Wij willen graag volgend jaar naar Tenerife, Gran Canaria of Cyprus en dan eventueel ook snorkelen. Afhankelijk van wanneer we gaan is onze dochter dan 8,5 of net 9. Ze heeft zwemdiploma A en B, maar is klein van stuk. Ze weegt nu 21 kilo en is 1.23. Ik weet niet of er ook een minimale lengte aangebonden zit? Heeft iemand ervaring met snorkelen met kinderen?
Mijn jongste snorkelde al voor hij een diploma had. We hadden van de maskers die heel je gezicht bedekken en hij wilde dat ook wel eens proberen. Hij had wel bandjes om maar het lukt hem om plat te liggen met zijn gezicht in het water. Hij vond het erg leuk.
Deze maskers zijn geweldig Wij zijn gek op snorkelen Momenteel weer in Thailand en de maskers mee. Beste koop ooit. Mijn kinderen zijn nu 13+ maar we gebruiken ze al jaren. Makkelijk in gebruik en niet spannend omdat je niks in je mond hoeft te doen en gewoon door je neus of je mond kan ademen Kortom, echte een aanrader
Mijn dochter van 6 snorkelt nu al met een normale snorkel. We doen haar nog wel een zwemvest om voor een beter drijfvermogen. Puur omdat ze het fijn vindt want verder zwemt ze zonder drijfmiddelen.
Mijn zoon is net 7 en experimenteert in het zwembad met snorkel en duikbril. Laat haar van te voren wennen en oefenen, dan moet het vast goed gaan op vakantie! Ik ga volgend jaar ook op zoek naar een goede snorkelbestemming nu hij er al mee overweg lijkt te kunnen!
En kreeg je dat drijfvest te leen van de organisatie van de excursie of moest je die zelf bij hebben?
Zie net dat ze alleen in de winkel af te halen zijn. Van de week even langs gaan dan. Het is wel leuk al ze nu in het opblaaszwambadje al wat kan "oefenen".
Hier snorkelde dochter van 6 jaar mee in de zee. Ze heeft geen zwemdiploma maar zwom gewoon met ons mee. Ze vond het super leuk. We hadden de maskers van decathlon.
Hier met 4 jaar voor het eerst gesnorkeld. Full face masker op, zwembandjes om en gaan. De zwemvinnen lieten we achterwege. We waren destijds op Bonaire, daar hoef je niet ver het water in om wat te zien. Laatste keer snorkelen was met 8 jaar, toen ging hij al best hele stukken mee en wat verder het water op.
M'n dochter heeft vorig jaar gesnorkeld toen was ze net 8 met een masker Ze vond het geweldig De oudste van 11 komt het water niet meer uit en is de hele dag in de zee te vinden De jongste van 5 nog niet maar we gaan aankomende week op vakantie even kijken of ze het leuk vind
Als je echt een snorkelexcursie gaat doen met een boot is het wel heel anders dan wanneer je vanaf het strand zelf snorkelt. Dan ga je echt naar diep water en moet je in het diepe water springen en kun je last hebben van “dieptevrees” als je ineens die diepe zee onder je ziet. Wij hebben daarom met onze kinderen alleen zelf vanaf het strand gesnorkeld. Als je echt naar een snorkel bestemming gaat kun je vaak ook voor een klein bedrag een goede snorkel huren.
Als je echt een snorkelexcursie gaat doen met een boot is het wel heel anders dan wanneer je vanaf het strand zelf snorkelt. Dan ga je echt naar diep water en moet je in het diepe water springen en kun je last hebben van “dieptevrees” als je ineens die diepe zee onder je ziet. Wij hebben daarom met onze kinderen alleen zelf vanaf het strand gesnorkeld. Als je echt naar een snorkel bestemming gaat kun je vaak ook voor een klein bedrag een goede snorkel huren.
Ja dat lijkt me dus wel heel "eng/spannend". Zou je bij Tenerife al vanaf het strand kunnen snorkelen?
Ja hoor Wij doen het altijd vanaf het strand Zolang de zee rustig is zou ik in de buurt van rotsen lekker snorkelen Even Googlen kan ook waar de mooiste plekken zijn
Mijn zoon heeft met deze (wel een blauwe natuurlijk )ook gesnorkeld op Aruba afgelopen februari. Hij was toen net 9. Ging perfect.
Ik weet het niet specifiek voor Tenerife, maar over het algemeen is het we beter snorkelen een stukje vanaf de kust als daar een rif is ofzo. De branding zorgt vaak voor minder leven rond het strand. Maar goed, ik heb vanaf een boot dus met kinderen nooit gedaan, omdat mijn oudste erg hoogte- en ook dieptevrees heeft en dat soort excursies vaak best wel duur zijn. En dan is het zonde als je de hele tijd met een angstig kind bezig bent en er zelf ook niet van kan genieten. Maar als ergens rotsen zijn vanaf het strand is er vaak toch wel wat te zien wat voor kinderen ook best leuk is. Wel waterschoenen aan dan, en oppassen voor golven want rotsen kunnen ook voor lelijke verwondingen zorgen als een golf je er tegenaan beukt.
Op Tenerife niet gesnorkelt, maar wel gedoken. Vanaf het strand het water in. We kwamen vrij ondiep schildpadden tegen. Met een snorkel kun je ze ook vast spotten.