Wij gaan volgende maand op vakantie naar Turkije, hartstikke leuk natuurlijk, heb er ook veel zin in maar nu heb ik een afspraak gemaakt voor inentingen daar, vind het wel nodig, ook met onze kleine van bijna 4 maar wat zijn die "krengen" duur zeg 200 euro voor een afspraak en inentingen, nu krijg ik en dochter ze wel weer terug van de verzekering (mijn man dus niet) maar ik vind het wel heel duur
pff dat is inderdaad wel duur, wij kunnen ze gewoon halen bij de huisarts en dat kost 28 euro per spuit,en 1 malig 45 euro voor het inspuiten( afpsraak dus) alleen wij zitten zelf in de zorg dus spuiten deden wij zelf, maar dan zijn jullie voor jullie 3en inderdaad duur uit :S maarja als het niet anders is dan is het niet anders je bent iig wel mooi weer ingeent, veel plezier op vakantie
Dat is echt heel duur. Je kunt dus eigenlijk 200 euro meer bij de vakantie optellen. Bij welke landen is dit zo? Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk naar Sardinië, maar volgens mij hoeft het daar niet.
bij turkije is het niet verplicht hoor. ik heb het nog nooit gedaan, ben dr al 8x geweest nog nooit ziek geweest..
Wij hebben een paar jaar geleden de Hep. A spuiten gehaald, maar die waren echt wel een stuk duurder dan E 28! En dat zonder consult, echt alleen de spuiten. Huisarts zet hier overigens geen inentingen, moet hier bij de GGD (of zelf, man is verpleegkundige). Aan TO: neem aan dat je ook Hep. A hebt gehaald? Als je van plan bent vaker naar een 'inentingsland' te gaan, haal dan (volgens mij binnen een jaar) nog een keer Hep. A, dan ben je jarenlang beschermd. Kost 't je niet elke keer zoveel geld. Ik heb het toen niet gedaan, omdat ik inmiddels zwanger was en we voorlopig geen plannen hebben om naar zulke landen toe te gaan, maar anders, gewoon doen. En sowieso slim om 't wel te doen, je hebt altijd verhalen van mensen die nooit ziek zijn geworden, maar de hygiëne in veel andere landen is nou eenmaal vaak slechter dan die in Nederland (de meeste inentingen zijn niet verplicht maar slechts aanbevolen). Je weet nooit wat je binnenkrijgt (één besmet ijsklontje is genoeg) en je kunt er behoorlijk ziek van worden. Dan liever E 200 aan inentingen kwijt.
Als je gewoon goed oplet met wat je eet is er niets aan de hand, eet bv geen schepijs wat je langs de straat kan kopen ( staat namelijk de hele dag in de zon ) drink geen water uit de kraan, en vermijd ijsklontjes want je weet nooit met wat voor water ze dat hebben gemaakt ... Vind die inentingen pure geldklopperij want de Hygiene hier in nederland is ook niet altijd goed ( kijk maar eens naar de Smaak Politie ) maar als we naar een centerparcs gaan halen we toch ook geen inentingen ? Nee ik persoonlijk zou het niet doen maar goed ieder voor zich
Tja, die man van de smaakpolitie staat natuurlijk ook niet bekend als de meest betrouwbare man. Binnen zijn vakgebied wordt 'ie gezien als een grote oplichter... Maar goed, ik heb teveel verhalen gehoord van mensen die wel ziek geworden zijn, dus ik haal wel gewoon m'n inentingen. Nu gaan we met de kleine voorlopig niet naar landen waar 't voor nodig is, maar zouden we wel weer gaan, dan worden ze echt wel gehaald. Ik beland liever niet in een buitenlands ziekenhuis. Stel je voor dat je in zo'n land valt en een grote wond aan je been hebt, dan heb ik toch liever m'n DTP in Nederland gehad, dan dat ik 'm daar moet krijgen. Ongeluk zit in een klein hoekje. Scheelt wel of je in een all-inclusive resort zit of dat je je echt tussen de plaatselijke bevolking begeeft. Bij het laatste is 't risico veel groter. Wij zijn meer van de cultuurreizen, dus dan kom je in minder toeristische gebieden met wat meer risico.
De meeste inentingen zijn niet verplicht, dus geldklopperij is 't niet. 't Is net hoe goed beschermd je zelf wil zijn.
vind je 200 geen geldklopperij ? nou of het nou vetplicht is of niet ik vind het absurd veel geld ..
Nou ik ben in een ziekenhuis beland in Turkije - Marmaris en geloof me het zag er daar nog schoner uit dan in het ziekenhuis hier in rotterdam, misschien heb ik puur geluk gehad met dit ziekenhuis en ik geloof ook best dat er slechte ziekenhuizen zijn maar mensen maken elkaar zo snel bang om niets... En tja dat die man van de Smaakpolitie als opplichter word gezien dat kan maar het feit blijft dat er in de keukens in Nederland ook veel meer Hygiene moet komen ...
Geldklopperij zou het pas zijn wanneer het verplicht was en dat is het voor de meeste landen niet. Toch zou ik niet graag zonder inentingen naar een land in Afrika of Zuid Amerika gaan...
Het zit 'm niet zozeer in de hygiëne in keukens. Je kunt ook té hygiënisch zijn en daardoor word je juist weer sneller ziek. Probleem is bijvoorbeeld al dat het drinkwater in veel landen gewoon besmet is en wat water inslikken is gewoon niet te voorkomen (douchen, spoelwater van groente etc. > al ga je nog zo hygiënisch te werk, als 't water al besmet is, schiet 't gewoon niet op!
ik zie dit ook als geldklopperij denk dat we daar in in mening verschillen, dat kan .. maar in bepaalde plekken in Africa ben je het verplicht
Alleen gele koorts is soms verplicht, kijk maar naar de voorschriften. Mensen denken vaak dat inentingen verplicht zijn, maar de meeste zijn dat helemaal niet. Voorbeeld: Gambia > gele koorts wordt aanbevolen en is soms verplicht, dtp aanbevolen, hep. A aanbevolen. Mozambique: gele koorts verplicht als je uít een gele koorts gebied komt, dtp aanbevolen, hep. A aanbevolen. Gele koorts vaccinatie is 10 jaar geldig en kost zo'n E 30. Valt wel mee. Je hebt 't dus zelf in de hand.