Hoi meiden, Ik heb een vraagje, ik wil graag 4 weken voor mijn uitgerekende datum met verlof. Nu weet ik dat als je van te voren in de ziektewet zou gaan je verlof dus eerder start. Weten jullie misschien ook hoe het zit als je een aantal uur per dag minder gaat werken? Ben ik dan verplicht om toch 6 weken van te voren met verlof te gaan? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ja wanneer jij minder uren gaat werken, wordt je voor die uren ziekgemeld. En ongeacht of je 10% of 100% bent ziekgemeld.... je gaat dan met 34 weken met verlof.
Ligt eraan wat je afspreekt. Ik werk normaal op de vrijdag van 8.30uur tot 20.00uur. Nu heb ik het zo met mijn werkgever geregeld dat ik de laatste 10 weken voor dat mijn verlof in gaat(ik wel door tot 4 weken) ik de avond vrij neem. Ik neem dan dus per week 2 vrije uren op maar kan gewoon werken tot 4 weken van te voren.
Ik vroeg me ook nog af, als ik via internet mijn verlof bereken staat er als je 4 weken van te voren met verlof gaat en je bevalt later dat je verlof ook langer duurt dan als je eerder zou bevallen. Maar dat is toch niet zo? Dat is toch alleen als je 6 weken van te voren gaat omdat je altijd 10 weken na je bevalling hebt? Bijvoorbeeld bij deze site: Zwangerschapsverlof-calculator | WIJ.nl
Klopt zijn mijn eigen vrije uren (vakantie uren) Over hoe het zit met langer verlof ivm overtijd durf ik niet te zeggen. Vorige zwangerschap ben ik met 38.5 bevallen dus was niet aan de orde
Check de zoekfunctie op deze site maar ff die vraag is hier al veel vaker gesteld en uitgelegd. Er wordt altijd uitgegaan van de oorspronkelijke uitgangssituatie, dus start verlof tov je uitgerekende datum. Dus wanneer jij vier weken te voren met verlof gaat heb je sowieso recht op 12 weken achteraf. je hebt nl te allen tijde recht op MINIMAAL 16 weken zwangerschaps- en bevallingsverlof. Dus wanneer jij vier dagen na je uitgerekende datum bevalt... dan gaat vanaf de dag na de bevalling die 12 weken bevallingsverlof in.