Mallorca? Ik denk dat Griekenland en de canarische eilanden misschien wel iets meer zongarantie geven.
Wij zaten dit jaar met Concert at Sea in Port Zelande, prima voor ons om met vrienden zo dichtbij het festivalterrein te zitten, maar wát een troosteloos park. Wij hadden een heel donker huisje, minikeukentje en geen tuin ofzo. Ik zou er met het gezin niet heen gaan.
https://www.roan.nl/camping/italie/adriatische-kust/camping-villaggio-turistico-europa Dit is het voor ons geworden, we kunnen nog annuleren tot februari dus dat durfden we wel aan.
Is dat bij Roan ook echt zo? Zonder kleine lettertjes zeg maar. Mijn man is daar terughoudend in en is bang ergens aan vast te zitten terwijl hij nog niet weet of hij dan vakantie kan opnemen. Hij wilt om die reden wachten tot het laatste moment, maar ik wil eigenlijk juist vroeg boeken om zo er zeker van te zijn op de favoriete camping plaats te hebben volgend jaar. Zal dan onze eerste keer worden via roan. Is het ook echt maar 99 euro aanbetalen?
Iemand ervaring met Tsjechië? Mijn man is hier met zijn pleegouders geweest. En hem staat het bij dat het mooi en relatief goedkoop was. Maar is meer dan 10 jaar terug.
Wanneer weet hij dan wanneer hij vakantie heeft? Wij vanaf januari en dan is er nog keuze genoeg. De laatste jaren met corona nog veel later geboekt, en dat ging ook prima. Ik ga ook niet nu al boeken, zonder dat ik weet dat ik vrij heb.
Waarschijnlijk afhankelijk van het soort wat je zoekt. Op deze camping staan er maar 2 caravans van het type dat wij wilden hebben. Kan er ook voor kiezen om later te boeken met de kans dat deze er niet meer is. Hebben nu 1 met Auping matras erin en loungeset buiten op de veranda. Heerlijk vooruitzicht!
Ook pas vanaf begin volgend jaar, mijn man en een collega met dezelfde functie mogen nooit tegelijk vakantie hebben. Eerder was dat voor ons geen probleem omdat we geen schoolgaande kinderen nog hadden. Dat zal straks wel zo zijn, dus dat moet op elkaar afgestemd worden en passend zijn in het bedrijf qua drukte omdat ze soms gewoon beiden nodig zijn. Hij heeft de voorkeur datums al wel doorgegeven maar krijgt daar pas begin volgend jaar antwoord op. Wij zelf hoeven niet het allerbeste huisje ofzo, maar mijn man wilt met de hitte niet in een tent voor 2 weken lang. En onze ervaring is dat een 5/6 pers stacaravan altijd een uitdaging is met twee campingbedjes kwijt kunnen in de bestaande slaapkamers met bedden. Dus vaak moeten wij al een ruimere accommodatie om alles passend te krijgen en zijn die wel vaak al op tijd geboekt of de echte kinder accommodaties die dan al weg zijn. En in sommige staat er voor 5 personen inclusief wanneer ik twee tweejarige selecteer en dan mogen er weer geen twee campingbedjes in. (Ook al eens meegemaakt met het boeken) Het is altijd wel een uitdaging als je meer dan één baby meeneemt.
Die is gaaf! Heel mooie ligging. Huisje of camping? Wat ik gezien heb zijn er prachtige campingplekken. En dichtbij zee ook. En dichtbij de vuurtoren. Die zal je 's nachts wel zien denk ik. Strand is wel mega-breed in het Noordelijkste puntje, dus een takkenend lopen tot je bij het water bent Ben er een paar keer langs gefietst dus hoe het er verder van binnen uit ziet geen idee Sowieso een heerlijk eiland
Wij gaan weer een seizoensplek doen op de camping in drenthe dus daar zijn we dan. We gaan in de herfst vaak een nachtje of weekendje weg en in het voorjaar willen we kijken of we weer een keer naar efteling king bosrijk kunnen gaan. In juni zijn onze kinderen een week vrij en dan betaal je nog niet de hoofdprijs.
