Kan ik voelen hoe me kleintje ligt in me buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lieverdjuh, 23 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Goedemiddag allemaal,

Ik vraag me dit al een tijdje af.
    Kan ik met mijn hand op mijn buik ons kindje voelen?
    Ik voel soms iets hards een heel stuk onder me navel vandaan.
    Als ik er op druk lijkt 't net of ik ons kleintje dan een tikje voel geven tegen me buik aan. Kan dit zo zijn?

Liefs Lieverdjuh...

2. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    als je iets hards voelt is het je kindje ja ;)
    vind ik een heel leuk gevoel :)
    zodra het kindje groter is kun je precies voelen of het een voetje of een hoofdje of kontje is ;)

3. Lieverdjuh

Lieverdjuh Bekend lid

10 aug 2006
    568
    0
    0
    Dus heb ik het toch goed gevoelt hahaha :)
    Ja ik weet nu absoluut niet wat ik voel daar beneden, maar het voelt hard aan! En als ik er op druk voel ik me kleintje rustig bewegen.

4. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Je kan met 18 weken wel je kindje voelen maar nog niet HOE je kindje ligt, dat kan iedere minuut anders zijn omdat de kleine nog erg veel ruimte heeft om te bewegen en spelen.
    Hoe verder je in de zwangerschap komt hoe stiller hij moet gaan liggen i.v.m. minder ruimte dan kan je beter voelen HOE die precies ligt

5. winnie89

winnie89 Actief lid

19 mei 2006
    107
    0
    0
    hoi dames,

ik ben nu iets meer dan 17wk, hoe kan ik mijn kindje voelen? En hoe weet je wanneer je je kindje voelt draaien enz....
    Heb namelijk de ziekte van crohne dat is een darmziekte, daar rommelt me darmpjes dus ook van, dus ik weet niet wanneer het ons kindje is of gewoon me darmpjes

liefs winnie 89

19dec 20wk echo, heeft 1 van jullie enig idee wat ze daar allemaal gaan doen behalve de echo

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik kan het ook niet echt voelen hoe hij ligt.
    Af en toe voel ik hem draaien, en dan voel ik naast mijn navel een hard bolletje, maar of dat nou de billetjes of een hoofdje is..
    Ik weet wel dat hij schuin ligt.

Edit; misschien is het wel een schouder of knie trouwens :(:

7. Niet meer actief

Ik kan in elk geval voelen dat het hoofdje beneden ligt en de voetjes boven... beneden in mijn buik kriebelt het de hele dag met de handjes en bovenin voel ik de echte schoppen. En ik voel ook het ruggetje naar beneden gaan, dus dan kan ik ook zo'n beetje inschatten waar het kontje ongeveer ligt :)

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou ik kan er geen chocola van maken hoor. Het ene moment krijg ik schopjes beneden en dan later weer boven. Op de gekste plekken steken harde ledematen uit. De vorige week werd zelfs de vk er niet echt wijs uit (uiteindelijk, na lang en hard voelen besloot ze dat het koppie naar beneden ligt en hij waarschijnlijk een harde kont heeft ;)). Ach als zij er zelfs moeite mee heeft, is het niet verwonderlijk dat ik het ook niet weet, hihi.
    Volgende week weten we hopelijk meer en anders een echo.

9. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Grappig he! Ik heb het tot nu toe 1 keer kunnen voelen, toen ik met de kleine aan het spelen was. Ik lig dan rustig op bed en wreef aan 1 kant van mijn buik. Het leuke was dat de kleine naar deze kant kwam en zich onder mijn hand nestelde. Helemaal leuk was dat ik onder mijn hand een verdikking voelde. Dit was duidelijk het ruggetje wat ik voelde. Toen ik wat harder ging drukken, zwom ze van mijn hand vandaan. Boven mijn navel voelde ik heel duidelijk een hard bolletje. Toen ik daar wat harder op drukte kreeg ik een schop! Een onbeschrijfelijk mooi moment......

Deel Deze Pagina