Vakantie; de 'Droomgaard' die een nachtmerrie werd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #1 Shaddixxx, 8 okt 2011
    Laatst bewerkt: 8 okt 2011
    Misschien herinneren jullie je m'n topic van een tijdje terug nog wel; Ik had een vakantie geboekt, wilde daar graag vanaf omdat ik en m'n ex uit elkaar waren, maar dat viel niet binnen de annuleringsverzekering. Ik heb besloten om dan toch maar zelf te gaan, even een week in een andere omgeving is ook wel lekker natuurlijk.

Vorige week naar reviews gezocht over het vakantiepark op internet.. Of nee, eigenlijk zocht ik er niet eens naar, ik wilde graag weten of er een magnetron aanwezig was waar we zouden verblijven, maar kon dat op de site van de Droomgaard zelf niet vinden, en heb toen gegoogled, om te zien of het ergens anders zou staan. De reviews die ik tegen kwam.. Ze hebben me vreselijk bang gemaakt. Niet 2 of 3, maar echt hónderden slechte reviews, met héél af en toe een positieve er tussen. Ik had al helemaal geen zin meer in m'n vakantie, zag er zelfs tegenop, en helaas helemaal terecht..

Tussen mij en m'n ex gaat het inmiddels weer redelijk, we zouden de vakantie tóch samen doen, voor mij ook heel fijn omdat we dan de kosten kunnen delen natuurlijk. Gisteren dus vertrokken, met lood in m'n schoenen. Bij aankomst gingen we natuurlijk eerst naar de receptie van de Droomgaard, om de sleutel op te halen. De 'dames' achter de balie bleven eerst gewoon doorgaan met waar ze mee bezig waren, namen de moeite niet eens om 'Hoi' te zeggen, toen ik niets zei keek dame 1 me vermoeid aan. 'Ja?'
    'Wij hebben een vakantie geboekt voor deze week!', zeg ik, geforceerd vrolijk want ik voel de bui al hangen, en noem m'n naam.
    Zonder iets te zeggen loopt dame 1 weg, komt terug met de sleutel, duwt een paar A4tjes in m'n handen waarop 'belangrijke informatie en de openingstijden voor deze week' staan, snauwt dat we 'aan de overkant onze lakenpakketten op kunnen halen', en gaat weer lekker verder met de computer.
    Eigenlijk verbaast het me niet eens zo erg, gezien de reviews had ik dit al een beetje verwacht. We lopen naar 'de overkant', ook zoiets vreemds, in elk vakantiepark wordt er toch voor gezorgd dat de lakenpakketten al aanwezig zijn bij aankomst? Maar goed, geen probleem, we halen onze lakens op, en rijden dan naar ons chalet. Ik heb een, let even goed op allemaal; LUXE comforthome geboekt, voor ZES/ACHT personen. Als het chalet in zicht komt weet ik het eigenlijk al; dit wordt niets. De schattige chalets die ik op internet gezien heb, lijken amper op wat hier staat. Maar goed, misschien is het van binnen wel leuk, we moeten hier toch iets van maken, ik heb hier keihard voor gespaard, het moet leuk worden! Maar als we naar binnen lopen weet ik het echt 100% zeker; hier gaat het niet leuk worden. M'n ex kan niet eens rechtop staan binnen. Fine, hij is 2.07m, dat is langer dan een gemiddelde man, maar het blijft niet bij 'niet rechtop kunnen staan'. Als ik in een 1-persoons bed ga liggen kan ik me niet omdraaien, want ze zijn te smal. Als m'n ex in een 1-persoons bed gaat liggen, ligt hij met z'n hoofd tegen de ene muur, en met z'n voeten (met opgetrokken knieen!) tegen de andere muur aan. Ik zou in het 2-persoons bed eventueel genoeg ruimte hebben, maar zelfs als ik zo lief zou zijn om dat bed aan m'n ex af te staan kan hij daar onmogelijk slapen. Hier ligt hij dan niet tegen beide muren aan, maar z'n benen hangen een behoorlijk stuk over de rand van het bed heen. Dat alles kleiner is in een chalet dan thuis; logisch! Maar dit is echt absurd.. Ik weet niet hoe ze in godsnaam kunnen beweren dat dit LUXE is, en geschikt voor 8 personen, ik weet het niet.. Bij 'nadere inspectie' vind ik enorme bloedvlekken op de muur, van muggen die dood geslagen zijn. De dode vliegen en spinnen hangen in de gordijnen. De etensresten zitten achter het gasstel tegen de muur op gesmeerd. De kruimels liggen nog in de bedden. Goed verstopt onder de dekens welliswaar, maar ze liggen er. Dit kan niet. Dit kan écht niet. Hier wil ik niet zo ontzettend veel geld voor betalen. Hier wil ik m'n zoon niet laten slapen en spelen. Dit kan écht, écht, écht niet.

