Vakantie, dreumes 1,5 bij schoonouders laten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fleurtje26, 27 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik zou ook niet zonder mijn zoontje gaan.

Je zit in een lastige situatie. Ik zeg altijd bij twijfel, niet doen!
    Krijg je alleen maar spijt van en dan zit je daar.
    Je kind zal jullie ongetwijfeld ook missen en wanneer jullie bellen en hij huilt, wat voel je je dan schuldig en rot en lijk me niet dat je dan kan genieten

Succes met je keuze

2. Umm Asmae

Umm Asmae Actief lid

25 mei 2012
    249
    0
    0
    huisvrouw/ kapster
    Ik zou het ook niet doen,

ik wil ts niet bang maken maar wat als er iets gebeurd met jullie? dan is je zoontje ineens bijde ouders kwijt of wat als de kleine ziek wordt ofzo dan ben je zo ver weg. Natuurlijk denkt iedereen dan van " dat overkomt mij niet" Bij een kennis van mij is dat dus overkomen oma kan nu voor 2 kindertjes zorgen die in 1 klap de ouders kwijt zijn........

begrijp me niet verkeerd ik wil geen angst zaaien, maar hier denk ik als eerste aan.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik zou het niet doen en ik vind het persoonlijk wel heel raar van je ouders dat ze dat van je vragen. Onze kindjes horen bij ons en als zij niet mee mogen, dan ga ik ook echt niet.

En bovendien waar hebben we het over, één kindje van 1,5 is toch juist makkelijk? Overdag in een doek of in een buggy mee en 's avonds eventueel ook. Als een kindje 1,5 niet volgens een bepaald ritme slaapt en eet wordt het daar niets minder van.

En verder eens met Umm Asmae

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    #104 Troetelbeertjes, 1 jul 2012
    Laatst bewerkt: 1 jul 2012
    Ik zou zelf niet zo lang bij mijn kinderen weg willen, en ik zou met name één van mijn beide kinderen daarmee ook geweld aan doen. Hij heeft veel regelmaat nodig en vindt het erg naar als zijn ouders er niet zijn. Maar ook mijn andere kind zou zo lang van ons weg zijn als zeer stressvol ervaren.

Mijn ouders gingen vroeger wel eens zo lang samen op vakantie. En hoewel mijn opa en oma super lief waren voor ons en fantastisch voor ons zorgden, en we ook nog lekker in ons eigen huis en bed bleven, vond ik dat als kind echt een verschrikking. Mijn broer toonde zijn boosheid direct, ik kreeg slaapproblemen nadat ze terug waren en was tijdelijk niet meer zindelijk van alle stress (toen ik nog heel jong was ;) ).

Ik snap dat jouw ouders een cultuurrijke vakantie willen met waarschijnlijk ook prettige diners 's avonds. Dat kan niet met ieder kind op een prettige wijze. Maar moeten jullie daarbij (altijd) aanwezig zijn? Je kunt toch ook datgene combineren wat leuk gaat, en de andere dingen niet? En daarnaast vliegt een kind van 1,5 ook nog gratis, dus dat is ook geen punt.

Ik hoop dat je tot een prettig besluit komt TS!

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dát vind ik persoonlijk geen reeël argument. Ten eerste is vliegen 1000x veiliger dan bvb op de fiets stappen of in de auto. De kans dat beide ouders komen te overlijden is gelukkig inmens klein, dat zijn echt incidenten, uizonderingen. Bovendien zou je dan ook nooit meer samen als vader & moeder in één auto moeten stappen. ;)

Ik vind dat je je leven niet moeten laten leiden door (ireeële) angsten en de dag moet plukken! :) De ouders van TS zijn nu blijkbaar nog gezond en fit genoeg om een dergelijke reis te maken en ALS TS haar zoontje onbezorgd kan achterlaten om samen met haar ouders deze mooie reis en herinneringen te maken zou ik dat zeker doen. Nú kan het nog en een volgende keer zou zo maar eens te laat kunnen zijn weet ik helaas uit ervaring. En dan heb je later spijt, heel veel spijt. :(

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jeetje, wat als je iets overkomt? Denk dat de kans dat je iets overkomt hier in Nederland tijdens het boodschappen doen vele malen groter is dan wanneer je op vakantie gaat...
    Wat als... is gewoon niet reeel.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou ook mijn kind niet zo lang achter laten. Er zijn er die wel zelf op vakantie gaan zonder kids maar zo lang zou ik niet gaan. Weekend hooguit.
    Is het geen optie om hem gewoon mee te nemen en dat jullie sommige dingen wel meedoen en andere dingen niet? Kunnen je ouders gewoon hun dingen doen die ze willen en zijn jullie ook mee met kind.

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd kun je dan het niet zo gaan regelen dat jullie als gezin wat vaker dingen alleen gaan doen?

9. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik zou echt niet gaan, en wel hierom;

- ik kan mn kleine manneke echt niet zolang missen
    - ik geniet dan niet zonder hem, zit me alleen maar af te vragen hoe het gaat en ben dan ook niet het leukste gezelschap kan ik me voorstellen...
    - voor die kleine is het ook heel leuk om mee te gaan
    - je ouders zijn niet verplicht jullie ritme aan te houden, maar kunnen zelfstandig excursies doen
    - het draait alleen maar om de kinderen (raar, jij zorgt voor je kind, maar hebt thuis toch ook tijd en aandacht voor ze, waarom zou dat op vakantie anders zijn?)

Ik weet niet of er naast jullie ook nog andere familieleden meegaan? Hebben zij geen kinderen. Anders zou je altijd nog een oppasschema kunnen fabriceren mocht er een excursie zijn waarbij jullie mee "moeten"

Daarnaast is Mexico heel goed te doen hoor met kleine kinderen. Maya tempels, dorpjes, cenotes bekijken en boottrippjes zijn prima te doen met een kleine. En de mensen zijn daar altijd heel leuk met kleine kinderen. Ik weet niet of het van die mega actieve mensen zijn die gaan duiken, bungee jumpen of jungletochten maken??? Maar als ze dat normaalgesproken niet zijn, waarom dan nu ineens anders?

De vlucht moet goed te doen zijn denk ik, niet makkelijk, maar wel te doen. Je zal de eerste en zeker de laatste niet zijn die met een brullend kind in het vliegtuig zit.

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Weet je al wat jullie gaan doen TS? ;)

11. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Ik zou mijn kinderen niet achter kunnen laten, dus ga samen of niet zou ik zeggen.
    xxxx

12. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    ik zou NIET op vakantie willen omdat mn ouders zoveel jaar getrouwd zijn en mn kind thuis te laten.
    vind dat iets voor t hele gezin en daar hoort je kind ook bij.
    ze kunnen er ook voor kiezen om iets dichter bij huis op vakantie te gaan zodat hij ook mee kan.
    vind t eerlijk gezegd nogal egoistisch om te zeggen dat alles dan om hem draait natuurlijk moet je je aanpassen als er zo'n kleine mee gaat maar hij is dan zo'n 16 maanden en heeft dan alleen smiddags nog een slaapje nodig kan je wel smorgens dingen doen. is toch wel fijn als je toch naar mexico gaat en het misschien wel warm is. dan is iedereen wel aan een siesta toe. ik zou er bij mijn ouders op staan dat mn kind mee gaat en anders ga ik ook niet mee. het is kiezen of delen.

13. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn ouders zoveel jaar getrouwd zijn en dan wel mij (en man) mee willen nemen maar liever niet mijn kinderen omdat er dan teveel aandacht naar hun gaat, sorry hoor maar dan blijf ik ook thuis. Middagslaapjes die evt nodig zijn, dan kunnen de ouders wat doen en blijf ik wel bij mijn kind als dat het probleem is, en een dagtochtje maken met een kleintje kan vaak ook, als ze nog maar in de buggy willen slapen. Voor een keer een etentje wil ik best mijn kinderen bij iemand laten logeren voor een nacht, maar voor een vakantie, no way.

14. fleurtje26

11 mrt 2011
    58
    0
    6
    pmer op een kdv
    noord brabant
    Hoi allemaal,

Heel veel die er reageren zouden absoluut niet zonder kinderen gaan.Dat was ook mijn eerste reactie. We hebben er nu een aantal dagen over na gedacht en besloten om toch mee te gaan. Alleen gaan wij maar 9 dagen(7 overnachtigingen) en de rest van de fam (vader, moeder, broer en schoonzus) gaan 14 dagen. Ik weet dat vele het nooit zullen doen. Maar dit is onze keus en wij staan hier achter. Natuurlijk ga ik ons zoontje heel erg missen, maar ik denk dat we deze kans niet meer zullen krijgen. Idd nu zijn mijn ouders er nog en hebben we de kans om met hun een unieke reis te hebbe. Ik weet dat ik mijn zoontje in goede handen achter laat nl bij de ander opa en oma. Die zijn nu al dol enthousiast! Als ik daar ben zal ik het de eerste dag vast wel even moeilijk hebben, maar ik denk dat ik me daar wel over heen kan zetten. Bedankt voor al jullie reacties en het heeft mijn keuze zeker niet makkelijker gemaakt.

Liefs Fleur

15. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Mooie middenweg! Heel veel plezier!

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Super Fleur! :) Ik vind het heel stoer van jullie en ik weet zeker dat jullie een geweldige reis zullen maken en je zoontje een geweldige tijd bij opa en oma zal hebben! Laat je tzt nog even weten hoe het was?

Veel plezier! :)

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou fijn dat je de keuze gemaakt hebt...veel plezier!

Deel Deze Pagina