Mijn dochter is bijna 14 maanden, maar het lijkt of ze sinds 11 maanden een beetje stil staat qua ontwikkeling. Ze is sowieso laat en ging met 11 maanden kruipen. Ze trekt zich vanaf die tijd ook op aan de tafel, maar niet tot staan. Ze blijft op haar knietjes zitten. Overal om me heen hoor ik ouders met kindjes die nu zelffs al los gaan lopen. Maar mijn dochter gaat dus nog niet eens staan. Wel "loopt" ze op haar knieen achter krukjes aan Ik weet wel dat ieder kind zich in zijn eigen tempo ontwikkelt dus ik laat haar haar gang gaan. Ik push niet en stimuleer pas als ik zie dat ze er aan toe is. Maar ik begin me langzaamaan wel een beetje zorgen te maken. Is dit nou normaal of moet ik hulp inschakelen?
Ik denk dat ze het straks ineens doorheeft. Dat ze met krukjes op haar knieƫn loopt is al positief en denk dan niet dat het lang duurt voordat ze ontdekt dat ze kan gaan staan. Misschien kun je zelf oefenen door haar staand aan de tafel te zetten ofZo? Al regelen ze het normaal wel op eigen tempo en heeft ze het vast snel door
Als je je echt zorgen maakt kun je even overleggen, maar ik vind het niet zorgwekkend. Aan de hand is tussen 8 en 15 maand 'normaal' en echt los lopen met 18 maand.
Als ik haar staand neerzet zakt ze echt door haar hoeven. Wat ze wel doet is op handen en voeten staan, is dat ook een voorloper? Ziet er vet grappig uit
Door op handen en voeten te gaan staan leert ze om op te staan. Je zult zien dat ze het straks ineens door heeft. Hier staat zoontje op door op handen en voeten te gaan staan.
Mijn dreumes begint net met kruipen en een beetje staan aan de box.Ik maak me geen zorgen.Dreumes is 14 maanden.Mijn andere kinderen liepen met 1 jaar,ene laatste met anderhalf jaar pas.Dus deze zal ook wel op die leeftijd gaan lopen.
Hier was mijn dochtertje ook bezig met elf maanden met optrekken en kwam ook niet verder tot haar knietjes. Maar met 13 maanden is ze gaan staan. Geen zorgen je ziet aan je dochtertje dat ze wil, dus het is gewoon wachten tot ze het door heeft. Hier gaat ze ook op handen en voeten staan. In het zwembadje kan ze zo zich met hulp van de badring rechtop krijgen. Na een paar seconden kukelt ze op haar kont Ben je vast voorbereid Ieder kind doet het op haar eigen tempo.
Mijn zoontje is bijna 16 maanden en hij trekt zich sinds een week op tot staan aan de bank. Met 12 maanden lag hij alleen nog maar op zijn rug en kon nog niks. Ik heb toen fysio ingeschakeld en daar ben ik heel blij mee. Na 4 maanden staat hij wat nooit voor mogelijk had gehouden. Wij krijgen elke week leuke speelse oefeningen waar je zelf niet opkomt. Misschien ook iets voor jullie?