Wij hebben een doorlopende reisverzekering van Klaverblad, deze keert wel uit als wij door corona niet kunnen vliegen. Voorwaarde is volgens mij wel dat het desbetreffende land op moment van boeken groen of geel moet zijn. Echter hebben wij deze verzekering al jaren, voor nieuwe leden zijn de regels iets aangepast volgens mij. Maar dan zou je even goed moeten lezen. Wij hebben dan ook gewoon onze vliegtickets voor de zomer weer geboekt.
Lees ook even de kleine lettertjes, bij ons zou de annuleringsverzekering 6% van de reissom zijn en dat zou wel erg veel geld worden voor hopelijk niets. Dus wij doen het nu toch maar niet.
We hebben vlak voor de kerst onze klm vluchten mogen annuleren, zonder reden, en ons geld volledig teruggekregen, zonder probleem. Bij klm, niet via onze annuleringsverzekering. Ze hebben op dit moment heel ruime annuleringsvoorwaarden. Het ging alleen om vluchten.
Wij willen de meivakantie vliegen naar Sardinië… Moeten we dan alle vijf een pcr ? Kinderen onder 12? Ondanks dat wij ouders geboosterd etc zijn? En stel dat een van ons positief test dan mogen we niet op vak. Krijgen we ons geld terug? Accommodatie wel lees ik in het reglement maar de vliegtickets…..?
Dat is toch nog heel ver weg? Blijf onderstaande site checken dan blijf je op de hoogte. Situaties veranderen. https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/italie/reizen/reisadvies Of je je geld terug krijgt hangt af van de voorwaarden van je touroperator of luchtvaartmaatschappij. Of je reisverzekering. Dat kan je alleen zelf checken, in de kleine lettertjes.