help! Hoe ga ik dit volhouden. alleen maar nachtdiensten.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mamalady1988, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalady1988

2 mrt 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even in het kort mijn verhaal.

Ik werk 3 a 4 nachten in de week in een cateringbedrijf
    Wij maken lunches ontbijten voor grote bedrijven.
    Mijn werktijden verschillen maar zijn altijd s nachts.
    Ik begin meestal rond 03.00 tot zo gemiddeld 10.30

Ik heb nog een zoontje van net 4 jaar die alleen de ochtenden
    Naar school gaat. Mijn vriend brengt hem s ochtends
    Naar school en k haal hem op. Vervolgens kan ik dan niet slapen en heb de hele dag de zorg voor hem.

Nu ben ik ongeveer 7 weken zwanger maar voel nu al dat ik
    aan het einde van mijn Latijn ben. Dit ga k niet lang vol houden met zo weinig rust.
    Op het werk weten ze nog niet dat ik zwanger ben want ik
    Wil eerst de echo afwachten.

Hoe zouden jullie dit aanpakken
    Groetjes

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Pff dat is pittig!
    Ik zou toch proberen om dan om 7 uur mee naar bed te gaan, of eerder.Dat is niet gezellig, maar dat is ook maar tijdelijk.
    en evt als je zoontje uit school komt, lekker een filmpje aan zetten, zodat jij even kunt hangen op de bank.

3. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou in jouw geval nog even doorbikkelen . die moe heid komt nu op zijn top. Over een aantal weken word het als het goed is minder .

Is er een mogelijkheid om andere werktijden te krijgen in de loop van je zwangerschap?

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er zijn maar twee mogelijkheden: thuis zoveel mogelijk aanpassen en rusten. Of op je werk vertellen dat je zwanger bent en daar aanpassingen regelen.
    Ik zou eerst het eerste proberen en als dat niet meer gaat toch maar het tweede.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    #5 Rosao, 31 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2015
  6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Grappig, oude bedrijf van mij ( ook lunchpakketten enzo) heeft die tijden ook.
    Vroeger werkte we overdag, als het om hetzelfde bedrijf gaat is dat volgens mij niet meer zo, dus wisselen in tijden is niet zo makkelijk of je stopt eerder ? Als dat al te regelen valt.

kan je zoontje niet naar een oppas? Niet elke dag maar 2 keer in de week? Zodat jij kan bijtanken.
    vergis je niet ik was met 7 weken ook doodmoe, en deed niet zo heel veel.
    ben nu 23 weken en heb zolang ik een beetje normaal blijf slapen tonnen energie :)

7. Mamalady1988

2 mrt 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties en tips. Oppas is lastig ik woon in een. Andere woonplaats
    Dan mijn familie en vrienden en iedereen werkt zelf. Opas en oma s.

Idd bij dat bedrijf werk je alleen s nachts dus andere tijden word moeilijk.
    16 april heb k de eerste echo.
    Ik moet maar proberen vol te houden en zo gauw ik het verteld heb
    Een oplossing gaan zoeken.

Maar s nachts werken mag dus eigenlijk niet meer als je zwanger bent?

Groetjes

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan hij niet hele dagen naar school en dan overblijven? Dan kan jij nog slapen als je thuiskomt van je werk en hem dan 's middags ophalen. Kan je toch 3 uurtjes pakken. En 's avonds om 19:00 naar bed. Als je je werkgever inlicht en je geeft aan de nachtdiensten niet te trekken, moeten ze iets voor je regelen. Maar als ze het niet weten, kunnen ze ook niets voor je betekenen.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou, in de arbeidstijden wet staat dat je niet verplicht kunt worden tot nachtwerk, maar daar zit een maar aan.
    Arbeidstijdenwet Hier een link naar het juiste artikel, ik moest ook weer even zoeken.
    In jouw geval zou het kunnen dat je werkgever het op dat laatste gooit als er verder overdag niet gewerkt word en je dus geen ander werk kunt verrichten. Het enige wat je dan nog zou kunnen doen is je ziekmelden, je bent dan wel niet "ziek" maar wel arbeidsongeschikt. Je kunt namelijk je functie niet meer uitoefenen.

10. Mamalady1988

2 mrt 2015
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie bleu sky daar heb ik wel wat aan.

Hij is net 4 geworden vorige week en een erg gevoelig jongetje.
    Hij moet erg wennen en heeft er nog best moeite mee.
    Vandaar dat hij eerst alleen de ochtenden gaat.

11. IrisN

IrisN Niet meer actief

Hier ook nachtdiensten. Ik werk in een ziekenhuis. In onze CAO staat dat je vanaf 12 weken niet meer nachtdiensten hoeft te werken en geen overuren hoeft te draaien. Er staat in de horeca cao ook vast iets geschreven daarover. Ik moet nog twee nachtdiensten, daarna hopelijk niet meer. Het is echt een aanslag op je lichaam die diensten. Succes. Ben benieuwd of je wat wijzer bent geworden over de regels.

Deel Deze Pagina