Turkije

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door talia, 26 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    hallo allemaal mijn man en ik wilde graag deze zomer naar turlijke gaan op vakantie voor 3 weken maar ik vroeg me af of dat wel een goed idee is om ons kleintje zo snel al mee te nemen hij zal dan 6maanden zijn.
    ik heb vooral bang voor de warmte voor hem.
    wat zouden jullie doen?

    groetjes Talia
     
  2. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik zou het gewoon doen!
    De ouders van mijn man komen uit Marokko en normaal gaan we elke zomer erna toe, deze zomer slaan we even over, omdat de kleine dan geboren wordt.
    De broer van mijn man gaat wel 3,5 weken met zijn vrouw en de kleine die dan 10 maanden is.
    Je kan natuurlijk niet op het strand gaan liggen bakken met zo'n kleintje, maar in de schaduw is het goed te doen!
    En je hebt hele leuke dingen voor op het hoofd van je kleintje, kijk maar eens bij h&m, van die doekjes!! Die had mijn schoonzusje ook gekocht voor in Marokko!
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik zou het ook gewoon doen. Inderdaad zorgen dat je schaduw en verkoeling in de buurt hebt en in een hygienische omgeving bent. Heerlijk toch!

    Ik ben met mijn ouders van jongs af aan altijd naar Zuid-Frankrijk/Spanje geweest. Heb daar mijn eerste verjaardag zelfs gevierd (ben midden in de zomer jarig). Naar mijn moeder zegt was het altijd goed te doen.

    Pim
     
  4. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik denk dat we er dan toch maar voor gaan want we kijken al jaren uit naar een vakantie en nu kunnen we eindelijk gaan.

    groetjes Talia
     
  5. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Gewoon doen hoor!

    Ook in Turkije zijn baby's ;)
    Lekker beschermen tegen zonlicht en vooral niet te warm aankleden. Zolang de buitentemperatuur niet boven de 37 graden uitkomt, gaat het prima. Pas je gewoon lekker aan het lokale tempo aan.

    Veel plezier met voorpret tijdens het boeken!
    Groetjes van Kiki
     
  6. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    misschien dat we gewoon in september gaan als mijn man vrij krijgt want het is er in augustus toch veel te warm (blijkt naar zeggen). hoop dat we dit jaar toch echt kunnen gaan ben er echt aan toe

    groetjes talia
     
  7. Duchess

    Duchess VIP lid

    26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als je het nıet te warm wılt hebben kun je het beste ın Aprıl of Oktober gaan. Daartussen ıs het hıer toch aardıg warm!!
    Oktober vorıg jaar was het overdag nog rond de 30 graden. Maar wel een verkoelend brıesje. Daarvoor ıs het een stuk warmer.
    Hıer ın de kranten staat dat er deze zomer een lange hıttegolf komt en het warmer word als vorıg jaar. Ik woon ın Marmaris en vorıg jaar was het hıer ın de zomer 2 dagen 55 graden (!!!!)
     
  8. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    55 graden!!! hot hot hot!!!

    ik ging dan maar in de koelkast zitten ofzo.....haha
     
  9. Niet meer actief

    Wij zij echte turkije gangers we gaan er echt elk jaar wel heen slaan dit jaar wel over. Maar wij gaan alijtd in septmeber en dan is het heerlijk rond de 30 graden ongeveer. in het voorjaar april eind mei heb je nog de kans dat de avonden vrij fris zijn.
     
  10. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Als alles hier goed verloopt zijn wij van plan om naar Turkije te gaan als ons kleintje pas een week of 5 a 6 is. Mijn schoonfamilie woont in Turkije, en ik vind het niet meer dan normaal, dat zij hun kleinkind al zo snel gaan zien! Ik ken meerdere verhalen van mensen die al zo vroeg met hun kindje op vakantie zijn gegaan, en daarvan geen problemen hebben ondervonden!
    Talia, ik schrijf ook op een forum waar NL en Belgische vrouwen schrijven met Turkse partners en op een Nl turkije forum. Misschien ook iets voor jou? Ik kan je de adresen wel toesturen via PM...
     
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    meis ik ben vorig jaar in juli augustus in turkije geweest was toen 6 mnd zwanger
    ik zou zeggen nop begin er niet aan veel te heet
    was er over de 40 graden
    en tuurlijk zijn er ook baby's in turkije maar die kunnen daar iets makkelijker tegen dan wij die uit ons kikkerlandje komen

    kinderen hebben zo wie zo al last van de hitte (huilerig hangerig) jou vakantie wordt er niet beter op :(
    zo zijn ze hier al als het iets warmer wordt dus laat staan daar

    nop ik blijf lekker jaartje in ons kikkerlandje en zie volgend jaar wel weer hoor

    maar goed je moet het zelf weten natuurlijk maar ik zou het niet doen
    veel te warm voor je kleine schat

    suk-6 met je keuze
     
  12. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Talia,
    Als je naar Turkije op vakantie gaat is het verstandig om een Hepatitis A - vaccinatie te halen bij de GGD.
    Turkije is een land waar waar Hepatitis A nog vaak voorkomt.
    Gina
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    is niet persee nodig ik was zwanger en zeiden hoeft niet me kids waren ook naar turkije hoefde ook niet
     
  14. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Het is ook niet verplicht maar ze raden het wel aan.
     
  15. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    daarom wilde ik ook gaan mijn man zijn familie heeft de kleine ook nog niet gezien en dat vind ik erg jammer maar dat is het net zij wonen aan de zwarte zee waar het echt benauwd is in de zomer maar we gaan toch gaan.
    die adressen mag je best geven via pm dat lijkt me wel wat voor mij

    groetjes talia
     
  16. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    ja het is natuurlijk ook afhankelijk of je zoals sommigen gewoon op vakantie gaat, of dat je naar je schoonfamilie gaat, die mensen willen ook graag hun kleinkind zien.
    Is het anders geen optie om hen eens naar jullie thuis uit te nodigen, met een uitnodigingbrief voor het visum
    groetjes
     

Deel Deze Pagina