Misschien heeft iemand zin om mee te zoeken. Man en ik willen volgend jaar samen een stedentripje doen omdat we dan 10 jaar getrouwd zijn. Op zich hebben we nu wat leuke opties opgedaan • mede door dit subforum • dus dat is top. Man kwam nog wel met een ander idee en ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind. In de meivakantie met het gezin een weekje Duitsland. Toch even weg, de grens over, zonder te hoeven vliegen. Ik zie allemaal haken en ogen. Vooral ook drukte voor onszelf. 4 kleine kinderen (van dan 5, 3, 1 en een baby) is echt hard werken samen. Ik heb een stuk meer rust als de opvang gewoon door loopt. Het idee is leuk maar ik denk dat je ook realistisch moet blijven. Ik hoor graag eerlijke meningen, want voor veel dingen zijn onze kindjes dan ook nog net te jong. Zijn ze bijv 8 en 6 etc, dan zijn ze een stuk zelfstandiger en hebben zij ook veel meer aan bepaalde activiteiten op een park. Maar deze leeftijd… ik weet niet hoor. Ik wil hen niks ontzeggen, maar ik wil ook geen spanningen en stress omdat we de hele week onze benen uit onze kont hollen om onze kinderen te vermaken, want daar zal het op neer komen. Zelf vinden ze dit nog lastig. Er moet toch iets van een compromis zijn? Hoe ervaren anderen dit?
Ik zou het wel doen. Juist die tijd samen doet ze goed. Hier maakten ze vaak op vakantie een hele ontwikkeling door. Duitsland, Oostenrijk allemaal erg kindvriendelijk, overal speeltuintjes. Daar kunnen je oudste twee zich prima vermaken.
Wij zijn dit jaar voor het eerst geweest, in het zuiden. Wij vonden het erg mooi, we hebben oude stadjes en ruïnes bezocht, maar ook gewandeld en we zijn voor het eerst met de kids gaan raften. Heel veelzijdig dus. Qua prijs zijn de boodschappen enzo net iets goedkoper dan in Nederland, attracties wisselt heel erg. Zo waren we voor 5 uur raften incl lunch 80 euro kwijt, entree ruïne was nog geen 10 euro en voor het boomkroonpad in Lipno incl met de step naar beneden 110 euro. Uit eten waren we meestal rond de 40-50 euro kwijt voor 4 personen. En ondanks dat we op een behoorlijk Nederlandse camping stonden, kwamen we er onderweg maar weinig tegen.
Mijn man wilt volgend jaar 3 weken vrij nemen en dan ' meer rond gaan' met de vouwwagen. Dus wel echt 5 dagen ergens staan. En dan mischien meer landen aan doen. Zelf twijfelen tussen. Tsjechie, Oostenrijk Slovenië Kroatië. Frankrijk, Zwitserland, Italië. Denemarken Noorwegen Zweden Heel divers dus. Houden vooral van de natuur. Weet nog niet hoe het volgend jaar met onze oudste gaat en of we hier aanpassingen in moeten doen. Ivm beperkte loopmogelijkheden. Of dat dit stabiel blijft.
Kan het niet en de gezinsvakantie en nog 1 of 2 nachtjes samen weg? Wij doen nu meestal in september 10 nachtjes weg als gezin. Van vrijdag tot maandag. Dat is heerliji, maar ook hard werken. De hele dag entertainen. Weinig tijd voor onszelf. Als we dan thuiskomen gaat zoon op di en wo naar de opvang. En dan zijn wij nog samen vrij en hebben we 2 dagen tijd voor sauna, winkelen, bios, bijkomen. Dat vooruitzicht vind ik dan ook altijd heel fijn. En dat maakt dat ik het in de gezinsvakantie ook prima vind om me te focussen op het gezin. En 1 kind is anders dan 4 kinderen. Maar het contiju ebzig zijn, kinder uitstapjes, steeds entertainen is toch veelal hetzelfde denk ik. Aangezien die van ons ook niet zelfstandig is mbt buiten spelen, vriendjes maken enz.