Als wij straks in Augustus met vakantie gaan is onze meid 7 maanden. Hoe gaat dat dan met de voeding? Als wij ergens gaan eten, wat eet ze dan? Kan ze dingen gewoon mee eten? Frietje, pasta? Of moeten we potjes voor haar mee nemen? Ik weet het is nog ver weg, maar zat er al wel aan te denken.
Een baby van 7 maanden eet meestal alleen nog maar groente, fruit en wat brood en evt. yoghurt ofzo. Het ligt er een beetje aan waar je naartoe gaat en wat je mogelijkheden zijn. Fruit kun je natuurlijk altijd wel vers kopen en klaarmaken, met groente is dat wat lastiger, tenzij je een keuken(tje) tot je beschikking hebt. Maar ze verkopen ook bijna altijd wel potjes.
ik nam altijd potjes mee toen ze nog zo klein waren. bijn overal ook in het buitenland is er wel een mogelijkheid om een potje warm te maken.
We gaan naar Duistland. Dus heel ver weg is het niet. Bedankt voor jullie reacties. Had dus echt geen idee. hihi
In Duitsland hebben ze ook wel potjes te koop in de winkels, dan hoef je zelf niet zoveel mee te slepen.
Wij gingen toen onze zoon 8 maand was naar Turkije en hebben potjes mee genomen maar dit omdat hij altijd potjes at Onze dochter was 10 maanden toen we Nasr Frankrijk gingen Ze begon met 8 maanden pas te eten maar at wel meteen met de pot mee en hebben dus geen potjes mee genomen Wel kreeg ze nog pap in de ochtend en avond
Oke, het is al een tijdje terug maar toen onze tweeling 9 maanden was zijn we naar Spanje op vakantie geweest en hebben buiten kunstvoeding (omdat ik die echt gewoon bij wilde hebben) niets meegenomen. Fruit konden ze gewoon eten daar, groenten was ook geen probleem, melkvoeding kregen ze borstvoeding en daarnaast kunstvoeding. Verder hebben we ook best weleens een dagje die bijvoeding overgeslagen hoor als er echt geen 'losse' groenten waren, melkvoeding was nog zeker de hoofdvoeding op die leeftijd dus geen probleem af en toe over te slaan, deden we thuis ook best weleens. Als je potjes wil geven, zou ik daar ook niet mee gaan slepen maar het gewoon daar kopen, zo ook luiers trouwens, haha die zijn ook overal wel gewoon te koop en scheelt veel gesleep.