op vakantie slapen in een Deryan Travel-cot Baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ambonmanise, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Hallo,

Wij hebben een Deryan Travel-cot Baby gekocht voor onze dochter omdat deze heel handig is om mee te nemen op vakantie.

Nu is mijn vraag:
    - wat voor beddengoed doen jullie erin?
    - Kan de kleine gewoon op dat matrasje slapen? Ik vroeg het in de winkel omdat je in een campingbedje vaak nog een dikkere matras moet leggen maar ze zeiden dat deze die erin zit dik genoeg is.

- En kan er een normaal hoeslaken omheen of is dit helemaal niet nodig?
    - is een pyjama warm genoeg of moet je ook wel een dekbed meenemen?

Ik lees graag reacties hoe jullie kleine erin slaapt.

2. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik leg het matrasje in het tentje (ipv in dat speciale vak) en dan past er net een hoeslakentje omheen. Ik vind het 'raar' om de baby gewoon op de tentbodem te leggen, zonder hoeslaken.
    Het slaapakje gebruik ik niet, want dat vind ik meer voor wat grotere kinderen.
    Mijn zoontje heeft er een paar keer op visite in geslapen, hij had dan gewoon een slaapzakje aan. Op de camping zou ik voor de zekerheid ook een winterslaapzak met mouwen meenemen. Dan kun je afhankelijk van de temperatuur de mouwen eraf ritsen/eraan laten zitten of een zomerslaapzak aandoen. Mijn zoontje is wat ouder en blijft niet onder dekens liggen.
    Sowieso wil hij nu niet in de tent slapen. Hij probeert erin te gaan staan en rolt bijna de hele tent om. Ik wil hem nu overdag af en toe aan het tentje laten wennen, zodat hij op vakantie er wel in wil slapen. We nemen dan ook een campingbedje mee, maar als het te warm is in de tent overdag, dan wil ik hem in de deryan in de schaduw laten slapen.

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij probeerden het gewoon op te maken, alleen is het echt strak instoppen heel erg moeilijk. En dat is Lucas wel gewend.

Daarbij is het voor ons echt een miskoop geweest, Lucas wordt helemaal hysterisch als hij er in moet liggen.....we hebben het meerdere keren geprobeerd, maar hij vindt het verschrikkelijk. We bewaren het tentje nu om in te spelen voor buiten als hij straks wat groter is. Maar slapen doen we er niet meer in!

4. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb het tentje nu in de woonkamer gezet met wat knuffels erin. Hij is er nu 1x zelf in gekropen en heeft er even in gespeeld, maar toen begon hij weer te schreeuwen. Terwijl ik de opening gewoon open had. Ik denk dat ik hem gewoon regelmatig neerzet en dan hoop ik dat hij eraan went. En anders maar gewoon het campingbedje gebruiken op de camping (ik wil beide meenemen, de deryan leek mij handig voor slapen overdag als het te heet is in de tent).

5. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    Er zit toch een inflatable matrasje + voor daarop een onder dekentje (geen idee hoezo iets heet)? Daar leggen wij ons zoontje altijd rechtstreeks op en dan met of zonder (afhankelijk van het weer) een extra dekentje voor over hem heen. Tent is we snel warmer dan in een ledikant, zou eerder wta koeler kleden dan warm.
    Dat onder dekentje kun je met klittenband vastmaken aan matras en kun je gewoon uitwassen.

6. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier gebruik ik hem ook regelmatig.
    Ik heb het matrasje er gewoon in liggen. Zelf sliep ik ook altijd op van die zelf opblaas matrasje op de camping. Dus z'n kleintje moet dat zeker kunnen.
    Maar hoe oud is je kindje? Kan het niet nog in de kinderwagenbak slapen? Veel makkelijker vond ik...

Ik heb het matrasje dus echt in het tentje zelf liggen met daarop een molton en een hoeslaken. Hij slaapt er met zijn slaapzak in. Hij draait er inmiddels lekker mee op zijn buik, dus het tentje gaat echt dicht. Eerder liet ik hem gewoon open, makkelijker met oppakken enzo.
    Gewoon een keertje een middag slaapje op proberen

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zo`n matje is veel zachter dan de plank die in het campingbed zit als bodem, dus dat slaapt prima hoor. Matje hoort in het vak achter de ritssluiting. Zoonlief heeft er tot nu toe altijd gewoon zo ingelegen met een slaapzak aan (neem altijd een winter en een zomerslaapzak mee zodat ik kan wisselen).

Dekbed en dekens zou ik niet doen omdat je het niet vast kunt maken en je het risico loopt dat ze eronder terecht komen.

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    @blauwespeen, mijn dochter zal dan 4,5 maand oud zijn wanneer we weg gaan. Wij hebben deze gekocht omdat wij geen hele grote auto hebben. Als wij de kinderwagenbak mee moeten nemen hebben wij geen ruimte meer voor onze bagage. En dit tentje kun je zo in een tasje meenemen.
    Ik vroeg me alleen af hoe jullie babys erin slapen. Ik zal binnenkort haar eens overdag erin leggen te slapen zodat ze er aan kan wennen.

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Nee, dan is zo'n tentje inderdaad handiger!
    Zeker omdat hij weinig ruimte in neemt!
    Succes met de auto inpakken! Hier altijd weer de vraag hoe we alles gaan mee nemen! Dus ik ben benieuwd hoe dat dit jaar zal gaan als ik alles ook voor de kleine mee wil nemen... Misschien een grote aanhanger met spullen ;)

Geniet alvast lekker van de voorbereiding en straks helemaal met de vakantie zelf!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een dekbedje wordt afgeraden om in de eerste 2 jaar te gebruiken he, ivm warmtestuwing. Kijk maar op veiligslapen.nl

11. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Als we een paar maanden verder zijn dan hoeft ze niet meer in de bak te liggen. Het wordt zeker kijken hoe we zoveel mogelijk mee kunnen nemen.

Ik zal haar slaapzakje meenemen voor in het tentje. Ik gebruik geen dekbedje aangezien ze afgelopen nacht dwars in bed lag!!! Mijn man schrok zich rot. Hij legde haar weer recht en toen ging ze de andere kant op. Hoe doen jullie dat met je kleintje? Ook weer recht leggen of gewoon zo verder laten slapen? En is dit ook te voorkomen of doen alle baby's dit?

12. mamatien

mamatien Niet meer actief

Hier gebruik ik het tentje met regelmaat, echt ideaal!

Ik doe het matje gewoon in de tent met een ledikanthoeslaken, past precies! Dochter ligt gewoon in dr slaapzak!! Ik heb haar eerst paar x smiddags in dr eigen kamer in die tent laten slapen om te wennen.. Eerste x deed ze er wat langer over om in slaap te komen, maar daanra nooit problemen gehad!
    In de caravan, bij oma, bij tante.. Overal slaapt ze in da ding :) en toen we in griekenland waren nam ik hem ook mee naar het strand, hier sliep ze dan niet, maar was het haar speeltentje,,,

Over 2 weken gaan we echt kamperen, met onze eigen tent, ook daar gaat dit tentje weer in..

Deel Deze Pagina