vakantie Amerika

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mikky1982, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik zie geen email staan. Heb nu 3x gebeld, maar geen reactie helaas. Wil weten of de tickets op voorraad zijn, want als het 2 weken gaat duren ben ik bang dat het te laat is;)

2. Op de homepage onderaan bij de dollarkoers staat stuur ons een mail.
    Succes! Ik had ze heel snel in huis.

3. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een groot Amerika fan. Ben nu afgelopen zomer voor de eerste keer met mijn dochtertje van 3 geweest en het was een supervakantie, (Florida waarvan 1 week rondreizen en 2 weken een villa in Orlando)
    Heb trouwens ook bijna mijn hele reis via American Estates geboekt. Al meerdere keren. Ze regelen altijd alles goed en zijn zeker betrouwbaar.
    Een creditcard is echt noodzakelijk in Amerika, want je hebt hem bijna altijd als borg nodig. (autohuur, hotels, villa) Je kunt verder wel overal gewoon pinnen.

De kaartjes voor parken zijn ind wel duur, maar het verblijven daar niet. Vooral eten buiten de parken kan heel erg goedkoop zijn. Let ook op coupons in reclame blaadjes, daar kan je dan ook nog vaak een korting mee krijgen.
    Shoppen is trouwens ook lekker goedkoop.

Bij immigrations wisselt het sterk. De ene keer heb je een vriendelijk iemand, de andere keer iemand waarbij je geduld wel erg op de proef gestelt maar nog nooit problemen gehad om het land binnen te komen.

Hier is de link naar mijn blog die ik afgelopen zomervakantie heb bijgehouden, misschien heb je er iets aan. de leuke dingen die we doen

en voor allerlei tips over Orlando en omgeving is dit een leuke site
    Orlandofans

Ik zou zeggen veel plezier met de voorbereiding

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik heb de tickets besteld!! Heb er zin in:D
    We wilde die dvd bestellen waar je een planning kon maken welke attracties je binnen de parken wilde zien, maar die kan je alleen binnen de usa bestellen, wel balen. Heb nog niet echt een idee wat allemaal leuk is voor onze dochter en we willen niet doelloos gaan lopen in zo'n groot park.
    Wisten jullie van te voren welke attracties je heen wilde?

5. Nee niet echt. We waren er al een paar keer zonder kids geweest en wisten waar we wel en niet in konden.
    Ga je naar alle. 4 de parken? En zwemparken?
    Wij vonden Epcot en Hollywood Studio's het minste voor de kinderen.
    In Magic Kingdom zijn de meeste attracties waar ze in mogen en Animal Kingdom vond mijn zoontje helemaal geweldig.
    Bij de ingang namen we een plattegrond mee en gingen altijd eerst naar de drukste attracties en pakte een FP voor de attracties waar het kon. Heb je niemand nodig om je koffers te dragen ;)?!

Leuk verslag justjes, heb het afgelopen zomer al gelezen op het orlandotips foum.

6. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Haha en tour guide misschien wel:p
    Nee, die 2 parken die je noemt gaan we niet heen. Dus alleen Magic Kingdom en Animal kingdom. Die leken ons vooral leuk voor onze dochter. En zelf willen we naar universal studio's, the everglades, miami en florida keys en shoppen natuurlijk:D

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nog één aanvulling: vul bij het bestellen van de vliegtickets exact de naam in die op het paspoort staat! Wij zijn een paar jaar geleden met vriende geweest en onze vriend had de tickets besteld... Maar had bij mijn man de roepnaam ingevuld in plaats van de doopnamen. ;)
    Dat was nog even een punt. Gelukkig was dit pas bij het verlaten van de VS dat het een douanier opviel, dus volgens mij dacht die kerel uiteindelijk ook: Laat maar gaan, hij rot toch op. ;) maar was wel lullig, want hij nam mijn man echt apart van ons en hoewel hij best redelijk Engels spreekt, klapte hij op dat moment even dicht en wist hij de woorden voor "roepnaam" en "doopnaam" niet meer. Ik wilde te hulp schieten maar mocht me er absoluut niet mee bemoeien.

