Vakantie Egypte

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 26 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi,
    Over 2 weken ga ik 10 dagen naar Egypte!
    Ik ga daar op vakantie met mijn schoonouders die wonen in Sudan.
    Nu heb ik een probleem, weet echt niet wat ik moet mee nemen qua kleren!
    Mijn schoonouders zijn islamitisch, dus korte jurkjes zitten er niet in, helemaal om mijn schoonvader ook komt en die heb ik nog nooit gezien wil dus wel een beetje een goede indruk achterlaten ;)
    Ik mag wel mijn armen bloot hebben en mijn benen ook wel, zo streng zijn ze ook weer niet maarja het mag niet te bloot!
    Ik heb even gekeken en zie dat het nu 25 graden daar is, ik weet dat het daar een andere warmte is, maar vraag me af is dit voor ons daar warm of net als voor hun koud?
    En wat kan ik het beste qua kleren meenemen voor zowel mijzelf als de kids?

Hoor graag tips!

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    toen wij erheen gingen was het meer dan 40 graden, maar wij gingen dan ook naar een all-incl.hotel, dus niks geen familie waar je geen rokjes mag dragen..maar ik moet zeggen dat de hitte goed te doen was, is gewoon heel anders..mischien een korte broek/drie kwart broek of een wat langer jurkje en hempjes aan en voor s'avonds kan je gewoon een dun broekje aan met t-shirt.

veel plezier alvast is echt een super mooi land!

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Hey Meid,

Ik zou voor de kids gewoon korte broeken en tshirts meenemen.
    Wel een paar lange broeken en een vest, voor als het s'avonds koud wordt.

Voor jezelf zou ik gaan voor een lange linnenbroek, rokken tot op de knie, en misschien kun je je jurkjes toch dragen maar dan met een legging eronder? en misschien een bolerotje erbij?

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ja denk dat ik het meeste wel met een legging kan dragen en een bolero ofzo, das inderdaad wel een goed idee.
    Volgens mij zijn er nu ook nog wel bolero's met 3kwart mouw te koop zal vanaaf eens rondneuzen.

Hoop alleen dat Nana nog in haar zomerjurkjes past hahaha denk het wel meeste is 80.

Ik heb wel genoeg jalabia's maar die ga ik echt niet dragen, dat doen hun ook niet!

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hoi, ik ben er met de kerst geweest in 2004, en toen was t inderaad heerlijk temperatuurtje! Ook zo rond de 26/27 graden. In ieder geval dus absoluut niet koud!!! Lag in mijn badpak bij t zwembad, zo'n weertje dus ; )

Als we een tempel gingen bezoeken dan had ik een T-shirtje met korte mouwen aan en zo'n linnen broek of een rok. Ik denk dat als je bijv. 3 kwart broeken doet voor jezelf, of rokken tot die lengte? Of misschien wel wat van de zomer hier in was, een legging tot over je knie en een rokje erover? En voor de kindjes volgens mij kan dat best wel zomers?
    Zorg dat je wat bloesjes mee hebt oid zodat je je schouders netjes kunt bedekken mocht je merken dat dat de bedoeling is.

Misschien kun je bijv. beginnen met je iets 'netjes' en dan merk je wel wat ze 'aankunnen'.Zo kun je rekening houden met de tradities van je schoonouders, maar je moet jezelf er ook goed in voelen! Ik neem aan dat ze weten dat je een westerse vrouw bent? Dus als je niet in korte rokjes en spaghettibandjes gaat lopen.....

Succes!

Succes!

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    en als je nog zomerkleertjes voor je dochtertje nodig hebt omdat ze er uit is, dan kun je hier vast een oproepje op het forum zetten! Of op MP kijken.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Van mijn schoonmoeder weet ik dat ze niet moeilijk doet, ik ben 3 maanden bij haar in Sudan geweest en liep daar thuis gewoon in jurkjes behalve over straat, want daar zijn ze in Sudan absoluut niet gewend aan denk dat ik daar dan de voorpagina zou halen hahaha.
    Maar zit meer met mijn schoonvader, ik ken hem niet en heb hem nog nooit ontmoet. Belde net met mijn man die zei tegen me zolang je niet topless loopt is het prima, je loopt er hier ook niet sexy bij dus daar kun je gewoon hetzelfde dragen dat stelt me wel gerust.

Zou straks Nana haar zomerkleertjes eens pakken eens zien wat ze nog heeft en anders ff advertentie plaatsen!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.038
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Nouuuu lovely, je bent best sexy hoor!
    Denk dat je toch maar een burka aan moet ;)

Geintje, je man zal zijn vader wel het beste kennen.
    En inderdaad gewoon de eerste dag een beetje netjes kleden, dan zie je wat voor persoon het is.

Trouwens....ben jaloers hoor, wil ook wel ff naar Egypte!

9. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Jurkjes met driekwart vestjes/bolero's erg leuk en zeer gepast in een land als Egypte!

Heel veel plezier, ben wel een beetje jaloes hoor...ik wil ooooooooooooook

hahahaa :D

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als ik naar mijn schoonfamilie ga in hun dorp, dan draag ik vooral langere rokken en 3 kwarts broeken. Rokken tot diezelfde lengte kunnen ook wel hoor!

Maare, als ik het zo lees hoef je je niet al te druk te maken denk ik. :)
    Mijn schoonfamilie vind me ook geweldig al zou ik een kort rokje aan doen, alleen de rest van het dorp zal dan flink over me gaan praten. Hahaha.
    Aangezien jij echt met ze op vakantie gaat is dat toch anders. :)
    Neem gewoon wat langere kledingstukken mee, maar ook wat kortere. Dan kun je altijd nog kiezen als je daar bent.

11. Bagaholic

Bagaholic Lid

25 nov 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linnen broek zou ik absoluut meenemen.
    Verder misschien capri broeken en tuniekjes.

Deel Deze Pagina