Nouja verklaar mij voor gek, maar ik kom dus niet in deze gebieden nu. Ik ga het niet opzoeken, mijn jongste pikt echt alles wat op voorbij komt waaien dus nee dank je. Ik baal er wel van hoor, want Plopsaland Coevoorden, Julianatoren en De Apelheul liggen allemaal rond dat gebied. En laten we daar nou net heen willen, maarja dat doen we dus dit jaar maar niet. Ik heb veel meningen gevraagd en sommige zeggen ach die kans is zo klein, je moet intensief contact hebben etc. Maar het merendeel zegt ik zou het niet doen. Het voelt voor mij gewoon niet prettig, dus doen we het niet.
helemaal mee eens. mijn schoonouders wonen ook in de biblebelt en dan kan je moeilijk zeggen wij komen niet meer... Maar ik ben wel minder geneigd om naar het dorp te gaan.
wat een domme opmerking die eerste zin! sorry hoor.. ik ken veel mensen die rokken dragen (vaak ook tot over de knie) die allemaal zijn ingeënt. zij doen dit juist omdat ze zich vanuit hun geloof verantwoordelijk voelen. En ik ken mensen die geen rokken tot over hun knie dragen, en die niet inenten, gewoon omdat ze die prikjes zielig/onnodig vinden, of inderdaad omdat ze er goed over nagedacht hebben en liever niet (in hun ogen troep in de lichaampjes willen spuiten.
en daarbij, is je kind goed gezond en ben je zelf niet zwanger, dan is de mazelen gewoon een normale kinderziekte waar je eerder sterker van word dan slechter.
Fijn voor-oordeel! Wij zijn ook lid van de gereformeerde gemeente, dochter is ingeent voor BMR, zoon nog niet omdat hij 12 maanden is ipv 14 maanden. Maar nu snap ik waarom mensen met een grooooooote boog om ons gezin heen lopen!
Mazelen is een normale kinderziekte voor kinderen Boven de 1 !!! Dus niet voor de nog niet ingeënte kindjes onder de 1 jaar zoals veel mensen denken. Het kan dan echt wel gevaarlijk zijn .
het zou fijn zijn als iedereen even weer zijn lange tenen wil intrekken. 1. Ik heb niks tegen mensen die om wat voor reden dan ook niet inenten. Dat is hun eigen keuzevrijheid. Helaas beinvloed die keuzevrijheid ook mijn keuzevrijheid. 2. Ik heb niks tegen mensen met een rok. Volgens mij is een rok altijd nog gewoon een rok en is een opmerking daarover niet per definitie een aanval op iemand zijn religieuze opvatting. En dat staat er ook niet maar blijkbaar worden opmerkingen per definitie negatief opgevat helaas. Ik kan onmogelijk hier wat tegen hebben ik ben zelf christelijk. 3. Ja er zijn mensen waar ik misschien nu met een boog omhoog loop. Dat is niet persoonlijk tegen die mensen maar het te maken met de (vaak) onrealistische beschermingsdrang die je als moeder kan hebben ten opzichte van je kind. Mazelen is inderdaad echt geen onschuldige kinderziekte voor bepaalde groepen. Ik vind het een gevaarlijke en een enge ziekte. En nee ik kan mijn kind niet tegen alles beschermen maar ik zal wel mijn uiterste best doen om haar zo veel mogelijk te beschermen.
Wij zijn 2 weken geleden ook op vakantie geweest naar de veluwe met een kleine van 5 maanden. Advies was gewoon te gaan. Wij hebben de kleine dorpjes wel gemeden en bij alle activiteiten die we wilden doen even nagedacht...uiteindelijk gewoon naar de Apenheul gegaan hoor...heb niet het idee dat daar nu meer besmette kindjes rondlopen dan in een ander park aangezien er mensen uit jet hele land komen. Helemaal uitsluiten kan niet maar inmiddels loop je niet alleen in de biblebelt risico...
Je kan er ook voor kiezen om dat soort uitstapjes op zondag te doen. Over het algemeen gaan mensen die uit religieuze overwegingen niet vaccineren op zondag niet naar pretparken etc vanwege de zondagsrust.