Bij het binnenkomen was ik de zwakste schakel, want door mijn reisziekte zag ik bleek en transpireerde ik nogal. Dus ze hebben bij mij alle vragen twee keer gesteld. Pas toen ik zei dat ik luchtziek was en vroeg of ik even mocht gaan zitten was het goed.

Verder is een creditcard in mijn ogen wel redelijk onmisbaar. En bespaar je de moeite en doe geen riem om, die moet toch om de haverklap uit, haha.

8. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ben ik weer:D
    Zijn jullie weleens in naples geweest? Heb gehoord dat het heel mooi is, ook de weg erheen vanuit Orlando . Misschien beter dan Florida keys.

9. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben zelf niet in Naples geweest maar ind gehoord dat t erg mooi is. Ik ben wel in andere plaatsen aan de golf van Mexico geweest en die bevielen erg goed. Maar de keys waren ook erg mooi.
    Het hangt er ook een beetje vanaf wat je zoekt, als t om strand gaat kan je de Keys beter laten en naar Naples gaan. Op de keys zijn maar weinig stranden. De stranden die er zijn, zijn klein en vaak prive.
    De gulf coast heeft juist prachtige stranden.
    Wat natuur betreft hebben zowel de keys als de plaatsen langs de gulf coast veel te bieden.
    Maar de gezelligheid van Key West is echt iets apparts dat vindt je weer niet terug in de andere plaatsen.

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Oh als ik dit zo lees wil ik ook zo graag!!

Kan iemand mij vertellen of het wel de moeite waard is met kids van 4 en 2 jaar? Afgelopen zomer waren we met de kids in Frankrijk, maar ik vond het erg vermoeiend. Zou het heel zonde vinden als de kinderen te klein zijn voor zo'n dure reis!

En mocht het wel leuk zijn om met kleine kids heen te gaan, is Florida dan mooi? Wat raden jullie aan? Ik denk aan een week of 3??

Aan hoeveel geld moet ik denken?

Hoop dat iemand mij kan informeren?

11. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. We gaan er gewoon allebei heen:D toch genoeg tijd!

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Heb net een offerte aangevraagd bij WTC voor 15 dagen Florida met een camper. Kosten komen in totaal op € 1000 per persoon. Vind het wel een boel geld hoor...

Wat zijn jullie kwijt?

13. Is dit incl vlucht?
    Dan valt het mee. Ligt ook aan de periode dat je wil gaan maar een ticket is al rond de €500.
    Wij waren 3 weken geweest en dus een stuk meer kwijt.

Wanneer ga je Habibiana? Alvast een hele fijne vakantie en neem maar lege koffers mee;) wij gingen met 2 half volle koffers en kwamen terug met 3 te volle koffers haha

14. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wij zijn per persoon 750 kwijt voor ticket en hotel. We hebben wel nog een auto gehuurd. We vertrekken as maandag! Tnx laartje, zal ik doen:D

15. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier en geniet ervan!

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja inclusief vlucht en camper... Ik vind het een boel geld voor 2 weken. Zou het goedkoper zijn als je in hotels gaat? Maar dan moet er wel een auto bij natuurlijk...

17. justjes

justjes Bekend lid

3 okt 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hotels kunnen ind heel goedkoop zijn, vooral in de omgeving van Orlando.
    Als je niet perse met een camper wil zou ik kijken wat dezelfde reis met hotels en auto kost.
    Florida is ook niet echt een camperstaat hoor.. die zie je daar niet zoveel.

18. Ja hotel is veel goedkoper.
    Hotels in Florida zijn heel goedkoop. Wij merkten veel verschil tussen hotel en villa.
    Autohuur is ook niet goedkoop.

19. Ben benieuwd of jullie al terug zijn en hoe het was habibiana?

Deel Deze Pagina