eind april gaan m'n man en ik een weekendje naar Antwerpen (hij weet dit alleen nog niet). Hebben jullie nog tips voor leuke restaurantjes of andere leuke dingen daar behalve shoppen 😊
Ik zou in ieder geval het station binnenlopen, wat een prachtig gebouw! En verder de vogelmarkt op zondag.
In de stad zit op een plein een heel klein friettenten echt heel klein maar die hebben de lekkerste frietjes die ik ooit gegeten heb!!! Weet niet hoe die heet en welke straat maar het is beetje einde van het centrum op een plein met meerdere restaurants enzo. Hoop dat je het vind want is het zeker waard!!
Als je van station richting binnenstad loopt, heb je aan de linkerkant een promenade (wel eerst de kruizing over, anders zit je bij oa de mediamarkt etc, dus niet die). Die promenade is al de moeite waard, maar daar zit ook Neuhaus chocolade. Die hebben echt heerlijke chocola! Verder kun je een Belgische bierbar niet overslaan. Ik heb veel collega's uit die omgeving, dus als je concreet kunt aangeven wat je zoekt/leuk vindt, kan ik wel navragen waar je het beste kunt zijn.
Shoppen op de meir. Terrasje pakken op de grote markt. Rubenshuis is zeker een aanrader. Vogeltjesmarkt zou ik persoonlijk niet doen is tegenwoordig niet veel meer dan een normale markt. Stadspark heeft op bepaalde zondagen een tweede hands markt is heel leuk om daar naar toe te gaan. ZOO en aquatopia niet de moeite waard. Zoo zijn ze aan het verbouwen en aquatopia is wel mooi maar klein ben je zo door heen. Overigens op zondag zijn in het centrum vrijwel alle winkels dicht
Oooh ik zat ook al stiekem naar Antwerpen te kijken voor een weekendje weg dus ik heb al wat dingetjes om te zien of doen verzameld Ik zou graag in het Park Inn by Radisson slapen, een eco hotel. En verder wil ik dolgraag naar de wijk 't Zuid en 's avonds naar het Zuiderterras. Ook op de to-visit-list: het MAS (Museum aan de Stroom) en dan ook zeker het dakterras, de plantentuin in de Theaterbuurt, Het Begijnhof (een schattig hofje met Middeleeuwse huisjes) en de Schelde, om even uit te waaien en lekker te wandelen. Ik wil graag lunchen bij Péruche, Tartine en/of Koffieklap, rondneuzen in Het Felix Pakhuis en daar ook eten in het restaurant. En een keer eten in De 7 Schaken (stoofvlees en echte Vlaamse friet) of Pasta Hippo Vino. En ons aan chocolade vergapen bij de chocolaterie in het Paleis op de Meir. En ik zou ook gewoon gaan voor de wat meer toeristische plekken zoals het waanzinnige Centraal Station (waar we toch al door komen), het Fotomuseum en het Vlaams Tram- en Autobusmuseum, de Grote Markt en de Zoo. Allemaal tips die ik al heb opgedaan, hopelijk heb jij er nog wat aan