Onze bruine labrador van 7 maanden is cum laude geslaagd! Hij moest 2x examen gedrag & gehoorzaamheid doen en twee keer over allemaal 10-en. Zijn echt supertrots op hem.
Zooo wat goed zeg! Stomme vraag misschien hoor, maar: Doet hij die examens omdat jullie dat willen, of word hij opgeleid als geleide hond?
Wauw, geweldig zeg! Heerlijk, een opgevoede labrador. Wij waren pas met onze hond (niet met onze lab overigens) bij de dierenarts voor HD-foto's. Kwam een echtpaar binnen met een volwassen choco-lab en een choco-pup. Meneer werd binnengesleurd door de volwassen lab. Mw. door de pup. Zij ging zitten, wikkelde de riem drie keer om haar voet en pas toen bleef de pup (echt hooguit 12 weken) op z'n plaats. Pfff, wat een doffe ellende is dat zeg. En jouw hond slaagt zo maar even met allemaal 10-en! Super. Terecht trots. En wat zul je er een plezier van/mee hebben.
super heey! Ik vind het erg goed dat mensen naar cursus gaan met honden. en dan ook nog met allemaal 10-en slagen? helemaal fantastisch!
@ Jolanda Wij doen de cursus voor ons zelf maar ook voor de hond. Het zijn net kleine kinderen en behoren dus te weten wat wel en niet mag. Wij leren daar op de cursus hoe mee om te gaan. Daarbij vind onze kanjer het geweldig. (manlief trouwens ook) @ Pendrag Dat wilden wij dus niet dat de hond met ons aan het wandelen is(riem strak), maar juist andersom. Of dat hij steeds in de berm aan het trekken is. Nu kan ik echt relax met hem lopen en tegelijk mijn twee kids meenemen. Hij is onderdanig aan ons en onze twee kleine meiden. en het is echt zo'n feest om hem er ook bij te hebben. Natuurlijk heeft hij zijn ondeugende streken, maar wie heeft dat niet Zijn nu bezig met de vervolgcursus. Hier leert hij ook op verre afstand zonder riem te gehoorzamen. Kwebbel
[quote="kwebbeltje]Nu kan ik echt relax met hem lopen en tegelijk mijn twee kids meenemen.[/quote] En dan is het pas echt genieten! Heerlijk met je hele gezinnetje.
Zo leuk hoor, ben bang dat wij daar ook nog aan moeten geloven, maar zal nu wel een stuk moeilijker worden met een hondje van anderhalf jaar. Wel ideaal als je hond zo goed naar je luistert, heerlijk lijkt mij dat. Ik kon niet veel met haar doen tijdens mijn zwangerschap, en het beestje wist dat dondersgoed, en daar hebben we nu last van. Dan zijn zulke examens wel een uitkomst denk ik!
Wow goed hoor Gefeliciteerd.. Mooie hond @Jolanda..hadden wij hier dus ook..we hebben twee labradors, de jongste is nu ook anderhalf en die heb ik een beetje verpest toen ik ziek zwak en misselijk was tijdens zwangerschap Ik was veelste makkelijk en daar heeft ze flink van geprofiteerd..nu gaat het luisteren iets beter, maar echt streng zijn lukt me nog niet hoor haha..ze kunnen zo aandoenlijk kijken he
Als jullie willen (en er tijd voor weten vrij te maken) is het nooit te laat. Je krijgt er echt zoveel voor terug. Het zal best wat moeilijker gaan dan als je met een pup gaat, maar aan de andere kant hoeveel jaar heb je er dan nog plezier van. Heel wat jaartjes toch. Kwebbel
Wow goed hoor! Gefeliciteerd. Wij hebben 2 Jack Russels die vroeger goed luisterede, maar dat hebben we zelf laten versloffen. (door omstandigheden hebben ze een jaar bij mijn schoonouders gewoont, daar zijn ze vreselijk verwent) Ik probeer het nu wel op te pakken, maar ze zijn inmiddels 8.5 ja dan gaat het niet meer vanzelf hoor. En ze kijken je altijd zo aan met die smeltoogjes.... Moeilijk nee zeggen dan!
Idd is natuurlijk nooit te laat en labradors zijn over het algemeen leergierig..ga wel is ff rondspeuren waar ze hier cursus geven Thanx kwebbeltje voor je tip
Wij zijn ook nog met een hond van 6 op cursus geweest. En die slaagde ook met vlag en wimpel. Niet allemaal 10-en maar goed genoeg om er veel plezier van te hebben. Het kan echt altijd nog. Zeker als je een hondenschool zoekt waar ze werken met positieve beloning en negeren. Dan kan iedere hond veel leren.
Even uit nieuwschierigheid.... ik zie dat je in Duitsland woont, de cursus neem ik aan in het Duits? Spraken jullie al in het Duits met hem?