Hallo! In oktober willen wij voor hef eerst als gezinnetje lekker naar de zon, maar nu heb ik geen idee waar het in die periode lekker weer is en niet al te ver vliegen, ook qua hotel hoor ik graag tips! Een beetje de dingen die we graag willen Tussen 28 sept en 12 okt hebben we vakantie, we willen denk ik tussen een week en de 10 dagen weg. We hebben dan een kind van net wel of net niet 1 jaar (3 okt. Geboren) All in lijkt me het lekkerste denk ik, het liefst zitten we wel ergens bij een centrumpje oid zodat we niet vast zitten op het park (nemen geen autostoel mee) Liever niet heel lang vliegen (5 uurtjes wel de Max denk ik?) Mooi verzorgd hotel/resort Leuk voor kleine kinderen/baby vriendelijk En het liefst natuurlijk ook voor een mooi prijsje. Wie o wie kan ons verder op weg helpen? Want vind het nogal lastig zoeken! Alvast bedankt!
canarische eilanden, (lanzarote, tenerife, gran canaria) heb je veel verschillende (all-in) hotels, en is binnen je vliegtijd. ook de temperatuur is daar dan nog prima. Wij zijn naar tenerife geweest via eliza was here, dat is wat kleinschalig, zit een huurauto bij, en we hadden wel een auto-stoeltje meegenomen, maar die kun je ook gewoon bij je auto huur bijboeken... maar als je liever in een hotel (all in) of dichter bij een drukker dorp wilt kun je bij arke, d-reizen, correndon, sunweb, of andere bekende organisaties ook prima terecht!
Canarische eilanden dus?! Ja we willen voornamelijk lekker bijkomen op een resort hotel, maar een leuke boulevard of klein centrum om wat doorheen te lopen vind ik wel leuk. Is het daar dan niet al helemaal uitgestorven? Of is het dan overal heel rustig?
Op de canarische eilanden is het vanwege het altijd lekkere temperatuurtje het hele jaar door wel touristisch. dus dat je de enige tourist bent is echt niet zo! los cristianos en playa de la americanas zijn bijvoorbeeld populair in tenerife, heb je ook boulevardjes enzo. op alle eilanden heb je dit soort plaatsjes en hier zitten de meeste all in resorts. (als je een leuk resortje vind op internet, google gewoon even het plaatsje en dan kun je direct al zien of het wat is of niet!) vaak aan de zuid kant van de eilanden omdat het weer daar over het algemeen wat beter is dan aan de noordkant waar het nogal kan waaien en de temperatuur soms echt 10 graden lager is. Succes met iets leuks vinden!
Gran Canaria gaan wel elk jaar heen. We gaan altijd naar een bungalow in maspalomas, Cay beach princess. We boeken alles los, scheelt heel veel geld en is echt heel makkelijk. Eten kun je op het park, supermarkt die letterlijk naast de ingang zit, heeft elke ochtend verse broodjes. Onze kleine meid ging met 11 maanden mee. Langs de boulevard naar het strand lopen. We huren daar een auto met kinderzitjes voor leuk bedrag met verzekering. Autostoeltjes zijn gratis. We huren op het vliegveld bij topcar. We vliegen met Ryan air, moet je even kijken, via Belgiƫ is vaak veel goedkoper dan via Nederland. Goed verzorgd vind ik. Het is geen all in, maar je kunt altijd aanschuiven bij het eten. Alles wordt vers gemaakt. De bbq is heerlijk. Entertainment is zeker leuk. Zeker een aanrader, lekker weer. We zijn tussen 1 week en maand geweest dit jaar jammer genoeg maar 2 weken. Het verveelt nooit (vind ik dan)