ik ben aan het kijken om in mei een weekje naar de zon te gaan, maar nu valt me op dat bijna alle vluchten om 5:30 sochtends gaan. Hoe doen jullie dat met kleine kindjes? Als je vanaf Schiphol vliegt en je moet 2u vantevoren aanwezig zijn... Al zou je vlakbij Schiphol overnachten dan moet je toch om 2:30 je bed uit vrees ik. Nu is mijn kindje een moeilijke slaper en de nachten zijn me heilig.. Is je vakantie nog wel leuk als je begint met zo'n slaaptekort en haal je dat later wel weer in?
Vliegen vanaf een regionale luchthaven is misschien een optie? Dan vlieg je altijd overdag. En de tijden die er nu staan zijn vast nog geen vaste tijden, die komen vaak pas een week of 2 van te voren. Een voordeel van een halve nacht wakker zijn, is dat ze in het vliegtuig vaak slapen
tja, ik vind het op zich wel ideaal. Als je zo vroeg vliegt, slapen ze nog een deel van de reis/wacht tijd. Naar Griekenland vlogen we ook altijd zo vroeg. Inderdaad om 2 uur snachts weg. De kinderen dan met slaapzak en al - of in pyama mee de auto in. Dekentje mee voor op schiphol, zodat je ze ook eventueel met dekentje en al op de grond kan leggen als het nodig is. En anders gewoon in de buggy, met een dekentje erover. Genoeg eten en drinken mee voor op schiphol + de vlucht. Eenmaal op de vakantie zaten ze vrij snel weer in hun ritme.
Hier om die reden geen vlucht vanaf Schiphol.. Wij vliegen vanaf Eindhoven en dan eind ochtend.. Hebben een makkelijke slaper maar ik vind het zelf een hoop geleur en een gaar begin van je vakantie..
Hier vorig jaar een vlucht om 06 uur vanaf schiphol. Zat er enorm over in, de jongste was 15 maanden. Maar het ging super. Ze waren wel wakker maar ook gewoon rustig, jongste zat in buggy en we hadden verder nergens last van. In het vliegtuig eerste 2 uur onrust en gedoe en daarna sliep hij in. We vonden het heel erg meevallen. Op schiphol is het dan ook gewoon rustig, waren zo de baggage kwijt etc. Niet heeel lange rijen. Charlie
Ik vind het ideaal zo vroeg vliegen. Kinderen zijn dan moe en slapen in het vliegtuig. En op vakantie zitten ze zo weer in het ritme.
Een vlucht is toch vrijwel nooit op het juiste tijdstip. Er is altijd wel iets onhandigs in de vertrek- dan wel aankomsttijd. Wij hebben al een stuk of 5 keer gevlogen met de kindjes op alle mogelijke tijdstippen: je moet het gewoon doen en bijna altijd valt het mee. Kinderen zijn flexibeler dan je denkt en kunnen best wat hebben. Over 3 maanden vliegen wij om 7.00 uur 's ochtends, ook niet ideaal want we moeten om 4.00 uur van huis weg, maar ja, daardoor grote kans dat ze eenmaal in het vliegtuig nog even slapen en dat is ook wat waard. En we zijn rond het middaguur op de plaats van bestemming en hebben daar nog rustig de tijd om te settelen en te eten en de kinderen kunnen nog lekker hun energie kwijt voordat ze naar bed gaan 's avonds.
Wij vliegen ook om 5uur vanaf Schiphol. OMG maak me meer zorgen om mn eigen gemoedstoestand als ik een nacht moet overslaan haha zo flexibel ben ik niet meer...we zitten dan om 1uur al in de auto..ben benieuwd!