Met Ryanair en baby van 5 mnd vliegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door peps, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Is er iemand die mij kan vertellen hoe het er bij Ryanair aan boord aan toe gaat wat betreft babies? Wat ik het beste mee kan nemen qua voeding aan boord? Mn dochter moet precies tijdens heen en terugreis een fles hebben dus kan ik t beste warm water in een termosfles meenemen of gewoon een flesje wat wat ze aan boord op kunnen warmen of kant en klare pakjes?
    En heeft er iemand ervaring met het meenemen van een kinderwagen aan boord (geen buggy) volgens mijn info kan die gratis mee. Hoop dat iemand mij kan helpen.:)

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Van de site van Ryanair:
    Voor baby's is geen ingecheckte/handbagage toegestaan. Een kinderwandelwagen die volledig kan worden samengevouwen, wordt echter gratis vervoerd. Extra babyartikelen zoals autozitjes/zittingverhogers en reiswiegjes worden naast uw eigen ingecheckte bagage toegestaan. Babyartikelen met een maximum van 20 kilo (autozitjes/zittingverhogers en reiswiegjes) die online geboekt zijn, worden berekend met een toeslag van 10 £/10 €per artikel/per enkele vlucht, op de luchthaven of via een Ryanair-call center wordt het hogere tarief van 20 £/20 €per artikel/per enkele vlucht berekend. Voor babyartikelen die meer dan 20 kilo wegen wordt een extra toeslag per kilo in rekening gebracht.

Ik ben vorig jaar met Amy (toen bijna 6 maanden) naar Portugal gegaan met Ryanair.
    Voor zover ik weet mag je dus wel een wagen meenemen, maar moet die volledig inklapbaar zijn. Maar bij bv de Maxi Cosi Mura kan het zitje niet helemaal plat, dus die mocht niet mee. Maar alleen het onderstel zou weer wel mogen. Zou je eventueel kunnen gebruiken in combinatie met de Maxi Cosi, daar heb ik een toeslag van 10 euro (enkele reis) voor betaald om die mee te nemen.
    Ik heb zelf toch maar een buggy gekocht waar de Maxio Cosi op gezet kon worden. Die mocht ik meenemen tot aan het vliegtuig. Maar de Maxi Cosi moesten we samen met de bagage inchecken, bij een aparte bagage incheckbalie. Dus wij hebben de Buggy helemaal platgelegd en een soort bedje van gemaakt zodat Amy toch lekker kon liggen want we hadden flink wat vertraging (heen en terug!)
    We hebben echt superhard moeten puzzelen om alle bagage passend te krijgen want we zaten telkens over het gewicht heen en zo veel hadden we echt niet bij ons. Dat was wel echt naar.

Omdat ik nogal wantrouwend ben heb ik voor de vlucht zelf heet water in de fles gedaan en die in een thermohouder gedaan zodat het nog warm was toen ze de fles kreeg.

Succes met vliegen!

3. sjors75

sjors75 Niet meer actief

buggy mag wel, maxicosi is extra inchecken, als je vooraf aangeeft is het goedkoper. ook kun je kiezen voor 15 of 20 kilo bagage. zou zelf kiezen voor 20 kilo.
    Ze kunnen een fles wel opwarmen, maar duurt erg lang, zou warm water meenemen.

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Toen wij vlogen met Ryanair was er geen magnetron aan boord. Ik was blij dat ik pakjes van Nutrilon bij me had, die kun je ook koud geven.

Qua bagage is Ryanair heel vervelend, daarom zijn ze ook zo goedkoop. Wij hadden 2 kilo teveel en hebben daar volgens mij (?) 35 euro voor moeten betalen.

Ik heb ook extra betaald voor de maxi cosi maar die moet je dan wel inchecken dus voor onderweg heb je daar niets aan. Wij hebben toen (zoonlief was ook 5 mnd toen we gingen) een buggy gekocht van Koelstra die aardig plat kon. Daar lag hij in en waar mogelijk haalde ik hem eruit zodat hij er niet te lang in lag.

Een buggy (inklapbaar als paraplu zeg maar) mag je meenemen tot aan het vliegtuig, maar aan boord niet hoor. Hij wordt dan in het ruim gelegd en afhankelijk van de luchthaven waar je heen vliegt krijg je m terug meteen bij het uitstappen of op de bagageband. Dat moet je even navragen.

Ik weet niet anders dan dat je een kinderwagen gewoon moet inchecken.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een kinderwagen moet je afgeven samen met de koffers. Hij moet dan ook wel helemaal ingeklapt kunnen worden. Je zou dan de kleine hierna in een buikdrager kunnen dragen. Een buggy mag je mee nemen totaan het vliegtuig. Hier moet je hem afgeven en afhankelijk van de maatschappij krijg je hem of bij het uitstappen meteen terug of pas bij de lopende band met de koffers. Een buikdrager is dus sowiezo handig om mee te nemen. Wij namen altijd een thermoskan met kokend water mee en flessen waar al een laagje koud water in zit zodat je het kan mixen.

