Hoi allemaal, Ik ben opzoek naar een beetje hoop. We gaan onze laatste IUI in. Per poging leveren we rond de 4-8 miljoen zaadcellen in. Dan wordt het bewerkt in het lab en krijgen wel het terug met een score: 0, volgens de computer. Volgens de gynaecoloog is het niet echt 0, maar iig heel weinig (onder de 1 miljoen). Sommige ziekenhuizen hebben een minimale score. Bij ons zien ze het liefst 3-4 miljoen. Maar zolang er levende zwemmers zijn brengen ze het altijd in. Mijn vraag; wie is er met slechte zaadkwaliteit zwanger geworden van IUI of bij wie was het dan met IVF wel snel raak.
Ik weet niet precies de details (zo verschrikkelijk close zijn we niet) maar mijn broer had ook erg slechte zaadkwaliteit dus die gingen zowat direct over op IVF. Aantallen weet ik natuurlijk niet, maar volgens de vrolijke dokter: ik heb er maar eentje nodig! En mijn schoonzus is inderdaad na de tweede IVF bevallen van een prachtige dochter.
Hier zwanger geworden van de 5e IUI met 1 miljoen zaadcellen. Van alle pogingen was dit laagste aantal wat bij mij was ingebracht, maar daar zat dus wel het "lucky shot" bij
Dan hoop ik dat de laatste IUI raak is! Anders wordt het een paar maanden wachten op IVF/ICSI. Door deze verhalen geloof ik er wel weer in.. hopelijk is het bij ons echt raak deze ronde..
Hier zwanger geworden van 'maar' 2,8 mljn zaadjes! Ze zeiden bij ons ook dat ze liefste minimaal 3 mljn zaadjes zagen en we moesten rekening houden dat we nog wel een keer terug moesten komen! Maar 1ste poging dus raak! Moet wel bij zeggen dat bij mij verder alles goed is! Weet niet hoe dat bij jullie is! Sterkte! Hopelijk veel geluk deze ronde!!
Hier zwanger geworden van de 4e IUI met maar 0,5 miljoen zaadcellen! Was onze laatste poging omdat we steeds lage scores hadden, maar dus toch gelukt daarmee. Heel veel succes! Nonniez, oh wat gek, in ons ziekenhuis (CWZ Nijmegen) vinden ze 2,8 miljoen een topscore. Alles boven de 0,7 miljoen is hartstikke mooi zeggen ze, ze zien het liefst 1 miljoen of hoger.
Zo zie je maar dat in elk zkh/kliniek andere waarden gehanteerd worden! Ik zat overigens in een fertiliteitskliniek! Hoe dan ook, wij hebben deze ronde geluk gehad! Nu duimen draaien voor andere dames die nog zitten te wachten op hun wondertje!