Vakantie boeken naar de zon, nog niet zwanger.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nataik, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Zoals de titel het misschien al zegt, wij zijn nog niet zwanger.
    maar het kribbelt enorm om toch op vakantie naar de zon te gaan,
    Nou hebben wij eind augustus vakantie en en hebben ook al een accomodatie gezien waar wij graag heen willen.
    Nou weten wij niet wat we moeten doen.
    nog een maand wachten en hopen dat die accomodatie nog vrij is of boeken en maar zien wat er gebeurt.
    Het kan dan zijn dat ik 8 weken zwanger ben en het lijkt mij niet prettig om op vakantie te zijn terwijl je misselijk en moe bent.
    (ik weet dat het niet bij iedereen zo is, maar ga er wel vanuit)

Waar zouden jullie doen?
    En hoe zit het met annuleringsverzekering, moet je dan zo kort voor vertrek dan veel betalen.
    alvast bedankt voor jullie mening ;):D

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Doorgaans moet je bij een annuleringsverzekering een goede reden hebben zoals dood of erge ziekte van een familielid (en dan nog heel dichtbij!). Ik denk niet dat zwangerschap eronder valt.

Ik zou lekker op vakantie gaan, je weet niet of je zwanger bent tegen die tijd. En wie weet kom je daar zwanger van terug ;)

En al ben je zwanger kun je toch wel genieten, de meeste vrouwen zijn s morgens of `s avonds misselijk, maar de rest van de dag kun je toch wel leuke (rustige) dingen doen.

Ik ben nooit heel erg misselijk geweest en moe was ik pas na het eten. Houd je gewoon je avond wat rustiger!

3. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Hallo,

Ik zou gewoon boeken! Je weet nooit wanneer je zwanger mag raken.
    De ergste vermoeidheid en heftig overgeven begon bij mij pas met 9 weken, daarvoor beetje moe en misselijk gevoel.
    Wij waren ook al een paar maanden bezig toen we toch maar besloten om een reisje New York te boeken voor 3 maanden later.

Op vakantie kun je ook juist rustig aan doen en lekker liggen.
    Je kunt altijd vlak ervoor nog even langs de huisarts voor bijv. Emesafene (tegen misselijkheid) en ORS halen ofzo.

Succes met je beslisssing!

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Ik zou het gewoon boeken. Je weet toch niet wanneer je zwanger wordt en of je wel of niet misselijk zult zijn. Misselijk zijn is bij de meeste vrouwen toch hooguit een deel van de dag of zelfs helemaal niet. Er zijn er maar weinig die echt maandenlang gevloerd zijn van de misselijheid gelukkig. Zou wel erg veel pech zijn als jij daar nou net bij hoorde.
    Ik ben zelf 2 jaar geleden met 8 weken zwangerschap op vakantie gegaan en dat ging prima hoor. Lekker wezen kamperen, idd af en toe wat misselijk en een beetje moe, maar dan ging ik gewoon 's middags even een uurtje slapen. Dat kan nl. ook lekker op vakantie en dat vond ik dus een groot voordeel van vakantie in de beginperiode van mijn zwangerschap.

5. Sabrin

Sabrin Actief lid

12 nov 2009
    112
    0
    0
    zuid holland
    Ik zou gewoon gaan. Je kan zoeits niet plannen. Je weet ook niet zeker of je dan al zwanger zal zijn. Misschien stel je het uit en ben je rond de uitgestelde vakantie zwanger. Zo kan je blijven uitstellen. Ik was 7 weken zwanger toen we op vakantie gingen (we hadden al een half jaar van te voren geboekt). Ik was wel moe en wat misselijk maar ik heb wel kunnen genieten van de vakantie. Ik was veelste blij met het wondertje in mijn buik om erover in te zitten dat ik niet optimaal van de vakantie kon genieten. Maar dat is voor iedereen persoonlijk..

succes met je keuze.

ps: annulering is meer in geval van overlijden,ernstige ziekte etc...maar je kan het navragen of de voorwaarden raadplegen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.172
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben er ruim 1,5 jaar over gedaan voordat ik zwanger was. Toch zonde als je al die tijd niet op vakantie gaat enzo. Ik zou gewoon lekker gaan hoor!

7. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    dank voor jullie reacties ;)

wij gaan ook zeker wel op vakantie, maar dan zal het misschien zo kunnen zijn dat we niet meer naar de accomodatie kunnen die we nu op het oog hebben. dus kwam er op neer nu boeken of afwachten en misschien hopen dat met een maand die accomodatie er nog is.

wij vinden niet snel iets wat ons wat lijkt, hebben wel wat eisen
    land, dicht bij strand, bedrijvigheid, lo, goed cijfer op zoover.

dus zat in een 2strijd.
    we hebben nog niet geboekt, man wil toch afwachten. ;)

Deel Deze Pagina