vakantie en ongesteld

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door nazli21, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij gaan de 23ste op vakantie en op die dag word ik ongesteld. Ik gebruik de pil. En ik heb gehoord dat ik mijn menstruatie kan verschuiven met de pil.

Weet iemand hoe ik dat kan doen??

2. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Eerder stoppen met de pil zodat je de 23e niet meer ongesteld bent.. Dan hou je er dus een paar over.. heb ik ook vaak zat gedaan;)
    Anders je vakantie doorslikken en daarna een weekje stoppen:D
    Ging bij mij nooit zo lekker dat doorslikken.. kreeg alsnog bloedingen..

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Geen stopweek doen maar gewoon door blijven slikken.
    Het kan zijn dat je een doorbraak bloeding krijgt maar dat hoeft niet.

Ik slik de pil altijd 3 a 4 maanden door en doe dan een stopweek

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ok dus ik kan alsnog bloedingen krijgen. domme vraag misschien maar is een doorbraakbloeding veel net als menstruatie?

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik slikte ook standaard de pil twee of drie maanden door en stopte dan een week. Nooit last gehad van een doorbraakbloeding, maar het is wel mogelijk dat je deze krijgt. Volgens mij is het dan wel veel minder dan een menstruatie.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op de gok doorslikken inderdaad, dan zie je het wel.
    Ben zelf onlangs bij de gyn geweest en stoppen hoeft tegenwoordig helemaal niet meer. Ik slik gewoon door en stop alleen als ik een bloeding krijg. Ik slik pas kort dus kan nog niet zeggen hoe dit gaat. Tot nu toe wel wat bloedingen gehad.

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik slik ook meerdere strips achter elkaar door (meestal 3 tot 3 strips) en krijg nooit een doorbraakbloeding.
    Ik zou gewoon doorslikken en als je dat vervelend vindt, dan nu je menstruatie laten komen (dus eerder stoppen met deze strip)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb 2 jaar geleden op vakantie ook gewoon doorgeslikt omdat ik anders ongesteld zou worden, maar geen doorbraakbloeding gehad.

9. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik slikte de pil vroeger altijd 6 maanden door..nooit een doorbraakbloeding gehad.
    Ik zou hem dus gewoon doorslikken, dus geen stopweek inlassen maar een nieuwe strip pakken en mee beginnen

10. me83

me83 Niet meer actief

ik slikte ook altijd een paar maanden door.. je ongi is meer voor je eigen gerusstelling.. dus niet het schoonmaken van je baarmoeder want zonder ei is dit dus ook niet nodig.. je kan de pil zolang doorslikken als je wilt.. ja dus ook een jaar als jij dat wilt.. zelf heb ik nooit doorbraakbloedingen gehad...tis een gokje dus neem wel wat tampons ofzo mee op vakantie.

mocht je wel een doorbraakbloeding krijgen kan je als je terug bent van vakantie even met de huisarts bespreken of je een andere pil wilt als je wel wilt blijven doorslikken..

fijne vakantie!

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik ga wel doorslikken, als ik dan toch bloeding krijg neem ik tampons mee. Maar ik heb nog nooit van mijn leven tampon gebruikt:). Dus weet ik niet hoe ik het moet gebruiken. Ben bang dat ie in me blijft en moeilijk eruit krijg:).

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nee joh dat gebeurd niet haha. Zorgen dat je het touwtje eruit blijft houden als je de tampon inbrengt.

En lukt het niet om de tampon in te brengen dan moet je het even liggend doen. Mij lukte het vroeger ook niet maar liggend wel.

En je hebt ook tampons met inbrenghuls, dat gaat volgens mij wat makkelijker.

Fijne vakantie alvast!!!

Deel Deze Pagina