Tja de belastingdienst weet wel hoe ze het aanpakken.. het is dus altijd minder dan een maandloon omdat ze het zwaarder belasten. Mijn vriend krijgt het deze maand en ik in juni.
het is dus waarschijnlijk bruto iets minder dan je maandloon bruto! maar als ik dat bereken klopt mijn vakantiegeld ook niet! grr zal ff netjes mijn loonstrookje afwachten
Nou, je bent niet hebbrig geweest hoor. Ik dacht namelijk ook iets meer te krijgen dan 660 euro. Op mijn loonstroken stond 1200 euro ( bruto dan ) maar moet je nagaan dat de helft er gewoon af gaat. En een zeer groot deel voor die stomme belasting is. Ik vind het maar belachelijk. Ik moest terugbetalen uit 2005 dus de belasting heeft vorige week net 1300 euro van mij gekregen. De belasting krijgt hun deel makkelijk. Weet je, als ze moeten hebben zijn ze er als de haasjes bij en moeten zij betalen kun je maanden wachten. Ik HAAT de belastingdienst.
haha, ik ben ook niet echt fan van de belastingdiest, maar ik ben wel altijd blij als ik de kinderopvangtoeslag ontvang. Het is idd meestal 8% van je jaarsalaris en dat deel ik door 2, zit je vaak wel rond het goede bedrag. Mijn vriend en ik hebben allebei net een nieuwe baan, dus das wel jammer dit jaar.
Maarre, als je een nieuwe baan hebt, dat maakt toch niks uit? Je vakantiegeld heb je dan gewoon gekregen bij je laatste loonuitbetaling van je vorige werkgever. Moet je natuurlijk wel de discipline hebben om dat apart te zetten, maar 'weg' is het geld niet!
Nou vakantiegeld is toch een maandsalaris. Mijn chef was zo handig om in januari teveel uit te betalen, dus dat is nu verekend, dus ik geloof dat ik deze keer 30 euro extra had. Heb het dus in januari al gehad. Handige Harry he.
ik heb 1688 euro vakantiegeld, netto wel te verstaan. 2300 euro bruto. Tis geloof ik iets van 8% van je bruto jaarloon. Dus bijna een heel maandsalaris.
hoi hoi je vakantie geld kun je uit rekenen door je kale loon bruto zonder overuren enz te nemen dit keer 12/13 (lig er aan hoe je word uit betaald) dit doe je keer 0.08 en dan keer 58 het getal wat hier uit komt is je netto vakantiegeld er gaat namelijk 42%naar meneer belasting maarja het is mooi genomen wij hebben ongveer 2500 euro extra komt mooi uit nu
@minke: dit is mijn vriend zijn 1e baan, dus in dit geval heeft hij nooit eerder vakantiegeld gehad. Bij mij heb je op zich gelijk, alleen kregen we bij mijn vorige werkgever het jaar vooruit, dus heb ik afgelopen mei al gehad zeg maar, dat is nu wel op.
Dus onderaan het loonstrookje van mijn man staat: Gereserveerd vakantiegeld: ...... (Dit staat er dus elke maand) Dus als ik van dat laatste bedrag op de loonstrook 42 % afhaal heb ik zn netto vak. geld? ? ?
Beste Female, Je moet even kijken naar het percentage bijzonder tarief dat op de strook van je man staat. Waarschijnlijk staat er of 33,65%, 41,85%, 42% of 52%. Dit is het percentage dat maximaal afgehaald wordt van het opgebouwde vakantiegeld. Succes! Groetjes, Josien
Hier had hubbie 2500 euro en ik 800 euro...tja, ik werk maar 2 dagen! Mooi meegenomen hoor. Heb het meteen naar de spaarrekening gezet. Weet ik zeker dat we voor de vakante nog wat over hebben...
Ik baal ook als een stekker zeg! Eerder was het wel bijna net zoveel als mijn maandsalaris. Ik weet niet precies hoeveel het is, want ik heb ook ouderschapsverlof nu en weet niet precies wat ik per maand krijg, maar dat het veel minder is dan verwacht weet ik wel! Flink balen, want we hadden het hard nodig...
Hier moest ik ook even slikken. Ik krijg bruto 8,5% ipv 8% vak geld. (dus ruim een bruto maandsalaris) Helaas viel ik in een hoge belastingschaal en bleef er 2/3 over in vergelijking met mijn netto maandloon. Gelukkig viel dat van manlief ontzettend mee. Die kreeg vroeger altijd vakantiebonnen, maar dat is nu omgezet naar een soort dubbel netto constructie. Daar kwam dus bijna 3500 euro netto binnen. Ach, het wordt hier allemaal weer in het huis gestoken. (badkamer, tuin)
Ja, ik had het donderdag gekregen (van mezelf, want ik maak de lonen over ) maar bij mij was het 3/4 netto maandloon. Wel lekker maar alles gaat meteen naar de bruiloft.
sow sow wat staan hier voorbedragen! 3500 euro vakantie geld! goeie genade.... ^ *anniek vraagt zich meteen af; wat doe ik toch fout {ofjah wij!}*
Wij hebben samen ruim 3300 netto vakantiegeld ontvangen Ik had niet op zoveel gerekend, dus ben superblij! Nu kunnen we op vakantie lekker gaan shoppen voor onze beeb