Wie eet er ook lactose vrij?

Discussie in 'De lounge' gestart door serena15, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. serena15

serena15 Bekend lid

1 okt 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochter moet sinds kort lactose vrij eten.

Maar ik vind het knap lastig, ik kan dus wel wat ervaringen en tips van andere mensen gebruiken
    Vandaar deze oproep

Ik hoor graag van jullie

2. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Op zich is het niet zo heel moeilijk. Vers eten klaarmaken, dat is wel belangrijk, elders zit vaak wel wat in wat lactose bevat. Er is ook veel lactose vrije melk/yoghurt te vinden zodat je de recepten dus gewoon kunt aanhouden. Gebruik voor standaard recepten geen sojamelk, dat smaakt anders/raar.

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Onze dochter mag ook geen melk. Dus kreeg volgens soja producten waar ze nu soja allergie opbouwt. Wij gebruiken ricemelk. Voor pannenkoeken bijvoorbeeld. Heb je specifieke vragen? Op zich is veel te vinden.

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    #4 MoniekJ, 22 jun 2015
    Laatst bewerkt: 22 jun 2015
    De albert heijn, jumbo, lidl en emte hebben een aantal lactosevrije koemelkproducten. Kom uit brabant, dus weet niet wat het assortiment hier in is bij supermarkten in andere provincies ;) .
    Staan vaak bij de soja en is even zoeken. Ligt er natuurlijk aan bij welke winkel je precies gaat.

Rijstmelk inderdaad, geloof dat geitenmelk ook getolereerd wordt. Lactosevrije producten smaken stuk zoeter, is even wennen. Maar ze hebben toetjes, slagroom, kwark, melk, boter, (smeer)kaas.
    Nederlandse kazen, met name de harde kazen zijn sowieso lactosevrij. De meeste broden ook, broodjes daarintegen even controleren. Controleer voor de zekerheid dan wel op weipoeder of melk ingredienten. Weipoeder vestaat voor groot deel uit lactose.

Ik eet nu 7 jaar lactosevrij, sinds mn 15e. Nouja dat is de bedoeling. Softijsje of een tompoesje blijven te verleidelijk ;)

Maar ik gebruik veel lactosevrije koemelkproducten. Soja stuk minder omdat ik die smaak niet geweldig vind. En heel veel zelf maken. Yoghurt ijsjes met fruit maak ik zelf mbv een blender.

MinusL is een merk wat een groot lactosevrij assortiment heeft, via de site te bestellen. Als je in de buurt van duitsland bent, ga daar eens shoppen. Daar zijn ze al veel verder met lactosevrije producten.

5. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Vooral veel etiketten lezen (en blijven lezen ... Er wijzigt nog wel eens wat in de ingrediënten)
    Jumbo, Aldi en AH hebben aardig wat.
    Voor verjaardagen, Maitre Paul appeltaart (wel even in de oven doen, is ie lekkerder), Coop schijnt ook lactose vrij gebak te hebben. Naturel chips, sommige soorten worst.
    Jumbo of Coop heeft ook lactose vrij brood.
    Minusel (schrijf ik het goed??) Producten
    Campina heeft geloof ik verse lactose vrije melk

Weet niet in welke hoek je voornamelijk tips zoekt?

6. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ik ben bijna 4 weken geleden geopereerd en kan vanaf 2 dagen na ok. Geen lactose meer verdragen.

Ik ben ook erg zoekende soja heeft in het verleden mijn schildklier op tilt gebracht heb nu extra calcium tabletten lactose vrij gaat ook nog niet super.

Ik lees mee

7. kersenflap

De minus l producten vind ik trouwens zo Vreselijk zoet ik werd er heel erg misselijk van.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Wat is dat Minus L?

Onze dochter eet koemelk (lactose) en soja vrij.
    Goed te doen.
    Heb je specifieke vragen?
    Zij lust graag noten en drinkt amandelmelk en eet af en toe een calciumbeertje ;)

9. kersenflap

Minus l is een merk dat lactose vrije melkproducten heeft.

Ik heb zelf een noten allergieën dan beperkt het alweer flink.

En eigenlijk zit lactose in heel veel ptoducten

10. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    O ja, ik heb ook wel eens bij een supermarkt (of het nu Jumbo of C1000 was?) een lijst met lactose vrije producten opgevraagd via de website!

Deel Deze Pagina