Nu ook pijn in mijn stuitje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Bibiche, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik heb al sinds ik 10 weken zwanger ben zo pijn in mijn rug en sinds 2 weken ook in mijn stuitje. Het doet zo'n pijn en ik kan echt niet langer dan 1 uur zitten of mijn rug brandt van de pijn en mijn stuitje doet mega pijn (alsof je keihard op gevallen ben).

Ik ga wekelijk naar de fysio, zij doet eigenlijk niks ik kom meer langs om mijn verhaal te doen en af en toe leg ze een nieuwe oef uit. Maar ik moet zelf thuis oef. doen maar ik heb er echt geen baat bij.

Wie heeft er ook nog meer last van? En weet misschien wel hoe je de pijn kan verminderen.

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    He bah meid.. ik weet een beetje hoe het voelt. Ik heb ook al een paar weken last van mijn stuitje en toen ik vanochtend op het werk kwam, deed mijn hele rug zeer, van tussen mijn schouderbladen t/m stuitje. Ik kon op een gegeven moment niet meer op of neer en ben wat eerder naar huis gegaan.

Gelukkig is het nu minder maar ik ben erg bang voor morgen... dadelijk krijg ik BI en daar heb ik natuurlijk geen zin in.

Ik heb overigens (nog) geen fysio oid. Ik zou het wel even aangeven dat het je niet helpt en dat je zo'n last blijft houden.

Veel sterkte!

Liefs
    Manuela

3. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    bibichie ik weet wat je bedoelt ben 5maand geleden bevallen avn een heerlijk kereltje maar ik had de hele zwangerschap al last van mijn bekken ook naar de fysio geweest en ook geen baat bij gehad

ik kreeg weeen in mijn stuitje en dat voel ik tot op de daag van vandaag nog steeds, ik doe niet anders dan naar de dokter lopen en er kan niets aan gedaan worden

ik wil je niet ongerust maken hoor komt nooit voor zij de vk ;)

als jew at wil weten mag je altijd pmen

4. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Vk zei dat het kwam door groeispurt van baby waardoor het tegen mijn stuitje aan gaat zitten. Ik heb het niet continu pijn in stuitje echt alleen als ik zit.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

hier nog een! schijnt te komen door de losser zittende gewrichtsbanden waardoor je heupbotten wat losser hangen zeg maar.

ik loop nu elke week bij mensendiecktherapie(speciale houdingstherapie) en ik moet zeggen dat ik er wel veel baat bij heb.

een paar donts:
    -niet met je benen over elkaar gaan zitten is funest!
    -niet op een been leunen maar op twee benen staan
    -als je zit met je rug tegen een leuning aan, anders wordt je onderrug teveel belast.
    -als je zit gewoon ietsje met je benen uit elkaar gaan zitten, is niet charmant maar wel beter voor je rug.

ik draag nu als ik lange dagen werk op advies van mijn therapeut een bekkenband, en die kan ik je echt aanraden. normaal als ik te lang of teveel had gelopen ging ik stuk van de pijn, en nu red ik het makkelijker. tuurlijk voel ik het wel maar stukken minder.

ik zou eens informeren naar cesar of mensendieck therapie.

daarbij bovensaande is mijn verhaal. bij iedereen kan het weer een andere oorzaak hebben. ik heb de pech dat ik ook nog een rugprobleem heb waardoor de klachten er nu al heel erg zijn.

sterkte ermee!

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Bij mij helpt een goede ortho manueel arts altijd geweldig bij rugklachten. Deze kan ook veel doen bij vrouwen met BI. Misschien het proberen waard nu de fysio je niet verder kan helpen? Een ortho manueel arts manipuleert je wervels voorzichtig waardoor alles weer op z'n plaats komt te staan. Ik zou wel goed uitzoeken wie je dat laat doen. Daarom kies ik voor een ortho manueel arts en niet voor de eerste de beste manueel therapeut.

Veel sterkte met je stuitje!

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Thanks meiden. Ik zal het nogmaals met VK overleggen.

8. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik heb ook extreme pijnen in mijn onderrug! Maar nu vraag ik me af he, als ik straks bevallen ben, is die pijn dan wel snel weg? kan ik wel wandelen met mijn ukkie? En genieten? Ik kan nu niet langer dan 10 min. lopen zonder pijn! En als je naar de dokter gaat..het enige wat ze zeggen: ja lastig, is niks aan te doen, blijven bewegen, 4 paracetamolletjes per dag als je het echt niet trekt!
    Bij mij is het echt mijn SI gewricht, niet mijn bekken dus.
    kus miek

9. Niet meer actief

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook ernstige last gehad van mijn stuit. Hels gewoon.. bij mij bleek het "gewoon" stress te zijn.

Deel Deze Pagina