Hoi, Over 2 weken ga ik heerlijk op vakantie naar Italie. Ik wil goed voorbereid zijn over wat ik wel en niet mag eten. In nederland worden pizza's bijna nooit gemaakt van rauwmelkse kaas, in italie kan dit natuurlijk wel zo zijn. Nu heb ik gehoord dat als een pizza van rauwmelkse kaas is gemaakt, dat je dit dan toch mag eten omdat het nog goed verhit wordt in de oven. Klopt dit? Of moet ik het elke x goed navragen en bij twijfel niet eten? En hoe zit het precies met salami en soortgelijke worsten op pizza, mag dat wel of niet? En tot slot, heb ik ook gehoord dat je beter geen italiaans schepijs kan eten vanwege listeria en rauwe eieren, klopt dit? En als ik eten kook, kan ik dit dan het beste doen met water uit een fles of mag dat wel water uit de kraan zijn. Ik heb er totaal geen problemen mee om bovenstaande zaken niet te eten (er is nog genoeg ander lekkers!!), maar anderzijds zou het wel zonde zijn als je jezelf van alles ontzegd terwijl het niet nodig is. Vandaar mijn vragen!! Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!!
Hallo Vraag. Goed vooruitzicht Italie. Kazen gemaakt van rauwe melk mag je niet hebben. Als de kaas goed verhit is, dat gebeurd in de oven mag je de kaas eten. Dus geniet van de pizza. Ook de salami enzo mag je lekker eten. Als je het water uit de kraan kan drinken mag je er ook in koken. Let inderdaad om met ijs. Als het goed bevroren is en goed bewaard mag het. Fijne vakantie. Groetjes Ineke.