Vakantie, ben jij alert..?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik let niet extra op maar als ik weet dat de buren weg zijn parkeer ik bv wel een van onze auto's op hun oprit etc.

Bij mijn schoonouders zijn ze helaas niet zo alert in de straat.
    Eergister avond om 20:00uur is daar ingebroken en twee buren hebben het glas horen rinkelen aangezien de inbrekers een raam van 3m eter hoog en 2meter breed hebben ingegooid... maar niemand die er even aan denkt om een kijkje te nemen of de politie te bellen.
    Vervolgens hebben ze nog een raam open moeten breken met een koevoet om echt binnen te komen en zijn ze rustig 3 kwartier binnen geweest.
    Alles uitgezocht en alle sieraden die enige waarde hadden zijn meegenomen.vervolgens ziet dezelfde buurman rond 21 uur iemand wegrennen door de straat en een stukje verder op op de fiets stappen.

Nee er gaat bij niemand een lampje branden dat je met dit warme weer niet met handschoenen aan door de straat rent.
    En nu zegt hij ja ik vond het wel wat vreemd maar ach zal wel mee vallen...

Hoe waardeloos is dat.

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Fijn dat je zo goed oplet en ook fijn dat je even laat weten dat je het mis had tav die jongen.

Het is wel zo dat de meeste inbraken gewoon overdag zijn, als de meeste mensen werken zijn. Akelige gedachte.
    Ikzelf ben eigenlijk niet extra alert, maar ik zal het wel signaleren als ik wat vreemds zie en dat dan ook melden indien noodzakelijk.

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nou hoeveel van die mannen kun je hebben in de Zaanstreek? :D Dat móet hem dan haast wel zijn, whahahaha. Als hij in de bloemenbuurt woont, dan hebben we het over dezelfde persoon :cool:

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Als ik wat zie wel maar later op de avond zijn hier de rolluiken naar beneden..

5. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Bij mijn vrienden is dit jaar ook ingebroken gewoon oo klaar lichte dag om 18.00u.
    Wij gaan op vakantie, maar n vriendin van ons blijft n paar dagen in ons huis omdat ze zelfs geen tuin heeft.
    En op dit moment word er erg veel gewaarschuwd over de nepbrieven. Dus ben benieuwd.
    Wel letten onze buren en wij ook op elkaars huis als een van ons weg is.
    Ik slaap dan okk echt onrustiger als mijn buren op vakantie zijn word ik wakker van ieder geluidje.
    En ik woon in een hele rustige buurt, geen verkeer, dus ieder vreemd gelui hoor je denk ik wel....

6. Dink87

Dink87 Actief lid

28 apr 2013
    278
    0
    16
    Wij leven zeg maar aan de achterkant van obs huis, maar als ik iets verdacht vind let ik zeker wel extra op.

Hier zijn de huizen pas allemaal verbouwd voor een politiekeurmerk. Maar als ze willen komen ze helaas toch wel binnen.

Ik vind het altijd zo dom, mensen die via facebook thuis " inchecken" vervolgens op vakantie in verweggiestan "inchecken". Iedereen weet dan waar je woont en dat je voorlopig nog niet thuis komt.

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wij wonen in een sociale buurt dus er wordt altijd op gelet. Niet op een vervelende manier, maar op een fijne manier.

Goed dat jij ook oplet!

8. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    #28 Carlien, 21 jul 2013
    Laatst bewerkt: 21 jul 2013
    Nou wij zijn echt blinde kippen, dus zal wel niet echt helpen..

Gisterenavond hebben we de hond uitgelaten, toen stonden de bloembakken nog voor de deur (met eindelijk mooie bloemetjes, vol in de bloei!:D)..

Wou ik nadat we de hond weer binnen hadden de bloemetjes water geven.. Allebei de bloembakken weg:x! Echt triest volk! Stonden er al meer dan 5 jaar! (Zijn echt geen geld waard, alleen vind het zo jammer van mijn bloemetjes!:()

Maar het was dus gewoon nog licht, recht voor onze deur en niemand heeft wat gezien;).. Gaat hem dus niet worden, dat alert zijn..

Groetjes,
    Carlien

9. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Er zijn niet echt mensen weg hier in dit blok, maar mijn opa en oma wel, die wonen schuin achter me en ik kijk op hun tuin uit. Dus 's avonds kijk ik nog weleens voor ik ga slapen of alles nog hetzelfde is en 's ochtends als ik de gordijnen open doe weer..

En ik zou er wel op letten als er mensen weg zouden gaan. Onze straat is een zijstraat waar je alleen in rijdt als je er ook echt moet zijn en bij vreemde mensen/auto's kijk ik dan wel even extra.

10. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Haha we hebben achter een oerwoud aan doornstruiken laten groeien achter de schutting, ook nog een bouwlamp met sensor erop. Voor ook een lamp die reageert op beweging en een nieuwe deur.

Bij de oude deur probeerden ze in te breken toen ik thuis was, alleen met ons zoontje en hoogzwanger!
    Ik ging naar bed (slaapkamer aan de voorkant) en hoor die jongens een heel gesprek voeren of ze wel bij het juiste huis zijn.. Ik heb toen meteen mijn telefoon gepakt voor het geval dat. En ja hoor, ze lopen naar beneden! Beginnen aan de deur te trekken en te morrelen. Ik heb meteen 112 gebeld, die vragen dan wat je nodig hebt en ik heb blijkbaar heel hard politie geschreeuwd waardoor ze wegrenden.

Ik ben echt nog nooit zo bang en boos tegelijk geweest. Verschrikkelijk!

Sinds die avond letten we extra op elkaars huizen.

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mijn vader brak wel eens stiekem glazen flesjes en stopte de glasscherven in de tuin. Mijn moeder spande op haar beurt dan wat touwtjes, zogenaamd voor de moestuin. Wanneer er een inbreker over de muur kwam (de route werd ook als sluiproute tussen huizen gebruikt!) hoorde je 's nachts een extreem gevloek :D

Deel Deze Pagina