http://www.nytimes.com/2016/08/19/science/new-cluster-of-zika-cases-is-reported-in-miami-beach.html?smid=nytcore-ipad-share&smprod=nytcore-ipad Dit stond gisteren in de krant... Het zika gebied wordt steeds groter daar, dus ik zou het vermijden als ik jou was.
Als je besluit om naar florida te gaan en je word besmet met zika (soms heb je hier geen klachten van) mag je een half jaar na terugkomst niet zwanger worden (of na besmetting) als je zwanger bent word deet afgeraden en daarnaast 100%deet ... in Amerika ze hebben een hoop maar deet bijt door plastic heen dus lijkt me niet ... daarnaast ben je met 30% net zo goed beschermd als met 50% ... vanaf 30 procent is de bescherming op zn sterkst je moet ook nadenken hoe je het doet als je terug bent van vakantie ... zika is namelijk ook seksueel overdraagbaar dus je moet als je terug komt nog 6 maanden beschermt vrijen
Misschien eerst even onderzoek doen voordat je iets roept 😁. Volgens de site van het RIVM is er zika in Thailand en nog een aantal Aziatische landen. Zie hier: Landen waar het zikavirus voorkomt - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
dat dus! sterker nog, toen wij wilde boeken was het nog een paar gevallen in de afgelopen half jaar (overigens komt zika standaard voor in thailand, indonesië enz. maar veel mensen zijn daar resistent ). Maar inmiddels zijn het aantal gevallen van zika flink opgelopen daar en wordt het ook als hotspot gezien. Dus toch maar niet gegaan...
Ze adviseren tot twee maanden na thuiskomst beschermt te vrijen Zikavirus en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu