Vakantie boeken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tralalala, 17 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaaaa ik zou nieuw Zeeland doen. Ben zo verliefd op dat land! Gezondheidszorg is goed daar. Azië ligt eraan waar je heen gaat, maar dan zou ik als er wat is wel voor een privé kliniek kiezen. En Canada dan? Als Amerika afvalt is dat misschien een optie.

Wij zitten ook te twijfelen. Als het deze ronde niet raak is willen we naar midden Amerika in april. Dus wij boeken gewoon een beetje last minute. Maar dus ook wel een verre reis onder het motto misschien is dit de laatste. Maar dat zeiden we bij onze vorige verre reis ook al ;)

2. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ingri, cuba is echt te gek! Maar Schotland denk ik ook wel. Wij gaan er waarschijnlijk in augustus heen. Altijd safe, op de whiskytochten na, maar die zijn wel vervangbaar. ;)

Wij zijn tijdens onze wereldreis 10 dagen op het noordereiland in NZ geweest. Voor ons was dat perfect, het was zo spectaculair. Het doet ons naar meer smachten. Maar als je inderdaad vanuit nederland retour vliegt zou ik persoonlijk zeker 2,5 week gaan... Zeker vanwege de jetlag. Voor ons was het een tussenstop tussen tahiti en australie, dus korte vluchtjes.

Maar weet je, de bestemming is eigenlijk maar bijzaak. Als je met zijn tweeen bent, beetje liefde hier en daar... Dan is je reis hoe dan ook geweldig en maakt het niets uit waar je bent.

Het voordeel van amerika en NZ is dat de reisafstanden kort zijn en het reizen comfortabel. Als je dus misselijk bent, kun je bijvoorbeeld ook wat later op de dag gaan rijden of ben je redelijk vlug (2-5 uur) op de plek van bestemming.
    Als je met een groep reist, ben je beperkter in je vrijheid wat dat betreft. Ik denk dat dat het belangrijkst is om op te letten. Dat je vrijheid hebt om iets aan te passen als je je slecht voelt.

3. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

1 feb 2013
    2.189
    0
    36
    Ik vind het overigens heel prettig om te lezen hoe jullie dit aanpakken. En ook de tips zijn fijn! Voor ons speelt het ook wel, al gaan wij pas in juni daadwerkelijk 'proberen'. Het is erg goed om stil te staan bij alle veranderingen, je gezondheid en gesteldheid tijdens je zwangerschap.
    Zo'n vakantie of reis is toch altijd wel goed voor je relatie als man/vrouw. Qualitytime...

4. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28
    Hai hai

Wij zijn ook gestopt met anticonceptie,en hebben vorige week onze vakantie geboekt.blijven binnen europa ik hoop tegen die tijd zwanger te zijn.heb er eigenlijk niet zo over nagedacht.gewoon geboekt en we zien wel of het tegen die tijd zo ver is.wat ik met heel mijn hart hoop en anders hopen dat ik niet al te zte misselijk ben enzo.je moet gewoon lekker boeken.genieten met zijn tween nu je nog samen bent.denk ik.wij zelf zouden nooit zon verre reis kunnen maken ivm inentingen dus daar zaten we niet mee,wilden wel heel graag naar de usa

5. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik zou als ik jullie was gewoon verre reis
    boeken nu het nog kan.

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij zijn in oktober naar Zuid-Afrika geweest en konden annuleren in geval van zwangerschap, als je de nodige vaccinaties niet kan hebben om medische redenen dan is dat een rede om te annuleren.
    Dit jaar willen we naar Bonaire en ik denk dat we pas wat later boeken. Ik wil na pakweg 24 weken liever niet te ver van huis! Verder ben ik volledig in orde met inentingen dus durf wel redelijk wat aan. Voor 24 weken doen ze hier ook niets als de kleine komt dacht ik.

Overigens is de gezondheidszorg in Afrika helemaal niet zo slecht voor ons, blanken met geld. Mijn beide ouders hebben op een verschillende reis hun leven te danken gehad aan dokters daar, als ze pas na terugkeer ziek zouden zijn geworden zouden de artsen hier niet in staat zijn geweest om hen te redden omdat de medicatie hier simpelweg niet op de markt is.

Zwanger of niet moet je op reis in landen met een slechte hygiene gewoon altijd goed uitkijken met waar en wat je eet of drinkt.

Overigens kan ik IJsland van harte aanraden!

7. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.629
    113
    Tja, voor mijn eigen zwangerschap zou ik gezegd hebben: gewoon lekker gaan, je kan je leven niet pauzeren omdat je zwanger bent. Maar mijn zwangerschap bestond uit 9 maanden lang dood en doodziek onderuit hangen, mijn dagen overgevend en kokhalzend op de vloer van de badkamer doorbrengend. Ik had al moeite met de trap in mijn eigen huis te beklimmen, laat staan dat ik een grote reis had kunnen maken. Nu zou ik dus nooit meer een verre, moeilijk af te zeggen vakantie meer plannen tijdens een zwangerschap

Maar ja, zoiets weet je niet vooraf. Maar omdat er
    tal van kwaaltjes kunnen zijn, zou ik toch voor de veilige keuze van er tripje binnen Europa kiezen.

8. Kokkie27

Kokkie27 Bekend lid

11 feb 2013
    547
    72
    28
    Ik zou dan extra genieten van mijn vakantie

Deel Deze Pagina