vaccinatie voor volwassenen

Discussie in 'De lounge' gestart door kikker2, 25 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hallo, weer een topic over de vaccinatie voor mexicaanse griep, maar meestal gaan de topics over kinderen, mijn vraag is: ik werk met ernstig meervoudig gehandicapten, en val dus in de risicogroep. maar nu mijn twijfel, ik ben zelf gezond (ik heb nog nooit griep gehad)en onze clienten worden allemaal ingeënt, mijn vraag is dus wel of niet doen.

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik kreeg ook een oproep via mijn werk, werk in de gehandicaptenzorg. Maar inderdaad de mensen die zelf een zwakkere weerstand hebben, krijgen ook de prik. Ik ben helemaal gezond dus ik ga hem niet halen.

Het is de afweging die je zelf maakt. Er is geen absoluut ja of nee te geven vind ik.

3. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ja ik weet dat het een afweging is die je zelf maakt, maar ik blijf het lastig vinden, heb je de keus voor je kinderen gemaakt, moet je het ook nog voor jezelf doen pffff.

4. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb hem wel gehaald. als er een cliënt ziek wordt op ons werk dan worden veel van ons medewerkers het ook.
    en indien een cliënt ziek wordt zullen wij hem ook met zijn allen moeten verzorgen en kun je niet zeggen, sorry ik heb een kleintje thuis, ik wil niet die client verzorgen. (ook al is mijn kleine ook ingeend, ik vind het dan nog geen fijn idee. Omdat de vaccinatie niet uitsluit dat je de mex. griep niet krijgt)
    Ik wilde hem eerst niet omdat je niet weet welke bijeffecten hij heeft op langere termijn. maar ik kreeg het laatst ineens Spaans benauwd, of eu Mexicaans benauwd.. dus ik heb hem nu ook gekregen.

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    ik en mijn vriend hebben hem vandaag gekregen.. vanwege ons zoontje. Ik vind het ook een eng idee hoor..maar goed ik heb maar gewoon de knoop doorgehakt en hem gehaald.

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
  7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik moet er wel bij zeggen dat ik cliënten niet lichamelijk verzorg. En voor mij was de keuze ook gemakkelijker omdat ik voor mijn kleine ook geen prikjes wil.

8. Bagaholic

Bagaholic Lid

25 nov 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem wel gehad maar heb mijn twijfels over de tweede.
    Wie van jullie gaat ook de 2e nemen?
    Velen beweren namelijk dat 1 genoeg is.

9. 4days

4days Niet meer actief

Wat een onzin, 1 is alleen genoeg als je die andere variant van de spuit hebt. (die ze in nederland niet hebben) Als mensen maar 1 inenting gaan allen wordt het virus alleen resistent, en dan krijgen we straks allemaal alsnog de mexicaanse griep... :x

Nee je moet gewoon kiezen hoor, geen of beide!

10. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Als je de eerste neemt moet je ook de tweede nemen, anders ben je nog lang niet volledig beschermt. Je lichaam moet een ziekteverwekker altijd twee keer tegenkomen om bij een derde keer heel snel antistoffen te kunnen maken.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik snap al die ophef niet hoor, het is gewoon een inenting, net zoals de griepprik die zoveel mensen ieder jaar halen. ik heb de prik gister gehaald en ga de tweede ook halen.

12. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik ben een echte leek op dit gebied hoor maar waarom prik je voor de "gewone" griep dan maar 1 keer?

13. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Volgens mij wordt er nu twee keer geent omdat het een nieuw virus is en de gewone griep is geen nieuw virus. Deze veranderd alleen steeds net een klein beetje.

14. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Okay, dat is duidelijk...nou ik moet 15 december weer, heb nu een onwijs stijve arm en gister was ik he-le-maal niet lekker, sta niet te springen om over 3 weken weer te gaan...maar goed, heb a gezegd dus zal ook b moeten zeggen ;)

15. Bagaholic

Bagaholic Lid

25 nov 2009
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik zal er ook aan moeten geloven dan... :)
    prik nummer 2, here I come! Vond het trouwens echt geen pijn doen,
    maar ben wel heel hangerig en warm in m'n gezicht geweest erdoor.

16. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

hier gister ook de prik gehaald
    zelf heb ik alleen een zware arm en een harde schijf op de prikplek...maar mannetje ligt ziek op bed :(
    wel apart dat iedereen er zo verschillend op reageert he.

Deel Deze Pagina