Heeft iemand (recente) ervaring met Roompot Cochem of Kronerburger see? Vanuit beide parken zijn er denk ik legio aan uitstapjes. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen op de parken zelf.
Wij zijn 2 keer naar Kronenburger See geweest maar al wel weer jaren geleden. Wij vonden het heel leuk met onze kinderen van toen rond de 8 jaar. Nu zijn ze ouder en zijn de faciliteiten minder voor ze. Ik weet niet hoe het met het zwemmeer is want dat meer stond de laatste jaren leeg en dat was wel echt fantastisch bij mooi weer. Je hebt inderdaad heel veel leuke uitstapjes dichtbij, op www.eifelinfo.nl staat heel veel
Ik las inderdaad dat het zwemmeer afgelopen zomer dicht was vanwege de overstroming van ruim 2 jaar geleden. Wel jammer, maar ook weer niet heel belangrijk voor ons. Het park is dus wel een aanrader. Zijn de meeste uitstapjes binnen een uur te bereiken? We zullen voornamelijk de natuur, stadjes, wildpark, rodelbaan, pretpark en/of musea opzoeken.
Wij zijn bij beide geweest! Wel ook al een aantal jaar terug. Ik vond kronenburger see qua omgeving leuker/fijner dan Cochem. En indd genoeg uitstapjes
Wij in Cochem in de winter, was toen wel echt een uitgestorven boel in de omgeving, zal in de zomer vast leuker zijn. Het park was wel prima. Geen ervaring met Kronenburger see, wel meerdere keren naar Landal Wirfttal geweest wat daar in de buurt ligt, dat vonden we een leuk park rn vooral als je een hond hebt ofzo, je loopt zo de bossen in. En (destijds) hadden ze geen grote accomodaties te huur, wat fijn is voor de sfeer. Van die grote groepen of families zijn vaak nogal aanwezig.
Wij waren vorig jaar kerstvakantie in cochem en hebben zo genoten. Terwijl wij helemaal geen huisjes-types zijn (we kamper erg graag), en zeker geen week op 1 plek, maar we waren het na een week eigenlijk nog niet eens echt zat. We vonden het huisje heel knus, zwembad noet bijzonder maar oké. Omgeving ook genoeg te doen, zelfs in de winter. Prachtige wandelingen gemaakt, stadjes bezocht, kasteel etc. Andere die je noemt heb ik geen ervaring mee
Fijn om te horen dat Cochem goed is bevallen. Ik lees namelijk minder goede recensies. @Jo79; Landal Wirftal heb ik ook naar gekeken. Alleen is er geen huisje meer te boeken die wij graag willen (comfort & huisdiervrij). Mocht iemand nog een andere tip hebben in deze regio dan is dat ook welkom!