De oudste heeft 2 weken voor de meivakantie werk (mid)week. Dan een week school, dan meivakantie, een week school en dan vinden ze dan 2 weken daar achter aan weer geen school te veel. Nu heb ik dus 1 week vrij gekregen maar aangezien de week daarvoor Hemelvaartsdag is (en de dag er na vrij) kan ik dus wel die dagen mee nemen. De maandag na de meivakantie hebben ze een studie dag. Dus het zou die week effectief om 2 dagen geen school gaan…. Maar goed. Ik heb geen puf om bezwaar in te dienen. De leerplichtambtenaar vond het ook een bijzonder verhaal en zei dat hij de aanvraag wel zou goedkeuren. Maar ik wil de relatie met school ook goed houden. Mijn werkgever heeft duidelijke regels omtrent verlof en ik snap het ook. We kunnen nu eenmaal niet met 75% van alle collega’s in dezelfde periode op vakantie.[/QUOTE] Ik snap je werkgever wel maar van mij mogen sommige scholen wel wat makkelijker zijn. Snap school wel dat ze zeggen dat ze dan effectief in een langere periode geen school hebben maar je moet dan maar als ouders net vrij zien te krijgen van school. Het is niet dat je zegt ik wil 2 weken vakantie want dat is goedkoper. Je krijgt gewoon geen vrij. Maar goed je wil de relatie op school ook goed houden en moet je het er inderdaad mee doen. Hopelijk hebben jullie een super vakantie!
Wij zijn nog aan het oriënteren. We hopen dit jaar een huis te kopen. Met de nadruk op hoop, dus we willen het niet te duur maken, al is dat al snel. maar we willen er wel heel graag tussen uit. We zijn niet gebonden aan schoolvakanties, maar wel einde kwartalen van m’n man. We vinden het leuk om met de auto weg te gaan, maar we willen ook echt een vakantie waar we echt geen fuck hoeven te doen en hotel echt brandschoon. Nu overwegen we zakynthos in mei of Normandië met de auto in juli zodat het een beetje mooi weer is. Eind april gaan we met familie naar een landal huisje.
We hebben net een week Parijs geboekt in de eerste week van de meivakantie. Net buiten Parijs via Airbnb. Metro om de hoek en dan staan we 20 min later bij de Eifeltoren. Ook nog gekeken naar hotels midden in de stad maar wat een prijzen zeg. Voordeel is nu dat we ook naar Disneyland Parijs gaan want dat is nu maar 30 minuten met de trein.
Wij hadden al een week staan voor de meivakantie naar Denemarken. In de zomer gaan we 2 weken naar Zuid-Engeland en net voor september een weekend Cp Kempervennen geboekt. Leuke dingen in het vooruitzicht.
Ik zat me vanochtend te bedenken dat wij voor komend jaar al 6 vakanties of weekendjes weg hebben geboekt. We gaan de eerste week van de meivakantie naar Denenmarken met mijn mans familie. Met de hemelvaart een weekend naar Texel met mijn schoonouders. Met pinksteren met mijn ouders naar een christelijke conferentie. In de zomer naar Engeland 2 weken en dan in september een weekendje Cp met vrienden. Laatste is de kerstvakantie een weekje naar Texel. Het kost allemaal best wat geld, maar doordat we veel met familie en vrienden doen en daardoor de kosten voor de accomodatie delen, valt het best mee.
We hebben zojuist heel impulsief onze vakantie geboekt voor juni. We gaan naar het huisje waar ik als kind een aantal keer ben geweest met mijn ouders, en met man ook al een keertje. Naar de Provence voor 12 dagen, met z'n zalige lavendel en zonnebloemen (en wijn). Normaal gingen we niet weg gaan, verbouwingen enzo, maar we moeten er echt gewoon even uit. En dat was dat tenminste nog een zeer betaalbare optie. Nog 2 maandjes eindelijk nog eens iets leuk om naar uit te kijken, it was much needed
Omdat er nog geen 2024-topic is zet ik 'm maar hier. We hebben de carnaval vakantie 2024 geboekt. Eindelijk... na vele jaren gaan we weer eens naar hof van Saksen. Kinderen zijn heel blij Ik ook
Ik heb afgelopen paar weken ook vakanties geboekt. Ik zit nu in een vervelende situatie (scheiding) en heb behoefte aan rust en leuke dingen doen. Lekker op vakantie gaan met de kinderen vind ik een heerlijk vooruitzicht! Wij gaan in de eerste week van de meivakantie een midweekje naar de Sprookjescamping en voor de zomervakantie en heb een plekje op de Berenkuil geboekt, ik heb er zin in!
Heb met Pasen weer wat geboekt, dus tot nu toe is de planning: April/ mei 5 dagen centerparcs in België Juni 6 dagen Spanje (ik ga alleen) Juli/ augustus 4 weken Spanje December/ januari 1,5 week Dominicaanse republiek. De kans is groot dat er ook nog wel een aantal dagen Engeland bij komen. Heb dus leuke dingen om naar toe te leven.
bijna vakantie tijd . Meivakantie naar Kreta - hopelijk is het een beetje lekker daar. We vliegen smorgens heel vroeg, dus 4 uur in de auto op weg naar Zaventem (gaaaap) . Lekker 10 dagen genieten met de familie. Auto gehuurd voor 1 week, dus lekker op pad. De zomervakantie is 2 weken geleden ook geboekt; 2 weken noord frankrijk. 1 week naar Le Cormoran - vlakbij Utah Beach - en 1 week naar camping Halliotis - vlakbij de Mont Saint Michel. Misschien dat we vóór we naar Cormoran gaan nog 1 nachtje in de buurt van Sword beach gaan staan, om daar de omgeving te bekijken. Maar oh, wat kijk ik er naar uit!
Leuk! Ook voor de Kids. 80% is Nederlands Wij zijn er 3 nachten geweest. Als je de camping af loopt, kan je door het bos een leuke wandeling maken en kom je bij een oud kasteeltje/burcht. Daar heb je leuk uitzicht over het dorpje. Wij zijn ook een dag naar Luxemburg stad geweest. Zeker leuk voor een dag!
Wandeling de berg af bij de camping en dan de wandeling naar het kasteel van Larochette maken. Je kunt het kasteel ook bekijken van binnen (tegen betaling). Naar de waterval de Schiessentumpel, kun je ook mooi wandelen, het kasteel in Viande bekijken.
Le cormoran zijn wij afgelopen jaar een paar dagen geweest, op de heenweg 2 nachtjes, en de terugweg 1. Leuke omgeving, zitten een paar bunkers op loopafstand op het strand, sommige zijn alleen met eb te zien geloof ik.