Myringitis Bullosa (oorontsteking met blaasjes) en zwemmen

Discussie in 'De lounge' gestart door tantetil, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Hallo allemaal,

Ik zet deze vraag even hier, omdat misschien jullie het zelf wel hebben gehad en niet jullie kinderen. Maar mijn dochter heeft dus deze oorontsteking met blaasjes op haar trommelvlies. Ik lees verschillende dingen over zwemmen met oorontsteking. Omdat zij ook blaasjes heeft vraag ik mij af of ze wel mag zwemmen. Wij gaan volgende week naar een subtrobisch zwembad, dus ook met glijbaan enzo. Dus als we gaan, blijft ze echt niet met haar hoofd boven water. Ik zal de dokter nog wel even bellen voor de zekerheid, maar hebben jullie hier ervaring mee?

2. Hero87

Hero87 Actief lid

23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Met een oorontsteking is het sowieso niet verstandig om te zwemmen. Wat je eventueel zou kunnen doen is bij de aphotheek of hoorwinkel vragen om universele zwemdopjes. Deze sluiten de gehoorgangen af. Op maat gemaakt zal niet mogelijk zijn ivm de ontsteking.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

absoluut niet zwemmen! oordopjes in oren is heel erg pijnlijk!

de choordamp is nu schadelijk voor de oren, en die hangt een klein stukje boven het water. ik raad je echt af om met haar te gaan zwemmen de komende weken!

4. Aylen

Aylen Niet meer actief

Inderdaad niet gaan zwemmen met oorontsteking, je doet daarniemand een plezier mee. Beter een paar weekjes wachten.

5. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    sowieso niet zwemmen met oorontsteking! Vind het persoonlijk ook zielig want de ontsteking zal er alleen maar erger van worden en het doet zoveel pijn voor die kleintjes!

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Je mag idd niet zwemmen zodra er een actieve oorontsteking is. Dan kan het alleen maar verergeren.

7. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Dank jullie wel voor de reacties.

Deel Deze Pagina