met de trein naar ......

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Danoek, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb nog treinkaartjes liggen die ik graag wil gebruiken voordat ze niet meer houdbaar zijn. Alleen weet ik niets te bedenken waar we naar toe kunnen. De meeste parken, musea's etc zijn minimaal 1,5 uur rijden met de trein. We willen eigenlijk max. 1 uur in de trein zitten (vanaf Meppel) Wie weet iets leuks wat te combineren is met een treinrit?

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Spoorwegmuseum in Utrecht?

3. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Schiphol :) vliegtuigen kijken bij Panoramaterras?

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Ijsbeeldenfestival in Zwolle?

5. sjak

sjak Niet meer actief

Aankomende week naar Haarlem? Serieus Request? Wij zijn er een aantal jaar naartoe gegaan en echt altijd gezellig.

6. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    De meeste parken en musea zijn meer dan anderhalf uur rijden vanaf Meppel? :( Volgens mij heeft iedere stad wel een park of een museum...

Het Groninger Museum is erg leuk. Of het Drents Museum in Assen. Of De Fundatie in Zwolle. Ik noem maar wat, maar er zijn natuurlijk ook volop andere musea in de buurt.

Ook leuk: dit weekend naar het Dickens Festijn in Deventer. Dit kun je eventueel combineren met het speelgoedmuseum.

Of wat vind je van een dierentuin? Bijvoorbeeld Emmen, Arnhem of Amersfoort? Is allemaal goed te doen vanuit Meppel. Amersfoort is maar 1 uur reizen.

Veel plezier met jullie uitje!!

7. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ja ik weet dat bijna elke stad wel een museum heeft, maar het moet ook geschikt zijn voor 2 kleine kinderen. Die 2 van mij zie ik nog niet naar beeldende kunst kijken ;)

8. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Dat leek ons juist zo leuk, maar is 2 uur met de trein, dat vind ik juist te lang.

Ook spoorwegmuseum duurt bijna 2 uur...

9. Soms is het ook gewoon even verstand op 0 en gaan met die banaan ;)

10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Gewoon doen. Zowel lang(er) treinen als een museum. Ik doe beide geregeld met mijn dochter en die vind het geweldig. Het is ook nog eens leuk hoe kinderen kunst zien.

Amsterdam is erg leuk, Amsterdam museum was heel leuk voor kids.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
  12. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Mijn dochter is vandaag naar ijsbeeldenfestival in Zwolle geweest met de trein. Ze vond het geweldig. Ik wou graag mee maar moest werken dus is ze alleen met papa geweest maar ze heeft genoten. Kinderen t/m 5 jaar zijn gratis en het is ongeveer 5 minuten lopen vanaf het station. Ze vond het wel koud -8 binnen. Dus muts, sjaal en wanten mee. Ze zijn ongeveer 1.5 uur binnen geweest. Dus niet iets voor een hele dag. Maar heen en weer met de trein neemt ook al tijd in beslag natuurlijk. Vanaf ons is het met de trein ongeveer 30 minuten.

Deel Deze Pagina