Ik bel m'n moeder, bijna huilend, om alles te vertellen. Ze haalt me over om gewoon naar de receptie te gaan om te klagen, want ook zij vindt dat dit echt niet kan. En dat doe ik dan dus maar. Ik hou me in, geef niet toe aan m'n tranen. Ik word, terwijl we naar de receptie lopen, eigenlijk alleen maar bozer, in plaats van verdrietiger.

Bij de receptie worden we eerst weer een tijd genegeerd, dan kijkt dame 2 me eindelijk aan en 'vraagt' wat er is.
    'Wij zijn niet erg tevreden over ehh, hetgeen waarvan jullie verwachten dat wij er gaan verblijven.', zeg ik.
    'Wat is het probleem?', vraagt dame 1.
    Ik vertel over de etensresten op de muur, de bloedplekken op het plafond en alle dode beesten. De manager van het schoonmaak-team komt erbij en schrijft alles op. 'Dat was het?', vraagt ze als ik alles opgenoemd heb. 'Wat de viezigheid betreft wel, ja,' zeg ik, 'Maar het volgende probleem is dat hij niet eens rechtop kan staan, en al helemáál niet normaal in één van de bedden kan liggen. Hij is natuurlijk een stuk langer dan gemiddeld, maar een normale man van 1.85 kan hier óók niet slapen.' zeg ik.
    'Tja, dat heb je in een caravan.', zegt dame 2.
    'Als ik een LUXE comforthome boek, waar ik 400 euro voor een weekje voor betaal, dan verwacht ik tenmínste dat alles schoon is, maar óók dat er gewoon normaal geslapen kan worden. Dat we niet kunnen leven zoals we thuis doen is niet meer dan logisch, maar we willen wel fatsóénlijk kunnen leven.' zeg ik.
    'Ja, sorry,', zegt dame 2, 'ik kan hier niet ineens een groter bed heen toveren, want dit is het grootste wat we hebben.'
    'Maar dit is niet normaal, wij kunnen hier écht niet normaal liggen. Zelfs als ik m'n zoon in 1 van de bedden leg en hij draait zich om in z'n slaap, ligt ie op de grond, dit kán gewoon niet.'
    'Wat wílt u nou?' roept dame 2 geirriteerd.
    'Dat je met een oplossing komt!', roep ik, nog véél geirriteerder.
    'Die heb ik niet.' zegt dame 2, en daar kan ik het mee doen.
    'Dus?', vraag ik.
    'Dus ik heb geen oplossing.'
    'En?'
    'En ik weet niet wat u nu verder nog wilt.'
    'Ik wil een normale mogelijkheid om te slapen.'
    'Die bieden wij u in het chalet waar u nu in zit, we hebben nog nooit klachten gekregen hierover.'
    'Nou, dat lijkt me wel. Ik heb afgelopen week gegoogled op de naam van dit park, en daar kwamen hónderden negatieve reviews uit.'
    'Ja, waarom boekt u dan ook nog bij ons?'
    PARDON? Seriously? Hoe vreselijk brutaal! Van klantvriendelijkheid hebben ze daar écht nog nooit gehoord hoor. Dit is echt te absurd voor woorden.
    'Ik heb gegoogled nádat ik bij jullie geboekt heb. Dit is niet hoe het hoort te zijn. Zelfs als we de veel te kleine bedden zouden negeren, dan hebben we nog steeds bloedvlekken op het plafond en etensresten op de muur.' zeg ik, nu echt woedend.
    'Daar kunnen we nu wel iets aan doen hoor.', zegt dame 2.
    'Het zou niet nodig moeten zijn dat daar nu nog iets aan gedaan moet worden!', roep ik gefrustreerd. Achter me staat inmiddels een heeeele lange rij met klanten die willen inchecken of ook klachten hebben, die allemaal vol spanning mee staan te luisteren. 'Dit zou een 5-sterren camping moeten zijn, je hoort gewoon te zorgen dat alles op orde is als mensen hier arriveren!'.
    Ik krijg nogmaals de vraag 'wat ik nou eigenlijk wil', en ik leg nogmaals uit dat ik een normale mogelijkheid wil om de nacht door te kunnen brengen, en als dat niet mogelijk is, m'n geld terug wil.
    Daar moeten ze over overleggen. Terwijl dame 1 naar achter loopt, om dus te overleggen, gaat dame 2 nóg een keer de discussie met me aan. Ze laat me totaal niet uitpraten, roept alleen maar 'Ja maar, ja maar, ja maar' en praat alles goed. Ik zeg dat ze d'r mond is moet houden, dat ík aan het praten ben en dat ze me uit moet laten praten.'.
    'Jij laat mij ook niet uitpraten.' zegt ze.
    Ik vroeg me al af hoe lang ze het nog vol zou houden om me 'u' te blijven noemen.
    'Omdat ík nu aan het woord ben. Ik ben de klant, jij bent de.. laten we het 'receptioniste' noemen. Ik heb een klacht, jíj moet naar me luisteren.', zeg ik.
    'Okay, ik luister.', zegt ze, en gaat demonstratief met haar armen over elkaar zitten.

