ben er inmiddels achter dat een kindje jonger dan 1 jaar helemaal geen prikken krijgt... Besmettingsgevaar is ook niet zo groot, omdat wij onze dochter toch niets vers geven daar.
Ik ben naar Thailand (Bangkok en Phuket) geweest en heb wel een vaccin tegen typhus moet krijgen. Hep. A was een optie, heb ik niet genomen. Prettige vakantie! Lieve groetjes!
Wij zijn in juni met onze dochter (toen 18 mnd) naar Bali geweest. Ook hiervoor heb je hepatitus A en B nodig. Maar hep A is 25 jaar geldig en hep B levenslang na 2 prikken. Alleen maar preventief. Stelt echt niets voor. Bali was super. Kan er alles krijgen en bevolking vindt het helemaal geweldig als je kinderen meeneemt.
Weet je wat ik op zich zo grappig vindt. we maken ons zo druk om die ene exstra prik. maar wat heeft je kind er eigelijk later voor last van niks. want ik kan me niet eens herineren hoe die prikken voelden toen ik klein was. En op dat moment is het even pijnlijk en zo. maar dat is het voor ons ook. Ik zou gewoon lekker op vakantie gaan. en gewoon waar je heen wil als het maar wel veilig is voor een kleine en voor je zelf.
Thailand zal ik nog niet doen. Als je geen medicatie wil toedienen. (Of je moet alleen op dat eiland vertoeven) Als je kindje 11 kilo of meer is mogen er al malaria medicatie genomen worden dus wellicht volgend jaar een optie? Wat is wel goed te doen: - Mexico (gedeelte bij Cancun) - America - New-Zeeland - Australia - Zuid-Afrika (regio van kaapstad, niet bij Johannesburg) - Marocco - Tunesie De laatste 3 hebben als extra dat er geen tijdverschil is. Kijk anders eens op: www.expeditiekroostenco.nl en djoserjunior. Zijn schreeuwend duur maar daar kun je wel stiekem spieken welke regio goed te doen zijn.