Ja ja.. onze vakantie naar Italië hebben wij geannuleerd en tuinazie zagen wij toch niet helemaal zitten. En wij wilden er toch graag even uit, in Nederland. Dus.. wij gaan morgen kijken bij een vouwwagen en als hij naar onze zin is dan wordt hij van ons. Hebben nog een plek gevonden op een capfun camping in Nederland, die alvast geboekt. Maar wat is handig om bij je te hebben met kamperen? Wat we zoal al wel hebben is: Bestek Pannen Servies Plastic wijnglazen 2 camping kasten Dingen als afwas/schoonmaak spul Lamp Ben dus echt opzoek naar handige dingen die echt onmisbaar zijn.
Leuk! Kamperen is fantastisch (met mooi weer... ). Hier vind je denk ik wel wat tips: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/kamperen-voor-dummies.704931/
Ik vind de lijsten van de kampeermeneer altijd fijn. Hij schrijft ook verschillende reviews over verschillende slaapmatten, lampen ect https://www.kampeermeneer.nl/kampeerspullen/paklijsten/
Verlengsnoeren voor stroom, met zo’n losse europese stekker. stoelen Tafel Speelgoed Kleding Slaapmatten/zakken/kussens(of dekbed en kussens, ik vergeet altijd kussens op mijn lijstje te zetten. En dat slaapt niet fijn!) Grondzeil voor in de voortent Gasfornuis/pitje Lichtgewicht pannen Blik/flesopener Goede koelbox/kistje (Sneldrogende) Handdoeken tekentang Nestosyl Deet Zonnebrandcreme Pijnstillers
Koelkist, waterkoker/koffiezetter, licht, stroomkabel, kacheltje, bbq/cadac oid, porta porti voor de kinderen, picknickkleed voor de kinderen, action-zwembadje, emmertje/schepje-setje, dunschiller, kurkentrekker/openen, goed mes om stokbrood mee te snijden.
vouwkratjes voor bagage. toiletemmer? (voor noodgevallen 's nachts of bij slecht weer). waszak/of vouwkrat voor de vuile was. (opvouwbare waszak voor op de camping) Vochtige washandjes voor snelle schoonmaak bij moddervoeten o.i.d. zaklamp voor 's nachts naar het toilet te gaan. gaslamp of anderszins lamp voor 's avonds in de tent of buiten de tent. plaids. badjas(sen). makkelijke schoenen of klompjes of zo die je makkelijk aan en uit kan doen tenttapijt? afwasteil + afdruiprek emmer bezem stormband (sowieso handig bij kamperen). standaard voor vuilniszak voor op de camping (vinden wij erg handig). waslijn met knijpers of droogrek.
inderdaad deze! Grote vochtige washandjes van het Kruidvat. Die zijn zoooo fijn! Je kan een kind er snel mee wassen, maar echte Gore voeten worden niet eens meer schoon onder de douche, maar deze zijn geweldig! (Lijkt wel een TellSell reclame die ik doe)
Niets mis met kamperen in nederland! Het regent echt niet 24 u per dag 7 dagen in de week. Ik denk dat de meeste wel mooi weer kampeerders zijn, omdat het gewoon fijner is als het zonnig en 25-30’graden is. Maar afgelopen jaar hebben we vakantie gevierd in frankrijk en zwitserland en werkelijk alle weer types gehad, van stromende regen, hagel, onweersbuien, mist, tot de hitte golf van 40 graden. En we hebben genoten, je moet je mind-set goed hebben, go with the flow, dan komt de rest ook goed!
Een tip doe alles in bakken met labels. En zipzakjes zijn ideaal! Dan hou je een zaklamp en lucifers bijv. droog.
Denk ook aan... wat neem ik allemaal NIET mee! Je sleept altijd zoveel te veel mee, gaat nergens over. De buurtjes hebben altijd wel bij wat je evt denkt te missen, overal kan je wassen, de winkels hebben de rest en anders ga je eten afhalen Niet te veel stressen en veel plezier! ....wij zitten ook op een capfun in Nederland, kom het maar halen bij ons