Ik vind het vreselijk irritant als mensen heel vaak hetzelfde vertellen, maar ik begin toch nog maar een keer over de bloedvlekken e.d., vraag of ze de foto's die ik heb gemaakt wil zien.
    'Nee hoor, dankuwel.', zegt dame 2, met een cynisch lachje. Gadverdamme, wát een kutwijf.
    'Er kunnen sowieso onmógelijk 8 personen verblijven in dit chalet.', zeg ik.
    'Tja, er staat ook 6 tót 8 personen', zegt dame 2. Sjongejongejonge. Is ze nou echt zo stom, of doet ze alleen maar alsof ze het niet begrijpt omdat dat beter uitkomt?

2. Dame 1 komt terug, heeft nu de manager van het park bij zich. 'Ik hoor dat u problemen hebt?', vraagt mevrouw manager.
    'Ja,' zeg ik, 'maar dat heeft u vast al gehoord.'
    Deze mevrouw hangt ook nog een heel verhaal op, over dat de bedden echt voldoen aan de minimale maten voor een bed, wil ons nog wel verplaatsen naar een 6-persoons 'Zoem de Bij'-chalet, want daar zijn de bedden maar liefst 5 centimeter langer.
    'Ik dacht dat er geen langere bedden waren? Dat werd ons net verteld..', zeg ik nog.
    'Tja, dat kon zij natuurlijk ook niet weten.' zegt mevrouw manager.
    'Ik heb een luxe comforthome geboekt, voor 8 personen..', begin ik. Ik kan m'n zin niet eens afmaken, want mevrouw manager roept al dat dame 1 'die mensen hun geld maar terug moet geven.'.
    'Krijg ik wel het héle bedrag terug?', vraag ik, want ook daar heb ik niet zoveel vertrouwen in.
    'Daar gaan we ook over overleggen, want wij hebben u aangeboden waarvoor u heeft geboekt.'
    'Nee, dat hebben jullie helemaal niet.'. Moet dit echt NOG een keer?
    'Geef die mevrouw maar gewoon het hele bedrag terug.', snauwt mevrouw manager.

We lopen terug naar het chalet, laden al onze spullen weer in de auto, rijden met de auto naar de receptie, waar ik weer naar binnen loop om te tekenen voor ons vertrek, en om m'n geld terug te krijgen. Ik moet even wachten, want er worden andere mensen 'geholpen'. Het eerste wat ik hoor als ik binnenkom; 'Ja maar dit is toch niet wat je verwacht als je een luxe 8-persoons comforthome boekt?'.. Ik ben dus zeer zeker níét de enige die problemen heeft met park.

Ik loop, aan de ene kant blij dat ik m'n geld terug heb, aan de andere kant héél verdrietig omdat het zo is gelopen, terug naar de auto. M'n ex heeft inmiddels op z'n mobiel naar andere vakantieparken gezocht in de buurt. Een last-minute bij een park van Landal is nog een optie, voor hetzelfde bedrag als wat ik zojuist terug heb gekregen. Hij belt even, en al snel is alles geregeld. We vertrekken naar Hapert, de Efteling, waar we zo graag dichtbij wilden verblijven, achter ons latend.. Ik vind het echt, ronduit, klote.

