van romper naar ondergoed.. wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beeps, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    goedemorgen dames,

mijn zoontje is 18 maanden en sinds kort doet hij zijn poepie op de wc. door het gehannes met laaghangende rompers en gestoei met het plakband op de luier (het is toch elke keer haast haast!) ben ik overgestapt op luier-broekjes en boxershortjes..

maar ik vraag me af of ik nu te hard ga.. de boxershortjes zijn maat 86/92 maar toch over een luier nog te wijd, daarnaast zijn die luierbroekjes stug en stijf en voelen al zwaar terwijl ze leeg zijn. Ik heb het gevoel dat ik hier te vroeg mee begin, alhoewel ze wel al in maatje 4 te krijgen zijn.

Ik vraag me dus af hoe jullie dat doen? wanneer gaan jullie over van romper naar ondergoed, en gebruiken jullie dan ook de luierbroekjes?

wellicht hebben jullie andere tips wat betreft ondergoed/luiers/ en zindelijk worden.

Nogmaals, ik heb het gevoel dat ik mijn mannetje onbewust een soort van push om groot te zijn ofzo, het voelt iig niet goed.
    Dat poepen op de wc doet ie echt uit zichzelf, daarin push ik hem niet, want wat mij betreft doet ie dat nog lekker in zijn luier, maar hij zegt poepoe, grijpt naar zijn kruis en loopt naar de wc.. even om te schetsen dat ik niet zo'n drill-moeder ben..

nou ja, alvast bedankt voor jullie tips!!

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon was volgens mij ook zoiets dat we overgingen op ondergoed.. Ik had boxers van hema die zijn stretch en pasten prima.. Die luierbroekjes zit net als met luiers veel verschil in hoe zwaar en hoe stug ze zijn.. Dus dat moet je even uitproberen..

3. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ok, ik heb ook de boxertjes vd hema, de broekjes van pampers.

dank je wel, fijn om te horen dat ik niet te vroeg ben, anders loopt ie ook zo voor gek op de opvang..

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Oh jolisa krijgt sinds 2 weken een onderbroekje en hempje aan. Soms nog een rompertje

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als ze op de wc gaan plassen of poepen, zijn de rompers eigenlijk geen doen meer. Dus dan een broekje. Ik zal blij zijn als we van die poepluiers af zijn hoor :)

Maar hier dus nog gewoon rompers, alleen als het érg warm is, krijgt ze een onderbroekje over de luier, en dan gewoon een shirtje/jurkje.

Maar ik vind een romper nog wel prettig in de winter, puur voor de warmte. Hemdjes blijven toch niet zo goed zitten met spelen.

6. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ik denk niet dat hij voor gek loopt op de opvang hoor :) (ik werk op kdv met 0-2 jarigen).

Vaak genoeg beginnen kindjes met anderhalf spelenderwijs te oefenen. Als ze dan op de peutergroep zitten begint het echte werk aangezien de meeste kindjes het pas met een jaar of twee echt goed begrijpen. Maar tot die tijd oefenen kan nooit kwaad toch?

Op mijn werk knoop ik de drukknoopjes van de romper vast over een schouder. Zo hangt die niet in de wc pot. Is dat misschien een handige tip ter overbrugging, zolang broekjes nog te groot zijn?

Als je niet snapt wat ik bedoel kunnen de leidsters op jouw kdv het ongetwijfeld voordoen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dat zag ik mijn nichtje (kdv leidster ook :) ) ook doen ja, érg handig, ook met oefenen op het potje.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Toen ze af en toe een enkel plasje op de wc deed, deed ik inderdaad ook een drukkertje vast over de schouder, maar sinds ze vaker naar de wc gaat, vind ik ondergoed toch handiger. :)

Als je zoontje het goed doet, dan begin je er niet te vroeg mee, lijkt me. :)

9. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ja wat een goede tip, dat rompertje op de schouder knopen!

want inderdaad, als het weer kouder wordt vind ik een rompertje wel heerlijk hoor, nu loopt ie continue met bloot buikje (doet zelf steeds zn shirtje (en evt hemd) omhoog.. en als ie bukt krijg je zo'n bouwvakker-spleet te zien haha!

Bedankt voor de reacties, hier kan ik wel wat mee!

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Die knoopjes op de schouder gaat inderdaad super goed. Ik werkte ook bij een kdv. Je loopt echt niet snel voor gek hoor! De enige keer dat ik ouders echt te ver door vond draven was toen ze een kindje op de wc wilde hebben, maar dat meisje kon nog niet eens lopen!!! Dus wij moesten haar erheen dragen en dan erop zetten. Ze deed ook niets en gaf niets aan. Verder gewoon volhouden en alleen mooi toch, dat hij het zelf aan geeft?

Vriendin van mij heeft broekjes van de zeeman, die zijn wat kleiner geloof ik. En bij terstal zijn nu de cars boxers in de aanbieding :D

11. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    haha cars boxers..lache! ik ga gelijk kijken of er hier een terstal in de buurt is.. nog nooit van gehoord namelijk!

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf het moment van zindelijkheidtraining. Mooie aanmoediging ook en het zelf kunnen uittrekken is ook wel leuk (en vooral HANDIG)

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, zagen er best stoer uit! Ja, terstal is volgens mij echt een dorpswinkel ofzo. Hier woon ik er bijna boven. Maar via de site terStal Familiemode kan je winkel zoeken in je eigen omgeving :)

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hier ligt het aan het weer, maar als het warm is krijgt ze ook een broekje (boxer) aan ipv een rompertje. Ik heb ze trouwens van de h&m in maat 86 deze passen prima (over de luier) en ze heeft toch echt maar een klein kontje.

Deel Deze Pagina