Neem extra flessen en voedingen mee zodat je bij een eventuele vertraging genoeg bij je hebt.

6. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag je water meenemen in de vliegtuig?

7. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoja, hoeveel ml water mag je meenemen??

8. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Voor babys en kleine kinderen mag je zoveel meenemen als je nodig hebt, moet het wel in speciale kinderflesjes zitten, geen petflessen gebruiken dus. Voor jezelf mag je water meenemen voor medicijnen met een maximale hoeveelheid van 100 ml

9. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    Nog even een vraagje over de kinderwagen. Het onderstel kan helemaal ingeklapt worden maar de bak niet die is volgens mij tussen de 15 en 20 cm hoog (matrasje etc ligt er dan ook nog in) eerder had ik n kinderwagen waarvan de bak ook plat kon maar bij deze dus niet. Weet iemand of die bak ook verplicht plat moet kunnen? Hij moet wel mee want ze moet er daar in slapen!:)

10. twinkle star

Wij hebben 2 jaar terug ook water gekocht en het laten sealen op schiphol. gewoon spa blauw en dat mocht gewoon mee voor kinderen.

Ons was verteld dat een kinderwagen aan 1 stuk moet zijn en dichtgeklapt. 2 losse delen moesten dan in een transporttas net als bugaboo. Ik weet niet of je een wagenbak zomaar extra me emag nemen of dat je daar voor moet bijbetalen. Ik zou de vliegmaatschappij even bellen.

11. peps

peps Actief lid

27 dec 2009
    308
    1
    0
    De kinderwagenbak gaat niet extra mee want de kinderwagen is het enige wat we mee nemen want onze dochter kan nog niet zitten.

Is er misschien ieand die weet hoe dit bij Ryan air werkt? Wij vliegen v.a. Charleroi, Brussel.

12. twinkle star

Nee maar omdat het 2 losse delen zijn wordt het bij veel maatschapijen als extra gezien, of het moet in een transporttas.Dus als 1 pakket. Maar ik denk dat je dan het beste Ryan air kan bellen want elke maatschappij gaat er ander smee om.

13. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    En mag je kant-en-klare vloeibaar baby melk meenemen?

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wandelwagenbak
    Moet apart voor worden betaald (kan als baby-item). Je kunt het proberen na te vragen, maar het call-center zit volgens mij ergens in India en daar is nog nooit 1 vraag beantwoord....

Water/Melk
    Wij vlogen vanaf Maastricht en moesten een slok van de fles water nemen die wij meenamen om te bewijzen dat het niks kwaadaardigs was. Denk echt niet dat ze moeilijk doen over kant en klare melk.

15. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ja je mag kant en klare melk meenemen
    Ik vlieg 3 tot 4 keer per jaar met mijn zoontje met ryanair en mijn man ook nog 3 tot 4 keer. Wij hebben van de babyflessen nog nooit hoeven te proeven, wel van de tuitbekers of extra flesjes drinken

16. supermummy

supermummy Niet meer actief

Niet gaan bellen met het callcenter van Ryanair hoor, dat gaat je meer kosten als je ticket!:p

1 buggy/kinderwagen helemaal inklapbaar mag je gratis meenemen en hoef je ook niet vooraf aan te melden.
    Alles wat extra wilt meenemen moet je voor betalen.
    Je kan het tijdens de reservering online opgeven dan betaal je er een stuk minder voor als je er voor moet betalen op de luchthaven.
    -maxicosi, kinderwagenbak etc zijn allemaal extra items waarvoor je moet betalen.

17. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Wij hadden vorig jaar een inklapbare buggy meegenomen (dochter was 6 maanden) en een maxi cosi (hier moesten we extra voor betalen).
    Ik heb niet gekeken of de kinderwagen mee kon, ik vond het risico dat deze kapot ging tijdens het transport etc veels te groot. Dan maar liever een buggy kapot of kwijt en niet mijn dure kinderwagen...

Mijn man had voor ons beide 15 kilo per persoon geboekt (STRESS!!!)... maar je mag ook 10 kilo handbagage meenemen per persoon (werd niet gewogen of gecontroleerd) en 50 kilo met zijn 3-tjes ging makkelijk.

Mijn man heeft zo'n handbagage trolly en daar pastte bijna alle kleertjes van mijn dochter in. In haar luiertas alle spullen voor onderweg gedaan en de rest van de bagage in weekendtassen (lichter dan koffers).

tijdens de vlucht kunnen ze een fles verwarmen maar dit zal au-bain marie gaan en duurt dus wel even. Als je kindje het ook koud drinkt; kant en klare pakjes meenemen!
    Ik geloof dat ik 2 pakjes melk bij me had en 2 potjes en hier is niet moeilijk overgedaan.

Neem genoeg luiers mee voor 2 dagen ofzo... dat verkopen ze daar ook! Ik heb via Nutricia opgevraagd of ze daar ook de poedermelk verkochten (canarische eilanden) en kon hierdoor hetzelfde kopen bij de apotheek. Scheelde ook erg met meeslepen.

Deel Deze Pagina