Maar, om m'n verhaal toch nog goed af te laten lopen; dat kutgevoel is volledig verdwenen als we aankomen bij Landal. Omdat m'n ex ons verhaal door de telefoon al heeft verteld komt de manager ons welkom heten, wát een aardige man. Hij praat, ondanks dat het echt waanzinnig druk is bij de receptie, even met ons, gewoon rustig, heel vriendelijk. Wijst ons waar we precies zitten, vertelt het één en ander over het park, geeft ons onze sleutel, en we kunnen gaan. En wat zitten we nu in een geweldig huisje! Met verwarming, met normale bedden, we hebben zelfs een ligbad! Het is echt heerlijk hier, maar meiden, alsjeblieft, boek NOOIT, echt NOOIT een vakantie, bij 'vakantiepark' de Droomgaard in Kaatsheuvel.. Het is er rampzalig. Ze staan ontzettend vaak op vakantieveilingen, maar zelfs als je hier voor 2 tientjes naartoe kunt is dat het absoluut niet waard.. Jullie zijn gewaarschuwd! ;)

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Ik heb met open mond je verhaal gelezen.. Ik weet niet, of ik net als jij, zo geduldig was gebleven.. Maar ik heb dan ook een heeeel erg kort lontje als ik niet serieus genomen wordt.. :)

Bedankt voor de waarschuwing en fijn om te lezen dat jullie ondanks alles toch nog een super vakantie hebben gehad bij Landal !!

4. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    jemig zeg...droomgaard is nog geeneens zo oud he?

Fijn dat Landal jullie wel een fijn verblijf bied.

5. Lynn85

Lynn85 Actief lid

28 feb 2008
    270
    3
    18
    Ongelooflijk!! Dat dit kan.. ik las je verhaal echt met stijgende verbazing! Dat ze zulke vieze huisjes hebben, maar dan ook nog dat ze je zó onbeschoft en ónklantvriendelijk te woord staan.

Wel heel fijn dat je nu alsnog een leuke vakantie heb gehad, en goed dat je waarschuwt!
    En trouwens, wat kan jij je verhaal goed op papier zetten zeg!

6. Jel

Jel Niet meer actief

Wat een verhaal zeg, en wat zijn die lui klant-onvriendelijk als de pest. Fijn dat jullie het hele bedrag hebben terug gekregen en goed dat je de mensen hier waarschuwt. Een fijne vakantie met je 'ex'.

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Pff heb van de zomer nog getwijfeld om naar dit park te gaan uit eindelijk toch voor een landal park gekozen (Bladel) en als ik dit lees ben ik daar echt super blij om.
    Sjezus wat een personeel loopt daar rond je zou ze over de balie heen kunnen trekken.

8. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    jij bedoeld denk ik bosrijk...

wat een slecht park is droomgaard zeg!
    heb hem idd vaak voorbij zien komen op vakantieveilingen, maar zo te lezen mag ik blij zijn dat ik zo'n veiling nooit 'gewonnen' heb!

9. Bedoel je niet Hapert? Daar zitten wij nu en dat ligt in de gemeente Bladel! Is hier echt super! :D

10. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wel goed dat je iig al je geld terugkreeg. :D Wij hebben twee jaar terug een stacaravan gehuurd in Frankrijk en ik begin er ook niet meer aan. Idd zo ongelofelijk klein allemaal!

Doe mij maar een huisje idd! En Landal is super, goed maar niet te duur. :D Wij zijn toen Nick een halfjaar was, in Posterholt in een luxe huisje geweest, echt HELEMAAL TOP! :D

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij zijn in augustus ook in Droomgaard geweest. Tja, we zijn gewend aan kamperen, dus echt klein tentje en je behelpen.. En daarnaast festivalgangers, dus zijn ook wel wat ranzigheid gewend.
    Zaten ook in zo'n "comforthome", maar is idd niet geweldig. Vriendlief had het alleen op donderdagmiddag rond een uur of 5 's middags geboekt, met een aankomst op vrijdagmiddag (jaja, de volgende dag). Had 40 euro betaald, waar nog flink wat extra kosten overheen kwamen voor een eindschoonmaak, verplicht lakenpakket, campingbedje (die we bij boeking hadden aangevraagd, nogmaals hebben gemeld toen we rond half 4 's middags aankwamen, en om 10 uur 's avonds (!) pas kregen en ook nog eens stuk was) en voor de hond (hebben bij ons alleen niet gevraagd of we een hond mee hadden, dus we hebben ons wijselijk stil gehouden, scheelde 70 euro).

Tja, we hebben er eigenlijk alleen maar geslapen, en qua luxe, tja, je hebt een keukentje, bank, tv, bed en douche. Is dus voor ons doen wel een luxe vakantie. Vond het alleen wel een redelijk ranzige bende, maargoed, wat kun je nou helemaal verwachten voor een vakantiehuisje voor een week, voor nog geen 200 euro? Hebben 't huisje dus ook niet echt schoon achtergelaten, misschien dat de 'schoonmakers' dan een keer zien hoe vies het is.

