Vakantie checklist frankrijk

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by brownielover, Jul 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,164
    3,044
    113
    Nederland
    Over 1,5 week gaan wij naar frankrijk. Onze eerste vakantie als gezin! We gaan met de auto en vertrekken 's avonds na dochter haar melkfles.

Nu is dit ook onze eerste autovakantie en heb ik een paar vraagjes:

* Moet ik dochter 's nachts ook elk uur a 2 uur eruit halen of lekker laten slapen? Ze gaat mee in de maxicosi.
    * ik weet dat je in frankrijk verplicht bent een gevarendriehoek, veiligheidsvest, ehbo koffer in de auto te hebben. Vergeet ik nog iets? En waar koop je dit?

*Op de camping huren we een sta caravan. Eerste keer, dus geen idee. Maar moet ik zelf borden pannen waterkoker etc. Meenemen? Kan er niks over terug vinden op de site en heb echt geen idee:)
    *koop je je boodschappen al in NL of in Frankrijk?
    *Op de site staat: huur voorzieningen: koelkast nee
    Moet ik er dan zelf 1 meenemen??:(

Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden en/of tips?

Sorry voor alle vragen maar heb geen idee wat me te wachten staat:)

2. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    stacaravan is compleet. maar ik neem meestal wel mijn eigen kaasschaaf en wok mee. pannen zijn altijd te klein en zeker voor 1pansgerechten. er zit wel een koelkast in hoor.
    ik neem altijd voor de eerste dag eten en drinken mee. meestal halen we dan warm eten op de camping. broodbeleg neem ik zelf mee, weinig keus daar (hagelslag enzo)

spullen voor de auto kun je kopen bij de ANWB. je hebt ook zo'n alcohol tester nodig in frankrijk.

ik zou dochter er niet elke 2 uur uithalen snachts dan wordt ze steeds wakker en rust ze niet uit. wat het voor jullie ook vermoeiender maakt.

je kan denk ik beter snachts vertrekken en zelf eerst slapen. een caravan mag je niet voor 3en in en als je davonds vertrekt ben je vaak veel te vroeg.
    wij slapen altijs eerst tot een uur of 3,4 nachts en rijden dan weg. tegen 7en stoppen voor de eeste fles (toen ze klein was) en daarna om de 2,5 uur ongeveer. zodat ze ook wat kon spelen overdag. snachts doe ik dat niet zo snel. veel te gevaarlijk en dan is het ritme zoek.

3. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

Een ding wat ik niet zou doen... In de avond gaan rijden dan sla je zelf een nacht over en je wordt vermoeid en dan in het donker rijden pfff echt heel zwaar vinden wij.
    Gewoon om 22.00 naar bed gaan en om 03.00 eruit en dan gelijk gaan rijden ben je uitgerust en rij je een groot deel in het licht erg fijn en zie je ook nog wat van de omgeving.

Sta caravan is compleet en anders even bellen/mailen waar je je vakantie geboekt hebt.

Fijne vakantie:)

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik geloof dat je in Frankrijk ook alcohol testen in je auto moet hebben, die koop je bij de action..

En ik zou wel borden pannen enzo meenemen, beter teveel dan te weinig:)

Fijne vakantie!

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Die alcoholtesten kan je bij de ANWB kopen, ze zijn verplicht (voor bestuurder en bijrijder) maar je krijgt geen boete als je ze niet bij je hebt.
    Boodschappen kan je prima in Frankrijk doen, het is wel duur, maar meenemen is toch ook niets. Hagelslag enzo eten wij niet op vakantie, maar in toeristische gebieden kan je het vaak wel kopen (a 3 euro per pak ;)).

6. minon

minon Niet meer actief

Frankrijk heeft ook lidl dus kun je prima boodschappen doen. Carrefour oid zijn meestal wel wat duurder maar is maar net wat je wil etennen uitgeven. Wij kochten altijd een zak aardappelblokjes en een zak diepvriesvlees en verse groente erin en dan alles bij elkaar wokken. Wij namen altijd alleen hagelslag en pindakaas enzo mee want dat hebben ze daar niet. En idd een grote kookpan en een wok. Borden enzo niet meenemen hoor. Met een kleine heb je al genoeg bagage. Als ze het niet hebben is een stapeltjemplastic bordjes zo gehaald. Scheelt jou lekker afwassen.
    Alcoholtesters zijn verplicht in frankrijk en kun je bij de wibra kopen.
    Ik zou om 20:00 naar bed gaan en dan om 2/3 uur gasn rijden. Heb je geslapen en veel fitter in de auto. Je dochter gewoon op haar vaste tijden wakker maken. Of stoppen als ze eerder wakker wordt. Als je dan een keertje 2.5/3 uur doorrijst maakt ook niet uit hoor.

7. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

alcohol test verplicht voor bijrijder? lijkt mij dat die 2de gewoon voor de bestuurder is heb je er 1 moeten gebruiken heb je in elk geval nog een reserve (je krijgt een boete als je er geen in de auto hebt)

8. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,672
    1,432
    113
    Ik zou om te beginnen even navragen wat er precies in zit in de stacaravan, normaal zit bestek pannen en dergelijke er allemaal wel in, wij hebben altijd normale pannen getroffen en zelfs een wok ;).
    Wat nog wel eens verschild zijn dekbedden die zitten er soms wel soms niet bij, overtrekken en handdoeken moet je zelf mee nemen.

Inderdaad gevaren driehoek, veiligheidsvesten voor iedereen in de auto, ehbo kist en 2 alcoholtesters zijn verplicht in frankrijk.

Qua boodschappen neem ik altijd dingen mee voor de eerste paar dagen zodat we niet direct naar de winkel hoeven.

En je kindje lekker laten slapen ;), hoe meer hoe beter :D

9. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,124
    2,959
    113
    Female
    Voor de eerste dagen boodschappen meenemen als je nog plek hebt, en de rest daar kopen. Er zitten in Frankrijk allemaal van die grote supermarkten, Super U enzo. Daar kun je alles kopen en echt niet veel duurder dan hier hoor.

En bij wie huur je de stacaravan dan? Als het goed is zit alles daar in qua servies pannen etc.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Die alcohol tester is verplicht maar je krijgt geen boete dus onzin dus.
    Als er geen koelkast is zou ik inderdaad een electrische koelbox meenemen. En ik haal wel altijd macaroni e.d. al in NL vind ik makkelijk hoef ik niet gelijk al veel dingen te halen.
    Elke 2 uur eruit halen als ze slaapt zou ik niet doen, lekker laten liggen :)

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    En ik zou inderdaad rond 3 uur opstaan en rond 4 uur vertrekken. Heb je tenminste nog iets geslapen :)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Ik had ergens gelezen dat je er eentje moest hebben ook voor de bijrijder. Nu lees ik dat je er gewoon 2 moet hebben. Maar je krijgt geen boete hoor als je 'm niet hebt. Vind het ook een bizarre regel.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,234
    7,280
    113
    Female
    Brabant
    Ik vind het in Frankrijk wel echt veel duurder. In Nederland ben ik bij de Lidl elke week voor 3 volle tassen hooguit 70 euro kwijt, in Frankrijk voor 1 tas zo'n 50 euro. Maar we hadden ook geen Lidl in de buurt.

14. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,164
    3,044
    113
    Nederland
    Bedankt allemaal!

Dat van die alcoholtest wist ik niet! Zal dinsdag direct op jacht gaan haha. Zal maandag ook ff bellen hoe het met die koelkast zit, zou toch raar zijn als die er niet is..
    Mijn pannen laat ik nu thuis, en de boodschappen ook maar :)

En dat van het rijden ook een goede tip.. Anders stonden we daar mooi uren te vroeg haha:p

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Je krijgt geen boete he, dus zou het lekker niet doen.

16. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    huurmogelijkheid voor koelkasten staat op de site (neem aan vacansoleil) voor mensen vermeld die zelf met de tent komen.
    verhuurders voorzien allen huurtenten en caravans van bedden koelkasten, kook en keukengerei en vaak ook beddengoed.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou toch dingetjes meenemen zoals koffie(filters), suikerpot, koffiepoeder, zout/peper, afwasmiddel, rijst etc. Want als je dat allemaal daar moet kopen; ben je veel duurder uit!

18. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,164
    3,044
    113
    Nederland
    Goeie:D

19. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,164
    3,044
    113
    Nederland
    Heb idd via vacansoleil geboekt. Kan er dus vanuit gaan dat ik een koelkast heb?:p

20. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Ik zou ze voor de zekerheid even bellen voor die koelkast.

Verder, neem water en wat te eten (rijstwafels, koeken, ontbijtkoek) mee voor onderweg. Als je in een file verzandt, wil je niet zonder water zitten! Wellicht in een koeltas, met van die elementen om het een beetje koel te houden.

Ook misschien handig om een fleecedeken mee te nemen. Die zijn niet zo dik als een dikbed, maar wel heel lekker als je een koude nacht hebt en geen dekens in je caravan krijgt.

Check ook ff of je lakens e.d. hebt. Meestal moet je dat bijboeken, voor een campingbedje apart. Ook moet je bij vacansoleil apart een babypakket huren.

Edit:

Wij gaan begin september naar zuid Frankrijk, maar rijden het in 2 keer, dus één keer overnachten. Dat scheelt een hoop stress :)

Share This Page