Pijnlijke eierstokken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jipje84, 9 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Bij deze even een vraag aan jullie. Heb nu sinds 1.5 week (dag van de punctie) al last van mijn eierstok (vooral aan 1 kant). Tijdens tp ook wel genoemd. Toen werd er aangegeven dat dat zou komen door de hoeveel opgezette eierstokken. Ik neem toch aan dat dat inmiddels wel over zou zijn?

Iemand ervaring?

2. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    Belgiƫ
    Bij de ene duurt dat langer dan bij de andere. Mijn eierstokken (nu 7 dagen na de punctie) doen geen pijn meer, maar zijn nog wel vergroot. Had je veel follikels?

3. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    11 stuks had ik...

Dit is inmiddels onze vierde poging maar dit is de eerste keer dat ik er zoveel last van heb.

4. Bijtje81

Bijtje81 Actief lid

14 mei 2014
    100
    23
    18
    Hoi jipje84,

Ik had vroege overstimulatie (37 folikels). 21-7 punctie gehad, 24-7 terugplaatsing. Omdat het allemaal erg pijnlijk bleef op 2-8 teruggegaan. Ik had vocht in mijn buikholte en eierstokken gegroeid tot 6 cm. Ze keken er niet raar van op. Omdat mijn bloed goed was hoefde ik niet te worden opgenomen. Lange tijd bleef ik last houden van mijn buik. 5-8 had ik een positieve bloedtest en dus zwanger.
    30-8 op de eerste echo bleek dat mijn eierstokken gegroeid waren tot 11 cm. Dit door de productie van hormonen. Ik heb nog last, maar het neemt wel af. Vooral bij volle darmen, veel inspanning of s'nachts draaien in bed. Van de gyn. mag ik niet sporten, zwaar tillen o.i.d. 19-9 weer een echo, ben benieuwd of ze dan geslonken zijn.

Doe maar rustig aan, je kunt er nog best wat last van hebben.

5. Halfom

Halfom Lid

8 nov 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jipje84,

Bij ons is de 3e poging voor een 2e kindje vorige maand helaas mislukt, en sinds de punctie (op 3 augustus), heb ik nog steeds last van de eierstok van waar de 5 eicellen zijn gehaald. Vorige week hebben we een evaluatiegesprek met de arts gehad en deze gaf aan dat dit heel normaal was bij een beweeglijke en diepliggende eierstok zoals de mijne.

Zelf vond ik dat vreemd omdat ik dat bij de 4 eerdere puncties niet zo erg had gehad, maar iedere keer is natuurlijk anders. De pijn zou uiteindelijk steeds minder moeten worden, maar het kan nog een tijdje duren. Overigens is het nu al minder als een maand geleden hoor.
    Hoop houden, en hopelijk mag je snel een positieve test tegemoet zien!

Deel Deze Pagina