 4 runderbouillonblokjes bijvoegen, 10 minuten doorkoken, staafmixer erdoor, 1 bieslookkaasje bijvoegen en dan weer mixer erdoor: klaar en héél erg lekker!
Je kunt ook tomaten groentensoep maken.. Lekker met verse ballen en groenten naar keus..vermicelli er bij!