Disneyland California: kaarten voor Disneypark of alle parken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door humptydumpty, 14 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij zitten van de zomer een tijdje in california en willen een dag of 4 a 5 naar Disney. Ik zit nu even naar kaarten te kijken en zie dat ze kaarten voor het "gewone park" hebben, maar ook zogenaamd parkhobber tickets, waarbij je ook naar de andere parken kan. Zoals ik nu kan zien zit daar een meer typsch pretpark bij en ik weet niet helemaal of dat de moeite waard is met een kleuter van 5 (en een dreumes, maar voor de dreumes van bijna 2 is natuurlijk weinig echt de moeite waard ;)). Heeft iemand ervaring? Hadden die park-hob kaarten meerwaarde voor jullie of zou je alleen Disney aanraden?
    Heeft iemand nog andere tips over het soort kaartjes etc? We zijn er nog nooit geweest. :)

2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.116
    12.096
    113
    Als je op allesamerika.nl kijkt is er een forum waar heel veel ervaringsdeskundigen zijn op het gebied van alles is Amerika en dus ook de disneyparken. Ik zou daar je vraag even stellen. Daar zijn ook vaak kortingscodes bekend, zo had ik veel goedkoper dan normaal kaartjes voor seaworld gekocht (maar was in Florida, in Californië hebben we geen pretparken bezocht) je hebt soms ook dat je aan het einde van de dag bij vertrek een gratis toegangspas krijgt voor de volgende dag.

Wel super leuk, Californië! Alcatraz, Carmel, Yosemete NP, allemaal aanraders!

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het parkhopper is idd voor California Adventureland wat naast Disney ligt. Met een gewoon kaartje kun je ook kiezen of je naar Disney gaat of naar California Adventureland (je gaat na de kassa links of rechts :) ). Ik vond CA toch wat meer voor oudere kinderen idd. Wij gingen toen met onze zoon die toen 4/5 was en hebben toen voor Disney gekozen. We zijn een dag geweest en hebben toch wel veel gezien. Voor hem was er veel te doen. Als je meerdere dagen gaat, is een parkhopper misschien juist wel leuk, want ik denk dat 4/5 dagen alleen Disney een beetje veel van het goede is :). Het is wel groot, maar ook niet enorm oid.

Wat wij toen ook heel leuk vonden is legoland California. Ook een pretpark, maar er is heel veel voor kleinere kinderen. Is niet heel ver van los angeles af. En vlak bij legoland heb je het San Diego Safaripark, ook superleuk (is niet in San Diego, maar wel onderdeel van de San Diego Zoo organisatie). In Monterey vonden we het aquarium erg leuk, niet heel groot oid maar wel mooi om te zien. En Monterey is ook een heel leuk stadje.

4. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    @Dubbelgeluk: ah, thanks voor de tip. Ik ga eens kijken daar!

@Rosao: Ja, het is inderdaad best lang voor Disney alleen, daarom twijfelde ik toch een beetje. Misschien moeten we het dan gewoon één dag proberen. We zitten namelijk ivm een congres van mn man wel echt 5 dagen in Disney. Legoland klinkt ook leuk! Wilde altijd al een keer naar Legoland in Denemarken, maar dat kan dan kennelijk ook gewoon daar. Ik ga eens kijken! We huren toch een autootje, dus zijn flexibel.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
  6. veense

veense Niet meer actief

Wij hebben ons 5 dagen erg goed vermaakt in Disneyland, hadden wel een 7-jarige bij ons die gerust alleen in de Californian Screamin' ging ;)
    Parkhopper vonden wij wel handig, dan kon je bv ontbijten met figuren in het ene park, en daarna attracties in het andere park doen. In Adventure zit trouwens de attractie vd kleine zeemeermin, erg leuk voor kleine meisjes. Op hun site kun je een lijst van attracties bekijken, ook met minimale lengtes er bij.
    Wij zaten in een hotel er recht tegenover: Tropicana Inn & Suites, erg goed bevallen. Er naast zit een leuk en erg goedkoop restaurantje: Captain Kids. Daar heeft dochter het nu na 2 jaar nog over...

7. humptydumpty

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ah, kijk dit is cruciale info voor ons. Laat mn dochter nou net helemaal verslaafd zijn aan Ariel en alles wat met Ariel te maken heeft :). Daar moeten wij dan zeker ook een keer naartoe!

@Rosoa: Ah, leuk! Dat klinkt goed te doen met de auto. Denk dat we zeker wel even naar Legoland gaan en misschien ook naar het safaripark- hoewel de jongste daar misschien nog wat klein voor is (houdt niet zo van in de auto zitten en wil er dan ongetwijfeld uit, wat vast niet zo handig is...).

Het is inderdaad wel een leuke plek voor een congres, in ieder geval voor mensen met kinderen ;). De jonge mensen zonder kinderen klagen nu al dat daar op Disney na zo weinig voor hen te beleven valt, haha.

We zitten trouwens in het Disneyland hotel. Volgens de website komen daar ook van die Disneyfiguren bij het ontbijt. Denk dat mn dochter helemaal wild wordt als ze een "echte" Disneyprinces aan de ontbijttafel ziet. Ze zei dat als ze Ariel, Anna of Elsa zou zien ze hen gelijk om hun nek zou vliegen en nooit meer los zou laten :). Ben benieuwd, haha!

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het safaripark is gelukkig niet met de auto! Je kunt binnen wel verschillende tours doen, maar veel is gewoon rondlopen. En er is veel speelgelegenheid. Echt heel leuk :)

9. veense

veense Niet meer actief

In datzelfde park zit Ariels grotto. Een restaurant waar je kunt ontbijten, lunchen of dineren. Er komen dan 5 a 6 prinsessen bij je aan tafel om je te begroeten en een praatje met je te maken. Echt superleuk! Niet goedkoop, maar wel lekker en je gaat wel gegarandeerd met Ariel op de professionele foto.

Deel Deze Pagina