Hier ook niet voor herhaling vatbaar trouwens.

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hapert idd kon niet op de plaatsnaam komen. Echt super leuk daar. Eindhoven ligt ook lekkr in de buurt dus als je nog een middagje wil shoppen is dat centrum echt een aanrader.

En een stukje terug aan die lange weg zit een leuke speelboerderij weet niet meer precies hoe die heet zit een camping tegenover.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Pffff wat een verhaal zeg... Ben blij dat jullie met het geld nu in Hapert zitten, dat is écht een superleuk park, ook heel leuk voor je zoontje!

Van droomgaard had ik nog nooit gehoord, maar niet te verwarren met Bosrijk, want dat park is écht geweldig :)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij vonden het park al zo leuk dat we alleen het park af zijn geweest voor de boodschappen ;). Echt veel te doen voor de kleintjes en erg mooi.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

omg wat een stelletje arrogante mutsen zeg:$:x
    werd al boos toen ik het las.
    Ben heel blij dat je nu lekker in een Landal park zit waar je wel netjes behandeld word

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Wij zijn er vorig jaar geweest. Volgens mij in zo'n zelfde chalet als dat van jullie (1 kamer met stapelbed, 1 kamer met 2 1-persoonsbedden en aan de andere kant van de caravan een kamer met een "2-persoonsbed). Ook bij ons was het vies en mijn man lag met zijn 1.83 ook met zijn benen ver buiten het bed..

Wij hebben er toen maar het beste van gemaakt, maar we hebben wel een klachten formulier in gevuld. Grappig detail was wel dat, toen wij er waren, er opnames waren van "De Smaakpolitie" met Rob Geus. Zij waren daar beland door de vele klachten over dit park. Jammer genoeg heb ik deze bewuste uitzending niet gezien.

Wat ik ook zo'n enorm nadeel vond, was het vele verkeer wat er dagelijks het park rond ging. We durfden onze kinderen niet eens alleen buiten te laten spelen, bang dat ze onder een auto zouden komen. Ging echt de hele dag non-stop door...

Maar ook ik adviseer;
    NOOIT boeken bij de Droomgaard. Echt zonde, 't is namelijk een prachtige omgeving, een superlocatie voor een fantastisch park. Maar hun maken er echt een zooitje van, dieptriest!

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Droomgaard is van ooststappengroep toch? Die parken zijn allemaal sramatisch, prinsemeer, elfenmeer, de burcht. Vreselijk slecht allemaal.

Fijn dat jullie toch nog heerlijk zitten nu in landal, have fun!

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Droomgaard was vroeger camping ' 't Hoekske' . Wij hebben er járen gekampeerd in de herfstvakantie. Een heerlijke camping, vriendelijk aan de receptie, we hebben het jaren naar ons zin gehad, met een leuk recreatieprogramma. Sinds het overgenomen is en droomgaard is geworden is het een stuk duurder geworden en recreatie minder. Met name voor grotere is het minder geworden. Erg jammer hoor- waarschijnlijk zijn te wat dat betreft ook té commerciel geworden.

Ik heb er érg goede herinneringen uit mijn jeugd, maar ja, dat is ook alweer zeker 15 jaar geleden *zucht*

19. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    is dit nioet van oostappengroep? Die waren lang geleden erg leuk, maar tegenwoordig...

Ben op verschillende geweest en steeds weer loop ik tegen een grote onbeschoftheid aan! Vies, ongeorganiseerd, herrie en asociaal personeel.

Volgens mij zjn ze ook meerdere keren op TV geweest, negatief bedoel ik dan.
    Hij is ook vaak te boeken op vakantieveilingen, nu weet je waarom!

Respect voor je geduld!

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Fijn dat je nu lekker op een Landal park verblijft. Ik ken de "Ooststappen-groep" en de Droomgaard(gelukkig) niet. Ze zijn wel eens bij Red mijn Vakantie geweest van sbs6.

We zijn al wel in een aantal Landal parken geweest, dat vind ik echt toppers(vorige week Land van Bartje, totaal voor nog geen €400,- een midweek), altijd vriendelijk etc, etc. Voor ik een vakantie boek kijk ik altijd even op www.zoover.nl, hier staan heel veel vakantiebeoordelingen, misschien een tip voor de volgende keer;)

Deel Deze Pagina